lichte xc schijffies
Moderator:Beheerders
ik rij nu met de oude mini"s.
De werking is top.
Heb hiervoor met marta"s gereden:S:S, gezichtje zegt genoeg.
maar vraag me af welke andere schijfrem, die wel een stuk lichter is ook erg goed werkt en een hard drukpunt heeft en niet te duur is.
De werking is top.
Heb hiervoor met marta"s gereden:S:S, gezichtje zegt genoeg.
maar vraag me af welke andere schijfrem, die wel een stuk lichter is ook erg goed werkt en een hard drukpunt heeft en niet te duur is.
Re:lichte xc schijffies
Niet echt een super hard drukpunt maar wel lekker direct en goed doseerbaar: XTR
Enige nadeel is dat je aan de shifters vast zit... Ik rijd er zelf mee en het werkt ideaal moet ik zeggen.
En natuurlijk een super lichte rem
groeten
Enige nadeel is dat je aan de shifters vast zit... Ik rijd er zelf mee en het werkt ideaal moet ik zeggen.
En natuurlijk een super lichte rem
groeten
Je kan ook een losse XT remhendel gebruiken bij XTR. Dan ben je niet meer gebonden aan de shifters.

Marta SL, en nu hopen dat je niet het pech hebt op een zondagsmodel die je gewoon onder garantie in had moeten wisselen! Of XTR, maar dat is een slappe spons, remt wel goed. Formula B4SL Mag, ook lekker licht, maar dat is niet echt betrouwbaar enzo. Hayes Mag SL of hoe ze ook mogen heten, geen ervaring mee, wel mooi.
:P
:P
hebben die marta"s bij jou een goed drukpunt?
Als ik me goe dkan herinneren heb je ze voor een goede prijs kunnen kopen, correct me if i"m wrong, maar waar was dat? en voor hoeveel
Als ik me goe dkan herinneren heb je ze voor een goede prijs kunnen kopen, correct me if i"m wrong, maar waar was dat? en voor hoeveel
goed druk punt en licht? Formula B4
zijn die dingen ook betrouwbaar?
hoor er namelijk wel veel goede dingen over.
is er ergens een site met prijzen?
buitenland maakt niet uit
hoor er namelijk wel veel goede dingen over.
is er ergens een site met prijzen?
buitenland maakt niet uit
Formula, betrouwbaar? ;D ;D
Zijn wel erg licht en niet duur...
Zijn wel erg licht en niet duur...
geen betrouwbaarheids problemen met Formula
www.rizzy.com
www.rizzy.com
De formula b4 sl magnesium zijn verscheidene malen teruggeroepen.
ja en met die hope heb je ook wat echt betrouwbaars. Rij nu met de oude mini.
echt licht vind ik ze niet, maar was ff benieuwd hoe het met de wel echt lichte remmen zat. Vaak wordt daar naar mijn mening een stuk betrouwbaarheid aan ingeleverd
echt licht vind ik ze niet, maar was ff benieuwd hoe het met de wel echt lichte remmen zat. Vaak wordt daar naar mijn mening een stuk betrouwbaarheid aan ingeleverd
Waarmee reed jij voor jou Hope Mini? Marta of Marta SL?
En waar gaat jou persoonlijke voorkeur naar uit? Wat rijdt je nu het meeste?
En waar gaat jou persoonlijke voorkeur naar uit? Wat rijdt je nu het meeste?
marta, maar die zijn toch hetzelfde als de sl
mijn voorkeur gaat uit naar xc, maar die mini"s zijn toch ook xc remmen...
in het droge geen klachten over die marta"s hoor, alleen toen het echt nat werd was het een pot nat, en dat heb ik nu met die mini"s veel minder tot niet.
mijn voorkeur gaat uit naar xc, maar die mini"s zijn toch ook xc remmen...
in het droge geen klachten over die marta"s hoor, alleen toen het echt nat werd was het een pot nat, en dat heb ik nu met die mini"s veel minder tot niet.
Het lijkt er dan op dat het een gelopen zaak is, niet?
Marta en Marta SL wil je niet graag, en Hope Mini is een goede schijfrem, niet te zwaar, en errug goed!
-Off topic-
Laatste tijd ben je wel veel bezig met het navragen van onderdelen... Nieuw projectje of gewoon upgrade?
-/Off topic-
Marta en Marta SL wil je niet graag, en Hope Mini is een goede schijfrem, niet te zwaar, en errug goed!
-Off topic-
Laatste tijd ben je wel veel bezig met het navragen van onderdelen... Nieuw projectje of gewoon upgrade?
-/Off topic-
Zo"n verschil is het toch niet tussen de Marta en de Mini? 50 gram per rem ofzo?
Exar schreef:
Zo"n verschil is het toch niet tussen de Marta en de Mini? 50 gram per rem ofzo?
Daarom.
Ik ben ook van mening dat de Marta (sl) qua xc gebruik, en dan kijk ik nog niet eens naar het ruigere gedeelte wat je hier in Nl niet tegenkomt, best wel in de buurt van de Hope Mini komt.
Ik vind het allemaal kleine verschillen...
magnesium b4 is niet meer in produkite, die hadden te veel problemen.
die zijn nu opgelost door ze niet meer van magnesium te maken.
over de hope mini waren ze in de duitse bladen niet echt te spreken. (voor wat het voor jou waard is een dergelijke test)
die zijn nu opgelost door ze niet meer van magnesium te maken.
over de hope mini waren ze in de duitse bladen niet echt te spreken. (voor wat het voor jou waard is een dergelijke test)
Overdrijf nou niet, formula"s zijn ook niet betrouwbaar, heb al 3 remsets versleten in 9mnd telkens zelfde probleem, en Rizzy geeft niet thuis, das wat ik noem nou echte service.
Dn Helle schreef:
Het lijkt er dan op dat het een gelopen zaak is, niet?
-Off topic-
-/Off topic-
nieuw project helaas te weinig geld voor, maar wil binnenkort wat nieuws op mn bike, dus even aan het navragen.
-
Feanbiker schreef:
[
Overdrijf nou niet, formula"s zijn ook niet betrouwbaar, heb al 3 remsets versleten in 9mnd telkens zelfde probleem, en Rizzy geeft niet thuis, das wat ik noem nou echte service.
Ja, je hoort wel meer over slechte service van Rizzy.