Winterberg

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Joost2
Winterberg

Bericht door Joost2 » za feb 14, 2004 11:34 am

Vraagje aan de heren uit Twente:

hoe kom ik vanuit Twente het snelst in Winterberg: via de snelwegen of de via via binnendoorwegen (en dan bedoel ik met name het stuk tot ongeveer Münster). binnendoorwegen is korter in kilometers maar snelwegen in tijd sneller (mits je niet in de file staat, en je niet met 140+ over de binnendoorwegen knalt :-X).

De weerprofeten zeggen namelijk dat het gaat sneeuwen en vriezen komende week, dus eind deze week of begin volgende week gaan we weer eens in winterberg kijken.

Zane!

Re:Winterberg

Bericht door Zane! » za feb 14, 2004 11:37 am

ik rij altijd over de 54 ri munster, vlak voor munster er af ri dortmund... vervolgens ri kassel en dan bij arnsberg eraf... (ligt nu een nieuw stuk snelweg ergens daaro nog)

enschede winterberg <2 uur :)

als je naar willingen gaat kan je beter ri kassel bij meschede eraf..

zane

aab

Bericht door aab » za feb 14, 2004 11:55 am

ga je boarden? of snowbiken?

freeko

Bericht door freeko » za feb 14, 2004 7:27 pm

wanneer gaat winterberg eigenlijk weer open? (de dh baan dus) kunnen we wel een keer met een paar man heenrijden

Joost2

Bericht door Joost2 » zo feb 15, 2004 2:03 pm

Zane! schreef:
ik rij altijd over de 54 ri munster, vlak voor munster er af ri dortmund... vervolgens ri kassel en dan bij arnsberg eraf... (ligt nu een nieuw stuk snelweg ergens daaro nog)

enschede winterberg <2 uur :)

als je naar willingen gaat kan je beter ri kassel bij meschede eraf..

zane

<2 uur, das netjes, dan doe ik dat ook. Dank voor de info.

[
aap met een B schreef:
ga je boarden? of snowbiken?

geen van beiden, ik ben zo"n mietje op skies ;) (dan wel weer sportcarvers, dan lijkt het nog stoer). Om het nog enigsinds dragelijk te maken: volgend jaar ga ik maar eens een paar freeride skies kopen (dit jaar 2 dagen gehuurd, beviel uitstekend, dan zit je niet zo vast aan het alpine gebeuren)

aab

Bericht door aab » zo feb 15, 2004 7:14 pm

freeko schreef:
wanneer gaat winterberg eigenlijk weer open? (de dh baan dus) kunnen we wel een keer met een paar man heenrijden
is die niet gewoon heel het jaar open?
ze laten je alleen niet in de lift dacht ik

Zane!

Bericht door Zane! » zo feb 15, 2004 7:49 pm

neh, dat zou willingen zijn, mijn ervaring is dat ze je daar niet met bike en al in de lift laten als er sneeuw ligt/skiiers/boarders zijn..

winterberg: de banen zijn wel geblokkeerd, maar toen ik er dus was met 70 cm sneeuw kwam er iemand van het park naar ons toe om zich te verontschuldigen dat de liften niet draaiden omdat er geen skieers/boarders waren... waren die er wel dan konden bikers no problemo mee omhoog..

verder kan ik me opzich wel voorstellen dat als t onwijs dooit je makkelijk schade kan rijden aan de banen?

zane

Joost2

Bericht door Joost2 » ma feb 23, 2004 9:22 pm

vandaag in Winterberg geweest: sneeuw houdt niet over, dus iedereen die van plan was om binnenkort af te reizen naar Winterberg voor de sneeuw: wacht ff op verse sneeuw (wordt eind deze week verwacht,...)

@ zane: je route klopt als een bus, alleen op terugweg boete gescoord: ergens op de 54 halverwege --> 130 waar je 100 mag, enig idee wat dat gaat kosten?

ELVIS

Bericht door ELVIS » di feb 24, 2004 10:03 am

Joost2 schreef:
@ zane: je route klopt als een bus, alleen op terugweg boete gescoord: ergens op de 54 halverwege --> 130 waar je 100 mag, enig idee wat dat gaat kosten?

Ik ben de laatste keer op weg naar Willingen geflitst met de camper net binnen de bebouwde kom met dertig te hard, correctie er overheen werd het 25 te hard. Het moest 56,90 euro opleveren ;D, de bekeuring kwam 4 maanden later binnen.
Het scheelt iets in prijs of je in een dorp, stad of snelweg wordt geflitst.Bij een flitspaal die de foto frontaal neemt kijken ze ook of je gordel dragend bent.
Keep me posted over het bedrag.

Gast

Bericht door Gast » di feb 24, 2004 10:30 am

ELVIS schreef:

Bij een flitspaal die de foto frontaal neemt kijken ze ook of je gordel dragend bent.

Niks van gemerkt...

T
Contacteer:

Bericht door T » di feb 24, 2004 11:01 am

ik wel (@foto) ...stond er enig op (not) reed iets van 5km"s te hard (na correctie) was 25 euro.

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » di feb 24, 2004 2:05 pm

Ha, vorige keer naar willingen met ollie, waren we 17 keer geflitst. ;D (volgas langs Utrecht)

Joost2

Bericht door Joost2 » di feb 24, 2004 7:05 pm

ELVIS schreef:Ik ben de laatste keer op weg naar Willingen geflitst met de camper net binnen de bebouwde kom met dertig te hard, correctie er overheen werd het 25 te hard. Het moest 56,90 euro opleveren ;D, de bekeuring kwam 4 maanden later binnen.
Het scheelt iets in prijs of je in een dorp, stad of snelweg wordt geflitst.Bij een flitspaal die de foto frontaal neemt kijken ze ook of je gordel dragend bent.
Keep me posted over het bedrag.

60E,.. hmmm toch weer jammer.

ben inderdaad recht van voren geflitst, was wel ff schrikken trouwens volledig in het niets zo"n flits in je gezicht. Ik zal het bedrag wel melden als ik het binnen krijg.

thesjaak

Bericht door thesjaak » di feb 24, 2004 9:10 pm

Hey gasten wel lachen als ze je in GER pakken, foto opvragen vertraagd de boel ook flink!!! ;D

Boven de weg hangen ook witte kasten (duitse flitsers extra alert dus) ::)

De NED flikken liggen vaak net over de grens voor arnhem, even wat gas terug nemen als je over de grens komt dus!!

Rinuz

Bericht door Rinuz » wo feb 25, 2004 10:02 am

Flitsen in Duitsland kan toch ook aardig kostbaar worden. Reed anderhalf jaar geleden iets te hard (147 waar je 100 mag, maar wist niet dat mijn brakke mazda zo snel ging). Of ik me ff wilde komen melden om mijn straf aan te horen! Ik zat aan de andere kant van de bol in NZ dus dat werd wat lastig. Ik mocht uit eindelijk 267 smeuro"s in de Duitse staatskas stoppen. Is toch niet echt grappig, dus pas maar op. Inmiddels ook steeds meer flitsers op de snelwegen in Noord Frankrijk en Noord Belgie rond Luik. Helaas drukt dit de gemiddelde snelheid behoorlijk bij tripjes naar de mooie gebieden, boehoe.

Zane!

Bericht door Zane! » wo feb 25, 2004 12:14 pm

njah, mschien een verzachtend nieuwtje: als je dat nieuwe stuk snelweg neemt sla je op de terugweg 1 flitspaal over :)

als je via meschede rijdt staan er ook genoeg, erg lelijk, want dat stuk waar je 12202 keer die spoorlijn kruist is dik lachen!

zane

KoeniE

Bericht door KoeniE » wo feb 25, 2004 12:19 pm

;D no comment

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo feb 25, 2004 7:49 pm

Je kan beter in Engeland geflitst worden. Want volgens mij was het daar zo dat je als buitenlander de boetes niet hoefde te betalen. Je kreeg hem wel binnen, maar als je niet betaalde was er niks aan de hand.

Zane!

Bericht door Zane! » wo feb 25, 2004 7:57 pm

komop, gaan we even met zn allen naar FW...

zane

Gast

Bericht door Gast » wo feb 25, 2004 8:11 pm

Zane! schreef:
komop, gaan we even met zn allen naar FW...

zane

Word al geregeld...
Keep ya posted ;)

Joost2

Bericht door Joost2 » do feb 26, 2004 7:29 pm

thesjaak schreef:Hey gasten wel lachen als ze je in GER pakken, foto opvragen vertraagd de boel ook flink!!! ;D

Volgens mij krijg je die er gratis bij

Ik heb trouwens vandaag begrepen dat je een eikel bent als je op de 54 wordt geflitst. Alle camera"s staan een paar 100 meter na een viaduct, op het viaduct hangt een levensgroot bord waarop de controle wordt aangekondigd,...

Plaats reactie