fox vanilla bouwtekening

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sir Gonz Lays
fox vanilla bouwtekening

Bericht door Sir Gonz Lays » za feb 21, 2004 7:29 pm

wie weet hoe ik aan een bouwtekening van een vanilla 100R kom, in de handleiding of users manual staat alleen een tekening hoe je de veer moet vervangen. aangezien ik er eentje uit elkaar ga halen wil ik de complete tekening graag hebben, een exploded view bijvoorbeeld. ik heb ervaring met voorvorken uit elkaar halen dus dat is geen probleem. wie heeft tips?

aab

Re:fox vanilla bouwtekening

Bericht door aab » za feb 21, 2004 8:28 pm

kijk op de fox site, of haal hem gewoon uit elkaar.
waar heb je de tekening nog voor nodig als je ervaring heb.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » za feb 21, 2004 10:38 pm

k heb m al uit elkaar, grotendeels hetzelfde als andere vorken, is ook geen probleem maar soms is een btekening gewoon makkelijk ivm dingen over t hoofd zien. maarre op de fox site kan ik niks vinden, waar staat t dan??? t gaat ook meer om de demper zelf, daar wil ik wel s in kijken, de vork maakt namelijk een tikkend geluid als deze van volledig ontspannen stand een stukje inveert. hier wil ik probereb iets aan te doen. kijken of t lukt,

aab

Bericht door aab » zo feb 22, 2004 1:08 am

Sir Gonz Lays schreef:
k heb m al uit elkaar, grotendeels hetzelfde als andere vorken, is ook geen probleem maar soms is een btekening gewoon makkelijk ivm dingen over t hoofd zien. maarre op de fox site kan ik niks vinden, waar staat t dan??? t gaat ook meer om de demper zelf, daar wil ik wel s in kijken, de vork maakt namelijk een tikkend geluid als deze van volledig ontspannen stand een stukje inveert. hier wil ik probereb iets aan te doen. kijken of t lukt,
veer tegen binnenpoot?
stukje krimpkous om je veer.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » zo mar 07, 2004 11:06 pm

tis gelukt hoor, het lag niet aan de veer die tegen de binnenpoot aankomt maar aan speling tussen de stalen plungershaft en de aluminium uiteinden die hierin geklemd zitten in de linker vorkpoot. dit is niet zo slim geconstrueerd door fox, aluminium en staal combineren in zon constructie vraagt gewoon om problemen. dit zal wel gedaan zijn met het oog op reparatiekosten etc. ik heb t weer gerepareerd en hij doet t uitstekend.

Plaats reactie