Re:UST lek?
Moderator:Beheerders
Mijn UST achterwiel loopt in ongeveer 4 uur leeg. Als ik hem onderdompel in water, zie ik kleine luchtbelletjes tussen de spaak en de nippel (dus niet op die speciale nippel die je erin moet draaien, maar gewoon de spaaknippel) ontsnappen. Dat zal dan wel de reden zijn waarom hij leegloopt, maar wat kan ik daar aan doen? Ik dacht dat op die plaats helemaal geen druk staat, is de velg kaduuk ofzo? (zou me niets verbazen, het ventiel in het voorwiel was ook al kapot).
Hebbik overlaatst bij mijn crossmax voorwiel ook voorgehad maar kheb er niks aan late doen ( heb ze verkocht ) Maar hier bij codagex in Dessel zoude ze een toestel hebben die druk op de velg zet en dan lekken kan detecteren. Dan vermoed ik dat ze er een nieuwe nippel indraaien. Kvond het zelf ook wel een raadsel hoe er lucht kon lekken omdat de velg helemaal dicht is. Als je het ventielgaatje eens goed invet kan het wel opgelost zijn denkik

der heeft zo ook es ne topic gestaan op mountainbike.be of .nl peisk,
en da zou komen, omda het ventiel ni goe in de velg zit, ofwel te los, ofwel te vast. Opletten trouwens, als je ventiel te vast zit, kan dit stuk gaan
best is om je ventiel er stevig in te draaien, maar zeker niet extreem vast, bv zo vast als je een zwart beschermdopje op je ventiel zou draaien
en dan een beetje siliconenspray er tussen te suiten.
grz viperke
en da zou komen, omda het ventiel ni goe in de velg zit, ofwel te los, ofwel te vast. Opletten trouwens, als je ventiel te vast zit, kan dit stuk gaan

best is om je ventiel er stevig in te draaien, maar zeker niet extreem vast, bv zo vast als je een zwart beschermdopje op je ventiel zou draaien

grz viperke

Ventiel los draaien, vaseline tussen pleuren en ventiel er weer op.
-
Heb hetzelfde gehad. Lucht ontsnapt via het ventiel, stroomt in de ruimte tussen de velg en spaken en komt via je spaaknippels eruit. Oplossing inderdaad ventiel goed insmeren met vaseline, monteren en pompen maar. Sindsdien geen lucht meer verloren......... succes!
Ik heb er vet aangedaan, maar op 1 of andere manier krijg ik met geen mogelijkheid meer druk in de band. Zeepsop, haarspray, hard (echt hard) pompen. Niets helpt
Ik heb de banden in een hoek geflikkert en ben maar weer met tubes gaan rijden. UST sucks!

Niet zo snel de moed opgeven. De banden die je voor ust gebruikt zijn wellicht al wat soepeler geworden door het rijden, hierdoor pakken ze niet meer zo goed op de velgrand. De enige oplossing hiervoor is een compressor gebruiken en geen fietsenpomp. Zelf rijd ik ook met 2 paar UST wielen en komt het probleem mij bekend voor.
UST rules, maar heeft wel een gebruiksaanwijzing:
De hiel van de band goed in het velgbed trekken, en daarna aan beide zijden zoveel mogelijk naar de rand toetrekken (hiel blijft op de bodem van de velg, dus niet proberen deze in de groef aan de zijkant te trekken) Vooral aan de zijde van het ventiel de hiel zorgvuldig richting de rand trekken. Klein beetje zeep is alleen nodig om de band om de velg te krijgen. Zeker niet te veel gebruiken. Enne hairspray: wat doe je daar dan mee?
Succes!
De hiel van de band goed in het velgbed trekken, en daarna aan beide zijden zoveel mogelijk naar de rand toetrekken (hiel blijft op de bodem van de velg, dus niet proberen deze in de groef aan de zijkant te trekken) Vooral aan de zijde van het ventiel de hiel zorgvuldig richting de rand trekken. Klein beetje zeep is alleen nodig om de band om de velg te krijgen. Zeker niet te veel gebruiken. Enne hairspray: wat doe je daar dan mee?
Succes!
Het gaat wel om 2 downhill banden van Michelin. Ik heb zelfs een binnenband erin gepropt, band opgepompt, leeg gelaten, binnenband er weer uit maar opletten dat je de ene kant luchtdicht laat, band er weer op en dan weer oppompen. Het gaat echt niet. En de banden zijn echt niet soepeler geworden, aangezien ik er niet mee gereden heb, die dingen zijn echt stug. Bij een DH band valt er niks te trekken, dus compressor lijkt de enige oplossing. Daar pas ik voor, vandaar mijn conclusie: UST sucks!
-
zonoskar schreef:
Ik heb er vet aangedaan, maar op 1 of andere manier krijg ik met geen mogelijkheid meer druk in de band. Zeepsop, haarspray, hard (echt hard) pompen. Niets helptIk heb de banden in een hoek geflikkert en ben maar weer met tubes gaan rijden. UST sucks!
ook hier heb ik last van gehad. Heb zelf de crossmax disc ust met michelin banden. Het oudste setje banden kan ik ook alleen nog maar met de compressor oppompen. Een handpomp heeft te weinig luchtopbrengst om met de eerste paar slagen de randen van de band goed in het velgbed te klemmen. Beetje meer geduld en uitproberen

-
zonoskar schreef:
Het gaat wel om 2 downhill banden van Michelin. Ik heb zelfs een binnenband erin gepropt, band opgepompt, leeg gelaten, binnenband er weer uit maar opletten dat je de ene kant luchtdicht laat, band er weer op en dan weer oppompen. Het gaat echt niet. En de banden zijn echt niet soepeler geworden, aangezien ik er niet mee gereden heb, die dingen zijn echt stug. Bij een DH band valt er niks te trekken, dus compressor lijkt de enige oplossing. Daar pas ik voor, vandaar mijn conclusie: UST sucks!
eh, je kunt toch best met je wielen en banden de 1e keer even naar een pompstation rijden? Kun je ze daar op druk brengen, en als het goed is hoef je ze er niet meer af te halen (met alle voordelen dat UST heeft ;D) enne, goede conclusie: UST sucks, terwijl je aangeeft dat je er nog niet mee gereden hebt............
Heb ik ook gehad.
Je ventiel heeft aan de binnenkant een rubbertje, die zal waarschijnlijk lucht verliezen door een gedraaide positie, of te strak aangedraaid.
Beste oplossing: nieuw ventieltje plaatsen, niet te strak aandraaien en dan zou het opgelost moeten zijn....
Je ventiel heeft aan de binnenkant een rubbertje, die zal waarschijnlijk lucht verliezen door een gedraaide positie, of te strak aangedraaid.
Beste oplossing: nieuw ventieltje plaatsen, niet te strak aandraaien en dan zou het opgelost moeten zijn....
Matthijs_XtC schreef:
goede conclusie: UST sucks, terwijl je aangeeft dat je er nog niet mee gereden hebt............
Moet je luisteren, als je de banden niet eens opgepompt krijgt, mag ik toch best concluderen dat het suckt? Met normale banden krijg je tenminste de kans om uit te vinden of het fijn rijdt. Ik ga echt niet telkens met mijn wielen naar het pompstation. Pff, waardeloos systeem.
Vreemd genoeg had ik met de voorband geen problemen. UST sucks dus maar 50%

...Alleen als ik hem niet meer opgepompt krijg, dwz bij een ingelopen band, dan ga ik de compressor gebruiken.
Bij nieuwe banden moet het zo lukken en het is geen kwestie van de band in de kant van de velg leggen, JUIST NIET!!!!
Er is een groef in het midden van de velg waarin beide randen van de band moeten liggen, houd ze daar aub.
Er kan bij het pompen inderdaad soms lucht ontwijken omdat de band niet goed sluit, dan moet je het wiel losjes in de hand nemen en licht op de band drukken totdat de band op de velg "pakt". Dat kan inderdaad even duren voordat je de plek te pakken hebt. Doe niets overhaast en ga niet als een gek pompen.
Zo doe ik het en het werk iedere keer... dus ik weet niet wat er nu fout gaat bij jou.
Bij nieuwe banden moet het zo lukken en het is geen kwestie van de band in de kant van de velg leggen, JUIST NIET!!!!
Er is een groef in het midden van de velg waarin beide randen van de band moeten liggen, houd ze daar aub.
Er kan bij het pompen inderdaad soms lucht ontwijken omdat de band niet goed sluit, dan moet je het wiel losjes in de hand nemen en licht op de band drukken totdat de band op de velg "pakt". Dat kan inderdaad even duren voordat je de plek te pakken hebt. Doe niets overhaast en ga niet als een gek pompen.
Zo doe ik het en het werk iedere keer... dus ik weet niet wat er nu fout gaat bij jou.
Straks vertel je me nog dat je de banden niet mag schoonmaken met wasbenzine........
nee... ga je gang en veel succes.

Komt allen!! Morgen avond: rituele verbranding van een setje Michelin downhill UST banden.!!!
:"( :"( geef ze dan aan mij...
als je het nu in het weekend zou doen, dan was ik wel langs gekomen
weg met die rommel!

weg met die rommel!
k@tze schreef:
...Alleen als ik hem niet meer opgepompt krijg, dwz bij een ingelopen band, dan ga ik de compressor gebruiken.
ben het helemaal mee eens, en smeer als het nog niet lukt de hiel van de band in met bandenvet of afwasmiddel, succes verzekerd.