Re:nieuwe hydraulische schijfremmen...
Moderator:Beheerders
-
He daar,
ik heb op het moment een Giant Xtc team hardtail, er zitten alleen nog eerste generatie Formula mechanische schijfremmen op. Ik heb al 4 jaar problemen met deze remmen, piepen, continu afstellen, weinig remkracht.
En wil dus overstappen op hydraulische schijremmen. Ik heb de shimano deore XT op het oog. Zijn deze een beetje waarde voor je geld en doen ze het nog nadat je een uur gecrost heb in zware omstandigheden. Verder wil ik ook weten of het moeilijk is om ze zelf te instaleren zijn of dat ik dat beter bij mijn dealer kan laten doen....
grag wat advies
see ya
Peggledeath
ik heb op het moment een Giant Xtc team hardtail, er zitten alleen nog eerste generatie Formula mechanische schijfremmen op. Ik heb al 4 jaar problemen met deze remmen, piepen, continu afstellen, weinig remkracht.
En wil dus overstappen op hydraulische schijremmen. Ik heb de shimano deore XT op het oog. Zijn deze een beetje waarde voor je geld en doen ze het nog nadat je een uur gecrost heb in zware omstandigheden. Verder wil ik ook weten of het moeilijk is om ze zelf te instaleren zijn of dat ik dat beter bij mijn dealer kan laten doen....
grag wat advies
see ya
Peggledeath
-
Gewoon kopen, zijn goed. Remkracht is goed en je kunt ze zelf monteren.
Ik zou ze kopen het liefst 2003 model, want 2004 model lijkt me maar niets...
Het 2003 model geeft meer dan genoeg remkracht... alleen moet je even goed zoeken wil je ze nog krijgen, voor een redelijke prijs.
Het 2003 model geeft meer dan genoeg remkracht... alleen moet je even goed zoeken wil je ze nog krijgen, voor een redelijke prijs.
idd...die oude XT"s happen altijd en goed...
-
is er zoveel verschil dan tussen de 2003 en 2004, ik neem aan dat ze der niet slechter op zijn geworden....alhoewel er met schijvremmen volgens mij heel veel mis kan gaan :-[

omdat je met de remgreep tegen woordig ook schakeld bij xt en xtr

-
ik heb idd even gekeken bij mijn dealer, die heeft alleen nog maar die 2004 en dan moet ik dus ook nieuwe achterderrailleur hebben en alles, gaat me een beetje veel kosten...
zijn er nog goeie alternatieven met beetje aardige prijs/kwaliteits verhouding??
Peggledeath
zijn er nog goeie alternatieven met beetje aardige prijs/kwaliteits verhouding??
Peggledeath
Magura Louise of die andere dame, julie geloof ik. ook niets mis mee
Hayes hfx mag, remmen ook als de beste.
elvis
Hayes hfx mag, remmen ook als de beste.
elvis
Volgens mij zijn ook nog steeds de "ouderwetse" XT remgrepen beschikbaar. Waarmee je dus niet hoeft te schakelen.
Als je het een beetje low budget wil houden kan ik ook shimano deore aanraden, heb ze nu op een dual fiets zitten en ze remmen verbazingswekkend goed. Als je even zoekt kun je ze al voor 150 euro kopen vooren achter helemaal compleet en makkelijk zelf te installeren. Ik heb ze ook nog maar net en weet dus niet wat ze op langere termijn doen maar ze voelen zo goed aan dat ik er alle vertrouwen in heb.
-
zijn er trouwens conversie stukken voor de naaf?? Mijn schijven zitten op 4 punten vast, en dat heb je bijna met geen enkel ander systeem meer...?
Dacht het niet maar Sik boy heeft een setje wielen te koop voor maar 79 euro met deore dic naven.
Peggledeath schreef:
zijn er trouwens conversie stukken voor de naaf?? Mijn schijven zitten op 4 punten vast, en dat heb je bijna met geen enkel ander systeem meer...?
Zijn je schijven toevallig even groot (diameter + dikte) als de nieuwe schijven?
Zo ja; gewoon met je oude schijven verder rijden.
Volgens mij heb ik wel eens een advertentie van Bikefun gezien waar ze 4 gaats schijven aanboden.
-
Kopen die XT remmen vooral het model met de staalflex leidingen rijdt ik zelf al mee sinds 2000 of 2001 weet het niet meer, maar het eerste model. Niet kapot te krijgen zelfs in afdalingen in Italie waarbij de schijven blauw werden van de hitte bleven ze het doen. Geen verlies van remkracht, lange levensduur remblokken, veel remvermogen en goed doseerbaar. Succes met het vinden van een setje.
Bij Stadler.de kan je een set kopen met een normale hendel. Dit kost je dan 99 euri per rem. Schijven verkopen ze ook, en die zijn 20 euri. Ben je voor plmn. 250 euri klaar voor een setje ankers
. Heb geen ervaringen met ze maar andere misschien wel.

Zijn oude remmen (Formual MD-1 gok ik, voor zover je dat remmen kunt noemen..) hebben 4 gaats/165mm schijven, wordt dus ook een nieuw wielsetje aanschaffen.
-
op de achterkant van O2bikers bike fun zeker??? staan deores voor 59euro
hayes is ook enorm goed

hayes is ook enorm goed
-
ik reed met de 03 xt disc en nu met de 04.. die oude rammelen en schuren heel erg.. dat doen de nieuwe niet.. en over die nieuwe heb ik geen klagen.. remmen geweldig.. en zijn lekker stil..
Het is btw niet nodig om met dual control rem/shifters te rijden.. je kunt ook gebruik maken van de losse remgrepen.. en als je nieuwe shifters gebruikt hoef je niet een nieuw derailleur te kopen die oude werkt ook gewoon..\
Als je gaat rijden met de 04 let er dan wel op dat je een setje oude schijven besteld.. want de nieuwe hebben centerlock en anders moet je ook weer een nieuwe naaf of wielset...
ps centerlock is wel super fijn.. rijd het op bos en weg wielset.. xt wielset en xt naaf, sapim spaak en mavic velg..
Greetzzz
Het is btw niet nodig om met dual control rem/shifters te rijden.. je kunt ook gebruik maken van de losse remgrepen.. en als je nieuwe shifters gebruikt hoef je niet een nieuw derailleur te kopen die oude werkt ook gewoon..\
Als je gaat rijden met de 04 let er dan wel op dat je een setje oude schijven besteld.. want de nieuwe hebben centerlock en anders moet je ook weer een nieuwe naaf of wielset...
ps centerlock is wel super fijn.. rijd het op bos en weg wielset.. xt wielset en xt naaf, sapim spaak en mavic velg..
Greetzzz