Dot rem vloeistof
Moderator:Beheerders
maakt het uit welk type Dot remvloeistof ik in mijn hope remmetjes kan deponeren??
Re:Dot rem vloeistof
Ja dat maakt wat uit, als er nu geen olie inzat dan kon je dot 4 of dot 5.1 gebruiken. Maar Omdat er bij hope standaard dot 5.1 inzit moet je er 5.1 indoen bij het ontluchten want je mag die olien niet mengen. Je kan er ook dot 4 indoen maar dan moet je de hele set van olie ontdoen en dan terug vullen.
Greetz
bettes
Greetz
bettes
oke.. bedankt want ik wilde net hier 4.0 gaan halen..
die kerel ( van zo"n auto ond. zaakje ) lachte mij eerst uit omdat ik om 5.1 had gevraagd, en dat was volgens hem alleen bedoeld voor de race motorbikes ... het kookpunt ligt nml. heel hoog...
maar nu weet ik thx
die kerel ( van zo"n auto ond. zaakje ) lachte mij eerst uit omdat ik om 5.1 had gevraagd, en dat was volgens hem alleen bedoeld voor de race motorbikes ... het kookpunt ligt nml. heel hoog...
maar nu weet ik thx

Ja begin maar te zoeken... Zelf ook op zoek naar DOT 5.1 maar dat vind je bijna niet. Zelfs de fietshandelaars hier in de buurt die Hope verkopen gebruiken enkel de 4. Bij auto"s en moto"s wordt meestal 4 gebruikt. 5.1 kan beter de extreem hoge temperaturen aan die bij wedstrijdmoto"s bereikt worden. Heb nu toch 5.1 besteld en zou er maandag moeten zijn. Anders wordt het toch 4. Heb toch alle olie eruit laten lopen (nieuwe leidingen)
-
probeer een motorzaak bij je in de buurt.... daar heb ik ook mijn 5.1 vandaan getoverd, klein blikje van een halve liter ofzo...

- cHoc
automaterialenhandel, in 1 literverpakking, ff bestellen, maar waar ik was zouden ze het normaal op voorraad moeten hebben zeiden ze...
1liter, voor een heel mensen leven genoeg
1liter, voor een heel mensen leven genoeg

Heb uiteindelijk toch gewoon DOT 4 gebruikt. Heb verschillende auto-en motorshops binnengestapt, maar nergens 5.1.
Heb wel een probleempje; als ik de eerste keer rem (enkel de voorrem) dan kan ik de remhendel tot tegen het handvat duwen. Na een paar keer achtereenvolgens remmen gaat dit weg. Na een tijdje weer hetzelfde. Heb nog niet getest tijdens "t rijden. Toch nog lucht in de leiding?
Heb wel een probleempje; als ik de eerste keer rem (enkel de voorrem) dan kan ik de remhendel tot tegen het handvat duwen. Na een paar keer achtereenvolgens remmen gaat dit weg. Na een tijdje weer hetzelfde. Heb nog niet getest tijdens "t rijden. Toch nog lucht in de leiding?
- cHoc
jups, lucht, het beste is het zowiezo om niet bij te vullen maar hem volledig opnieuw te vullen, dus alles eruit en dan alles eruit, en lekker langzaam doorspuiten
-
die 5.1 mag je ook niet hergebruiken want de vloeistof neemt namelijk vocht op uit de buitenlucht. rechtstreeks uit t nieuwe flesje dus de rem in en niet de fles een tijd open laten staan. ik zoek nu trouwens ook 5.1 voor mn hopes... er zit speling in de remhendel/zuiger en daarom heb ik alles maar is uit elkaar getrokken voor inspectie. iemand tips???
-
ik heb vorige week dot 5.1 gekocht bij een motorzaak. kostte 12 euro voor een halve liter, daar kan ik dus heel DP mee voorzien.... :P
Hey Gonz Lays .. je kan beter de jussi aanschaffen das veel lekkerder .. de belag + staalkanten zijn sterker.. om eventueel een railtje mee te pakken ofzo = dus veel langer plezier
ver naar achter om een weelie/jib te pakken gaat stabiel.. wel je gewicht schuin achterje gooien
en ik vind dat hij nog een snelle edge 2 edge heeft ..
ff tussendoorja
Ik had trouwens nog een 5.1 dotflesje gevonden (volgens mij van mammoet, maar kan ook elders) = nomoproblemo
ver naar achter om een weelie/jib te pakken gaat stabiel.. wel je gewicht schuin achterje gooien
ff tussendoorja
Ik had trouwens nog een 5.1 dotflesje gevonden (volgens mij van mammoet, maar kan ook elders) = nomoproblemo
- vette ranger
- Contacteer:
voor mensen uit de buurt van zaandam kunnen ook wel komen
heb nog een liter fles staan .....
heb nog een liter fles staan .....
-
qoop schreef: Hey Gonz Lays .. je kan beter de jussi aanschaffen das veel lekkerder .. de belag + staalkanten zijn sterker.. om eventueel een railtje mee te pakken ofzo = dus veel langer plezier
ff tussendoorja
he qoop, ik rij een dominant, jaja, twin tippie, die zwarte van twee jaar gelee, maar ik zoek bindings, geen board, ik heb nu forum atf, horen eigenlijk op mn option board! enne hoest met de rem, ik had best wel problemen met ontlchten.