Re:Schijfremmen op RS SID SL
Moderator:Beheerders
-
Is het aan te bevelen om schijfremmen op een RckShox SID SL te zetten,
zal gebruikt worden voor XC tochtjes en eventueel wat marathon gebruik,
niets met freeride of zoiets.
Ik weeg 74 kilo"s komt nog wat bij voor kleding + camelbag, dus onder de 80kilo.
Ik hoor het graag van jullie
Sebastiaan
Ik weeg 74 kilo"s komt nog wat bij voor kleding + camelbag, dus onder de 80kilo.
Sebastiaan
Ongetwijfeld gaan er een hoop mensen zeggen dat het niet kan.
Een Sid is niet de stijfste vork, maar als je niet superzwaar bent dan kan het best...
Een Sid is niet de stijfste vork, maar als je niet superzwaar bent dan kan het best...
bikertek schreef:
Ongetwijfeld gaan er een hoop mensen zeggen dat het niet kan.
En ik sluit me erbij aan.
Mits er niet een schijfrem wordt gebruikt die gebruik maakt van een schijfdiameter die groter is dan 160 mm.
Ikzelf rijdt ook met een sid, en schijfremmen, en er zijn nog geen problemen voorgekomen. Toegegeven, je voelt de vork wel meer flexen.
-
Ik heb Hayes HFX schijven van 165mm, vork is net gereviseerd.
zijn nieuw bussen ofzo in gegaan.
DN Helle,
Kan jij echt hard remmen, vol inknijpen?
DN Helle,
Geen probleem hoor een Teammaat van mij weegt ook 75kg hij rijd met een sid Team in combi. met xtr disc"s en hij rijd elke week een XC of marathon wedstrijd dus zijn materiaal wordt zeer intensief gebruikt.
-
@ Tomski,
De TEAM is de opvolger, zou die niet sterker / stijver zijn?
Gr. Sebastiaan
Gr. Sebastiaan
sgsdebruijn schreef:
Ik heb Hayes HFX schijven van 165mm, vork is net gereviseerd.
DN Helle,
Je moest het eens weten, hoe sterk ik ben :-*
Nee serieus. Hard remmen kun je sowieso, dat gaat wel, het enigste wat ik merk als ik bijvoorbeeld mijn rem aantik, om even af te remmen voor de bocht bij het insturen, dan voel je de vork wel protesteren...
En met mijn remmen kun je wel degelijk hard remmen...
En als je bushings zijn gereviseerd hoef je niet bang te zijn, dan is die vork goed.
Nou, of de sid sl het aan kan weet ik niet, maar ik rij sinds 1 jr met een Sid Team 2003 met schijfrem 185 mm, doe er xc en marathons mee, en moet zeggen geen problemen mee.
suc6
suc6
Dn Helle schreef:
En als je bushings zijn gereviseerd hoef je niet bang te zijn, dan is die vork goed.
Bovenpoten kunnen nog altijd ingesleten zijn, zie je vaak in combinatie met slechtere bushings.
OffTopic, maar toch

[quote="DeKerf"s"]
[
Bovenpoten kunnen nog altijd ingesleten zijn, zie je vaak in combinatie met slechtere bushings.
OffTopic, maar toch
[/quote]
Maar toch heb je gelijk...
Volledigheid ten top hier :P
[
Dn Helle schreef:
OffTopic, maar toch

[/quote]
Maar toch heb je gelijk...

Volledigheid ten top hier :P
-
Gaat goed met de reacties!!!
Het kan dus wel, als het zwaar door de modder en zand gaat, ik ga donderdag weer naar de drunese duinen, dan gaat re niets boven schijfremmen.
(ga donderdag nog wel ff met de Psylo ipv SID)
Psylo moet nieuwe seals hebben, lekt een beetje uit 1 poot.
Het kan dus wel, als het zwaar door de modder en zand gaat, ik ga donderdag weer naar de drunese duinen, dan gaat re niets boven schijfremmen.
(ga donderdag nog wel ff met de Psylo ipv SID)
Psylo moet nieuwe seals hebben, lekt een beetje uit 1 poot.
sgsdebruijn schreef:
@ Tomski,
Gr. Sebastiaan
Dat klopt maar volgens mij gaat het geen probleemen opleveren. Bart brentjens reed o.a. in 2002 toch ook met zo"n sid in combi. met schijfremmen en hij lijkt mij ook niet zo"n supper lichtgewicht.
Feanbiker schreef:
Nou, of de sid sl het aan kan weet ik niet, maar ik rij sinds 1 jr met een Sid Team 2003 met schijfrem 185 mm, doe er xc en marathons mee, en moet zeggen geen problemen mee.
suc6
jij liever dan ik. ik kan me niet voorstellen dat RS hier een voorstander van is. 185mm schijf en een Sid.
Raar eigenlijk dat die, in na volging van Maguara en Fox, niks hebben gezegd over welke vork welke diameter schijf aan kan.
-
No problemo, heb met een RS SL gereden met Magura Julie"s dus een schijf van 180mm voor. Gaat prima vork is dan wel wat Flex maar dat moet je dan maar op de koop toe nemen.

-
Ik heb gisteren de schijven gemonteerd.
Vandaag een testronde van 20km gereden, aantal keer goed remmen + bochten nog geen gekke dingen, je ziet dat de vork wel wat beweegt maar dat is maar goed ook.
Morgen Toertocht in Essen, dat word een betere test.
Sebastiaan
Vandaag een testronde van 20km gereden, aantal keer goed remmen + bochten nog geen gekke dingen, je ziet dat de vork wel wat beweegt maar dat is maar goed ook.
Morgen Toertocht in Essen, dat word een betere test.
Sebastiaan
sgsdebruijn schreef:
Is het aan te bevelen om schijfremmen op een RckShox SID SL te zetten,
Sebastiaan
als dat niet kan kan ik zeker ook geen schijfremmen 8 inche op mijn judy tt zetten ?? ik weeg 95 kilo excl. kleding, etc.
Een judy tt met een 8" schijf lijkt me niet echt handig. Hij zal het een tijdje volhouden, maar op een gegeven moment lopen de bushings zo"n enorme speling op dat de vork zijn soepele vering totaal verliest.
Dan maar een maatje kleiner met die schijf he...
Dan maar een maatje kleiner met die schijf he...
8" schijf op QR-vork?
Is dat zo, dat een 8" schijf je bushings kapot maakt? ???
Wat ik mij heb laten vertellen is dat de krachten die een schijfrem op de vorkpoten uitoefenen, ervoor kunnen zorgen dat de vork zich wringt en daardoor de bushings onder spanning zet.
Is mij ook maar verteld...
Als dit verhaal dan niet klopt, is het dan wel verstandig om een 8" op een Judy te zetten?
Maat van me heeft een keer zijn Judy ermee gemold, dus...
Is mij ook maar verteld...
Als dit verhaal dan niet klopt, is het dan wel verstandig om een 8" op een Judy te zetten?
Maat van me heeft een keer zijn Judy ermee gemold, dus...
Jurriaan schreef:
[Feanbiker schreef:
suc6
jij liever dan ik. ik kan me niet voorstellen dat RS hier een voorstander van is. 185mm schijf en een Sid.
Raar eigenlijk dat die, in na volging van Maguara en Fox, niks hebben gezegd over welke vork welke diameter schijf aan kan.
je mag op elke magura vork gewoon een remmen tot 210 schijf zetten hoor...
-
Zondag toertocht gedaan, test is zeer slecht gelukt,
het was spiegeltje glad, had mijn modderbanden van 1.5 dik er nog onder zitten,
stonden veel te harad mara wilde niet zachter (snake bite),
Op de momenten dat ik harder kon wilde ik niet remmen!!!!!
Verder lijkt het allemaal wel goed te gaan hoor, is natuurlijk nog wel vlak terrein
het was spiegeltje glad, had mijn modderbanden van 1.5 dik er nog onder zitten,
stonden veel te harad mara wilde niet zachter (snake bite),
Op de momenten dat ik harder kon wilde ik niet remmen!!!!!
Verder lijkt het allemaal wel goed te gaan hoor, is natuurlijk nog wel vlak terrein