een brug in een dek zetten
Moderator:Beheerders
ik heb een heel slr dekje en heb een brug weten te kopen.
Maar hoe zet ik dit in elkaar?
Het is een tita frame
Maar hoe zet ik dit in elkaar?
Het is een tita frame
Re:een brug in een dek zetten
je hebt dus gewoon een zadel in twee delen gekocht ? ktwijfel eraan ofzoiet tot 1 geheel te make valt...
Je moet gewoon de rails in die openingen in het dekje rammen zou ik zegge . Maar hoe je dat gaat klaarkrijge is me toch wel een raadsel ???
Je moet gewoon de rails in die openingen in het dekje rammen zou ik zegge . Maar hoe je dat gaat klaarkrijge is me toch wel een raadsel ???
had een slr, maar de brug is gebroken.
En heb nu een brug weten te kopen.
maar het moet kunnen, mijn brug is al eens onder garantie vervangen.
En heb wel hetzelfde dekje kunnen houden
En heb nu een brug weten te kopen.
maar het moet kunnen, mijn brug is al eens onder garantie vervangen.
En heb wel hetzelfde dekje kunnen houden
eerst de brug breken, in dek plaatsen en dan weer lassen ;D
als je het weet heb ik ook intresse! 1 rechte brug en 1 mooi dekje moet ik wel kunnen vinden tussen mount flite in de kelder ;D
Maar ik ben aan het denken dat je de boel moet opspannen (ti flext redelijk ver voor het blijvend verbuigd). Maar hoe je grip krijgt op de rails om ze op te spannen is me een raadsel.
En selle italia zal ons dat wel niet willen zeggen denk ik :"(
greetz
bettes
Maar ik ben aan het denken dat je de boel moet opspannen (ti flext redelijk ver voor het blijvend verbuigd). Maar hoe je grip krijgt op de rails om ze op te spannen is me een raadsel.
En selle italia zal ons dat wel niet willen zeggen denk ik :"(
greetz
bettes
denl tpoch wel iets van de brug in de zadelpen klemmen ofzo en dan het dekje aan 1 kant erop steken en dan zorgen dat je de kant waar je de meeste ruimte hebt erop kunt krijgen door gewoon erg hard tegen het dekje te duwen... Of het dekje inspannen voorzichtig en dan de 2 bruggen 1 voor 1 erin drukken... dan hoef je er niet 2 tegelijk te doen...
mvg Ninko
mvg Ninko
Volgens mij gaat dat niet....
Tijdens een rit in de Ardennen schoot tijdens een val het dekje van de brug af bij een van mijn maten. We hebben 1,5 uur gevochten met de 2 delen. Bomen, bankjes etc gebruikt, maar het uiteindelijk toch opgegeven....
Zonder zadel terug naar het dorp en maar een nieuw zadel gekocht...
Succes ermee
Tijdens een rit in de Ardennen schoot tijdens een val het dekje van de brug af bij een van mijn maten. We hebben 1,5 uur gevochten met de 2 delen. Bomen, bankjes etc gebruikt, maar het uiteindelijk toch opgegeven....
Zonder zadel terug naar het dorp en maar een nieuw zadel gekocht...
Succes ermee
kan je niet gewoon ff een van de plaatsen waar die brug in komt door boren? (in de richting van waar de brug op moet)... kan je m doorsteken, heb je meer speling?
kweenie, als t dek stijf genoeg is blijft t daarna wel op zn plaats?
zane
kweenie, als t dek stijf genoeg is blijft t daarna wel op zn plaats?
zane
-
draai een bankschroef open en leg de brug daar op zodat de voor en achter kant van de brug nog ongeveer 1 cm buiten de bankschroef uitkomt. dan pak je een lijmklem die je in het midden van de brug zet, en het schroefdraad zet je onder de bankschroef vast. als je de lijmklem aan draaid buigt de brug zich tussen de bijde helften bankschroef. je zet je dek er op en draai de lijmklem weer rustig terug
die laatste methode lijkt me wel wat, maar begrijp je opzet plan niet helemaal.
hoe leg je je brug erop? in de lengterichting of over dwars?
en die lijmklem, hoe bedoel je dat precies.
zo kun je het wel redelijk goed controleren lijkt me
hoe leg je je brug erop? in de lengterichting of over dwars?
en die lijmklem, hoe bedoel je dat precies.
zo kun je het wel redelijk goed controleren lijkt me
volges mij gewoon onmogelijk , het dek kan nooit heel hard plooien en de brug ook zeker nie
hoe zetten ze een zadel dan in elkaar?
maar wat ik al hebt gezegd, het is al eerder bij mijn zadel gebeurt, alleen die nieuwe is ook al kaduuk
maar wat ik al hebt gezegd, het is al eerder bij mijn zadel gebeurt, alleen die nieuwe is ook al kaduuk
kdenk da zo een een brug in een mol wordt gestopt en er dan een dekje wordt rondgegoten. Maar als je al een nieuwe brug steken hebt ::) moet het wel lukke op de een of andere manier
janman schreef:
kdenk da zo een een brug in een mol wordt gestopt en er dan een dekje wordt rondgegoten. Maar als je al een nieuwe brug steken hebt ::) moet het wel lukke op de een of andere manier
Yeah right, ik denk ook dat ze het LEREN dek kunnen gieten ja.... Ooit al vloeibaar leer gezien???? Ik in ieder geval niet....
Ik heb wel zelf een keer een titanium brug terug in een fizik nisene gezet
janman, eenbrug kan wel zo plooien, misschien die goedkope zadeltjes met een crmo brug niet, maar de dure zadels met tita wel.
Maar zo maken ze dus niet, wordt er gewoon in gestoken.
rob, hoe heb je dat gedaan?
Maar zo maken ze dus niet, wordt er gewoon in gestoken.
rob, hoe heb je dat gedaan?
We hebben het met 2 man gedaan. Het dek eerst over de voorste punt van de rails gezet en toen heeft 1 man de 2 achterste delen een voor een met een lange pijp (als hefboom) terug geplooid en in de bevestigingspunten van het dek laten schieten wat de ander goed onder spanning hield.
Beetje kracht is wel vereist in ieder geval.
succes
Beetje kracht is wel vereist in ieder geval.
succes
- King Zeus @ DirtE19
bij mij: 2 vijsjes in het dekje los, plastiekjes over de rails schuiven, vijsjes erin, en rijden maar
-
de brug leg je in de lente richting op de bankschroef, dus niet er tussen klemmen gewoon de bankschroef 20 centimeter open draaien en je brug er op leggen, zo dat ie er net niet door heen valt.
dan ga je em buigen met een lijmklem waarbij de bovenkant van de lijmklem op de brug rust en het schroefdraad van de klem onder de bankschroef vast pakt.
door de klem aan te draaien trekt deze de brug naar beneden maar omdat de bankschroef de brug op de uiteinden tegen houdt gaat de brug rond staan en kan je het dek er zo op zetten.
duidelijker kan ik het niet uitleggen ::)
dan ga je em buigen met een lijmklem waarbij de bovenkant van de lijmklem op de brug rust en het schroefdraad van de klem onder de bankschroef vast pakt.
door de klem aan te draaien trekt deze de brug naar beneden maar omdat de bankschroef de brug op de uiteinden tegen houdt gaat de brug rond staan en kan je het dek er zo op zetten.
duidelijker kan ik het niet uitleggen ::)
ik snap hem.
ga ik even proberen
ga ik even proberen
-
ZAG schreef:
ik snap hem.
gelukkig maar, ik hoor het wel of het is gelukt
het is gelukt, heb mn slr snake weer terug:D:D:D