Re:Israel : sterk bezig !
Moderator:Beheerders
Vergeet niet dat als je daar de basisschool doet je ook een student bent. En mensen die de Koran bestuderen zijn daar ook student. Je ziet het al student zijn is daar een nogal abstract begrip.
-
Dan zou ik toch maar eens meer gaan lezen als ik jou was.bij mijn weten is het juist het technisch inzicht en toepassing van de joden die de woestijn heeft laten bloeien
Voor 1948 had palestina één van de grootste sinaasappel export. De welbekende Jaffa sinaasappel kwam uit de Palestijnse stad Jaffa (en werd beschouwd als 1 van de lekkerste sinaasappels).
Na de oorlog in 1948 toen de Palestijnen zijn verdreven, heeft Israël het land ingepikt en de stad opgedoopt in Yafo. De sinaasappelen zijn wel Jaffa blijven heten vanwege de naamsbekendheid.
Daarnaast heeft de Israël natuurlijk veel te danken aan de enorme finaciële steun die ze kregen (en die de Palestijnen niet hadden).
-
- Forumbeheerder
not so fast.Binker schreef: Vergeet niet dat als je daar de basisschool doet je ook een student bent. En mensen die de Koran bestuderen zijn daar ook student. Je ziet het al student zijn is daar een nogal abstract begrip.
Ik heb samen gestudeerd met een palestijn.
Karim is ingenieur en had prachtige cijfers aan onze unief. Super intelligente gast die heel veel respect kreeg. Zijn ouders hebben er alles aan gedaan opdat hun kinderen toch weg zouden kunnen uit de hel waarin ze wonen.
Na zijn studies had hij werk aanbiedingen van verschillende multinationals, mooie functies. 70% ervan trok hun aanbod in toen ze merkten dat hij palestijn was....
Hij is terug gegaan omdat hij zichzelf een lafaard vond als hij niet in palestina zou zijn.
Terug is Nabloes. Waar de israeli wekelijks at random huizen binnen vallen en mensen zonder beschuldiging of proces komen arresteren (terroriseren in my book) Waar ze een versterkte toren hebben die hydraulisch omhoog komt om wat rond te schieten. Waar ze at random de grens niet overmogen, de kliniek ni in en de luchthaven ni kunnen gebruiken.
(insert kleenex here )
seriously daarvan komt mijn haar recht.
PS: Sorry, CHoc, was ni zo scherp bedoeld als t eruit kwam
@ BF ik zeg niet dat ze dom zijn. Want weet dat dat niet zo is . Wat ik zeg is dat het begrip student nogal abstract is en ik denk dat Karim zich wel drie keer achter de oren krabt voordat hij met een nieuwe riem een bus in rent!!! Ik denk dat Karim dan andere wegen bewandelt.
-
BF = Chief Wiggum schreef:
Na zijn studies had hij werk aanbiedingen van verschillende multinationals, mooie functies. 70% ervan trok hun aanbod in toen ze merkten dat hij palestijn was....
Dus bleef nog 30% over als ie echt zo goed was had ie het best kunnen maken dus. Zeker niet hopeloos imo.
Hij is terug gegaan omdat hij zichzelf een lafaard vond als hij niet in palestina zou zijn.
En dit is slim ofzo ??? ???