Mavic Crossland, iets op aan te merken?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Dick Pony
Mavic Crossland, iets op aan te merken?

Bericht door Dick Pony » di mar 23, 2004 7:52 pm

Afgelopen zondag gecrashed en nu is mn voorwiel naar de kl*te. Achterwiel heeft ook een slag en dat is al voor de derde keer. Ik denk dus dat het tijd wordt voor een nieuw wielsetje.

Ik zit te denken aan de Crossland van Mavic, en dat is dan ook maximaal wat betreft budget, ongeveer 200 euro.

Goede keuze? Of niet?

Bike setup: Commencal Hardtail, Manitou Black 80-100, formula B4 schijfremmen. (nu fabriekswielen)
Gebruik: xc, niet erg zuinig en zelf ook niet de lichtste

ex-werkeloosje

Re:Mavic Crossland, iets op aan te merken?

Bericht door ex-werkeloosje » di mar 23, 2004 8:02 pm

wat ik hoor en zie 1 en al positief
maar zelf geen ervaring

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di mar 23, 2004 8:09 pm

Wat is niet de lichtste? 90kg? 110kg? nog meer?

Dat maakt namelijk nogal veel uit. Zelf zou ik niet zo snel voor een Mavic setje kiezen maar zou ik zelf ik iets in elkaar (laten) draaien.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » di mar 23, 2004 8:13 pm

let"s say 90kg.
En ik weet weinig van onderdelen, dus het makkelijkst lijkt me een kant en klaar setje.

Luc

Bericht door Luc » di mar 23, 2004 10:46 pm

Check mail ...

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo mar 24, 2004 10:46 am

Misschien es kijken op de site van B2B. daar staan wel wat leuke wielsetjes voor rond de 200 euro. XT naafjes met een leuk velgje erbij. Kdenk dat deze vaak minimaal zo goed zullen zijn als de crosslands :)

BadTie

Bericht door BadTie » di mar 30, 2004 6:47 pm

Ook ik ben op zoek naar een nieuw setje wielen en zie door de bomen het bos even niet meer.

Ik ben in 1993 begonnen met een Trek 7000 ondertussen heeft die een evolutie gemaakt naar mijn droomfiets een Elite 9.8 (I love OCLV) met Thomson stuur- en zadelpen, King balhoofd en volledige XT aandrijving.

Maar......... om de een of andere reden heb ik nooit m"n wielen vervangen (niet weten welke ik wilde, geld was net op, ze deden het nog..... ???) en nu rijdt ik dus op verschrikkelijk afgereden Trek Matrix velgen met Sh. Exage naven met echt onverantwoord holle velgen en sinds vorige week de helft van de lagers. Ofwel het wordt hoog tijd voor vervanging.

Wel, nu heb ik, studenttechnisch gezien, op dit moment ook een budget van 175 tot maximaal 200 euro. Omdat ik dus student ben, is mijn gewicht de afgelopen jaren behoorlijk toegenomen (ik heb de gewichtsafname van 7000 --> 9.8 ruimschoots gecompenseerd) en dat in combinatie met mijn stevige bouw weeg ik nu zo"n 95 kg.

Wie heeft een suggestie voor dé wielset door mij aan te schaffen?

Thanx vast allemaal.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » di mar 30, 2004 7:03 pm

Ik heb die crosslands ondertussen op de fiets liggen en gerbuikt bovendien. Ik ben tevreden, maar ben dan ook geen super-expert. (ook voor mij m"n eerste setje goede wielen) Ze zijn lichter als de wielen die ik had. Dus dat is goed denk ik.
Ik vind het wel handig dat ik m"n oude (gewone) banden eerst op kan rijden, en straks toch UST kan instaleren, als er weer wat geld is.

Erikje

Bericht door Erikje » di mar 30, 2004 7:04 pm

@ Bad Tie,

Jij hebt mazzel!

Hoe lichter hoe duurder, hoe zwaarder hoe goedkoper.....

Ikzelf (120 kg) heb zware velgen met 36 spaken en XT naven, gaan niet stuk en nog steeds strak. 150 Euro bij Rose Versand Bocholt, incl 2 banden!!!!

Erikje

Pimiento

Bericht door Pimiento » di mar 30, 2004 8:30 pm

Xircuit™ schreef:
Wat is niet de lichtste? 90kg? 110kg? nog meer?

Dat maakt namelijk nogal veel uit. Zelf zou ik niet zo snel voor een Mavic setje kiezen maar zou ik zelf ik iets in elkaar (laten) draaien.

...zei de man die zelf vol lof is over zn gloednieuwe mavic 517´s... ;) Rollen licht joh! ;D

Jappie

Bericht door Jappie » wo mar 31, 2004 4:01 pm

In duitsland gaan shoppen......www.cycles4u.de.....heb k mn wielen ook vandaan, GOEDKOOP en goehoed....

ventieletje

Bericht door ventieletje » do apr 01, 2004 12:56 pm

Heb met de crosslands geredn, maar zijn me niet echt goed bevallen. De zijdelingse stijfheid laat nogal te wensen over. Je kunt beter gaan voor een strak gespaakt handmade setje met bijv. xt naafjes. Daar heb je meer rijplezier van.

ik heb met schijfremmen gereden incombinatie met een manitou skareb vork, dan heb je echt de meest waardeloze combinatie die er is. Een 1.95 band komt gewoon tegen de vorkbenen aan...

martijn

daimonet

Bericht door daimonet » do apr 01, 2004 11:14 pm

Ik gebruik zelf ook de crosslands in combinatie met v brakes.

ik moet zeggen dat voor dit geld, ik echt een super wielsetje in handen heb.

het zijn inderdaad niet de meest stijve wieleh, maar een 2.00 bandje krijg ik dus NIET tegen de vork poot zoals mijn voorganger meldt. Ik gebruik avid sd-7 remmetjes en fast fred bandjes.

De avid"s staan heeel strax afgesteld en hebben aan beide kanten van de velg minder dan 1 mm speelruimte, en ik hoor het heel af en toe aanlopeh wanneer ik flink (op de pedalen) staande, aanzet. Dan is het inderdaad te merken, maar over het algemeen, op schoorl bv, heb ik totaal geen last van de zijdelingse (on)stijfheid.

Prima wieltjes, zowel tubeless als met binnenband!

Plaats reactie