Dude© schreef:
Panerai, Chopard, Jacob, Breitling, Rolex, Cartier, Festina...
Das de goeie shit!
@Dude : Je mag geen appelen met peren vergelijken. Wat je hier opsomt zijn voor een deel manufacture-horloges (Rolex, Audemars Piguet, Patek Phillippe, Zenith,...)en de rest (Festina,Adidas, Pontiac, Jacob Jensen,...).Bij de manufactuur-merken wordt het volledige horloge(kast, band en binnenwerk) in eigen beheer ontwikkeld en geproduceert, daar bij de rest het veeleer een combinatie is van verschillende fabrieken die samen (in opdracht van) een horloge samenstellen. De binnenwerken van deze groep van uurwerken vind je terug bij verschillende merken. "t is zoals bij de auto"s (more or less).
Om nu te zeggen dat Cartier de goeie shit is ??? Naar mijn mening is de kwaliteit van een horloge voor een groot deel afhankelijk van de dienst naverkoop van het respectievelijke merk. Als je weet dat alle grote merken geen onderdelen leveren aan herstelateliers (zoals bij mij) en dat klanten die hun klok willen laten servicen, genoodzaakt zijn om dit te laten doen bij het merk zelf (en het dus meestal lange tijd kwijt zijn + de hoge kosten van de reparatie) vind ik dit een triestige zaak.
Onlangs heb ik nog gebeld met de firma Gassan te Schiphol om hen te vragen om mij wisselstukken voor Tag Heuer te leveren. Ondanks dat ik vroeger(gedurende 3 jaar) instond voor de dienst naverkoop voor de Benelux (reparaties en customer care) van Tag Heuer, kon ik de gevraagde wisselstukken op m"n buik schrijven.
Bij Seiko komt het soms voor dat je na 4 jaar geen wisselstukken meer kunt krijgen voor bepaalde klokken.
En zelfs m"n vroegere collega"s van bij Rolex, kunnen me niet voorzien van wisselstukken.
Zo, sorry dat ik dit hier allemaal zit uit te smeren, maar nu ben ik tenminste m"n ei kwijt.
En BTW, Jurriaan, aan mijn pols ofwel een Tag Heuer serie 6000 quartz op stalen band ofwel een Tag Heuer serie 6000 chronomètre) op croco band. (chronomètre is niet hetzelfde als een chronograaf))