Red Bull verboden?????

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Christiaan
Red Bull verboden?????

Bericht door Christiaan » wo feb 11, 2004 6:18 pm

Net op het nieuws!!!!!!!!!!

Men onderzoket of Red Bull, net als in Frankrijk en nog wat Europese landen, ook verboden moet wordne, ivm te veel caffeine, kans op diaree enz.....

Smittie

Re:Red Bull verboden?????

Bericht door Smittie » wo feb 11, 2004 6:21 pm

Wat dom!! je mag toch zelf wel bepalen wat je drinkt roken wordt toch ook niet verboden omdat je er kanker van kan krijgen het wordt alleen duurder vanwege andere hun gezondheid . :?
Maar met Red Bull gaat het toch echt om je eigen gezondheid.

Gast

Bericht door Gast » wo feb 11, 2004 6:22 pm

In Nederland is de hoeveelheid caf in een blikje redbull geloof ik gelijk aan dat van een kop koffie..
Moeten ze dat dus ook gaan verbieden? Lijkt me niet..
Anyways lijkt me een mooi vraagstuk voor Bart ;D

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » wo feb 11, 2004 6:24 pm

pfffff, daar gaan we weer......

net als bij de introductie van RB in duitsland.

kon niet, mocht niet, wou niet, niet niet niet niet niet....

uiteindelijk wel.

d"r heeft pas nog in de Volkskrant, het NRC, het AD of het UN (Utrechts Nieuwsblad) nog een groot artikel gestaan over dit "probleem" (Vlgs. was het het NRC, katern Economie)

Bram

aab

Bericht door aab » wo feb 11, 2004 6:24 pm

stelletje sukkels.
en je mag je wel dood zuipen aan de Wisky ???

Animine

Bericht door Animine » wo feb 11, 2004 6:29 pm

Het proberen te verbieden van RedBull in Frankrijk is al een tijdje aan de gang, maar het lukt ze niet echt...

Greetz,
Animine

roadkill

Bericht door roadkill » wo feb 11, 2004 6:33 pm

Ja goed laten we Red Bull gaan verbieden,kunnen we met zijn allen naar de Aldi om daar het goedkopere en 4x zo sterkere broertje ervan te kopen........... ;D ;D ;D

Sven

Bericht door Sven » wo feb 11, 2004 6:38 pm

Dadelijk mogen we al geen melk meer gaan drinken omdat de koeien in de wei poepen.

Kom op hey, kunnen ze nou echt totaal niks anders bedenken dan alles nakijken wat er verboden moet worden?

Q....

Bericht door Q.... » wo feb 11, 2004 7:03 pm

Het was ooit al verboden en toen hebben ze voor nederland de hoeveelheid veranderd om het zogezegd legaal te maken en nu is het weer niet goed................................Ik haal hem gewoon uit Spanje. Daar verkopen ze hem nog hoe hij hoort te zijn. En kan je vertellen dat die echt sterker is dan die troep hier. ;)

aab

Bericht door aab » wo feb 11, 2004 7:03 pm

roadkill schreef:
Ja goed laten we Red Bull gaan verbieden,kunnen we met zijn allen naar de Aldi om daar het goedkopere en 4x zo sterkere broertje ervan te kopen........... ;D ;D ;D
golden power is net zo sterk , niet 4 x zo sterk

Xtuv

Bericht door Xtuv » wo feb 11, 2004 7:15 pm

aap met een B schreef:
[
roadkill schreef:
golden power is net zo sterk , niet 4 x zo sterk

gp bevat evenveel caffeine als 2-4 koppen koffie, red bull tegenwoordig nog maar dat wat gelijk staat aan 1. Vast wel iemand met die blikjes bij de hand, daar staat het gewoon op..
Red Bull is dus al eens veranderd omdat er teveel in zit maar die aldi merken zijn nog precies hetzelfde

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo feb 11, 2004 7:19 pm

Nou dan drink ik geen franse wijn meer.
Dit is echt te triest voor woorden.
In Scandinavie wouden ze (en is het geloof ik ook verboden) RB verbieden omdat het erg populair was om te mixen met wodka :P :P :P en omdat er gevallen bekend waren van vergiftiging of interne verbranding ??? ::). Correct me if i"m wrong maar dit was ook een jaar of wat geleden dat dit speelde.

Sven

Bericht door Sven » wo feb 11, 2004 7:55 pm

In scandinavie hoef je maar Bier te zeggen en ze liggen al bezopen in de goot, dus dat is geen vergelijking...

En jah... ervaring... :?

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo feb 11, 2004 8:44 pm

gnegneh! Wel blowen maar geen rode stieren drinken? Net als in Frankrijk nergens meer een wodka redbull kunnen bestellen? Op feesten om half 4 in slaap vallen vanwege tekort aan energie?

Maakt nie uit, het spul is toch niet te zuipen :P

Over 20 jaar weet niemand beter dan dat Red Bull een organisator van FR evenementen is, ipv drankjes brouwer ;D

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » wo feb 11, 2004 8:55 pm

eeehm... ??? tsjah... ??? vaag

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » wo feb 11, 2004 8:56 pm

ik vind het ook flauw,

daarom heb ik altijd een voorraadje flessen met red oktober
das net zo als red bull, alleen kost 1,5l 4 euro
wel zo goedkoop 8)

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » wo feb 11, 2004 9:05 pm

Nederland (alweer) op z"n smalst. Ik word nog eens gek van al die kloteregeltjes en verboden hier. Trieste boel :?

Sven

Bericht door Sven » wo feb 11, 2004 9:06 pm

Volgens mij ben je na die 1,5 liter dan ook totaal gaar.
Volgende conclusie: alle breezahsletjes gaan weer terug naar de breezah omdat er geen wodka-redbull mag worden geschenken..

Dan weten we weer aan wie we het hebben te danken: De Fransen... zucht..

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » wo feb 11, 2004 9:13 pm

Van mij mogen ze het verbieden.
De tandarts-lobby zal wel tegen zijn, zo zoet dat moet wel een rot gebit opleveren.

Maar ja wel lekker, lekkerder als die van de aldi, toch?

roadkill

Bericht door roadkill » wo feb 11, 2004 9:20 pm

Als ik goed ben ingelicht dan is de Aldi "Red Bull" eigenlijk de orginele rb zoals die in het begin geleverd is........Bron komt uit de horeca toelevering.....

jojo

Bericht door jojo » wo feb 11, 2004 9:29 pm

Kleine Benjamin schreef:
In Scandinavie wouden ze (en is het geloof ik ook verboden) RB verbieden omdat het erg populair was om te mixen met wodka :P :P :P en omdat er gevallen bekend waren van vergiftiging of interne verbranding ??? ::). Correct me if i"m wrong maar dit was ook een jaar of wat geleden dat dit speelde.

Somige landen hebben idd. red bull met hoger cafeine gehaalte, en met die redbull zou je geen mixjes mogen maken naar het scheint.

Aantal jaar geleden had je ook BLACK BOOSTER die is uit eindelijk wel uit de handel genomen, maar die stond gelijk aan stuk of 25 bakken koffie (black booster is er nu nog, maar in minder sterke mate).

Als ze de redbull zouden verbieden kunnen ze beter eerst andere dranken / gewoontes gaan verbieden, die stukken slechter voor de mens zijn.

thesjaak

Bericht door thesjaak » wo feb 11, 2004 9:32 pm

Gasten laat je nu niets wijsmaken, De golden shower van de aldi bevat veel meer caffeine (2-4 kopjes koffie) als Red Bull (1 kopje koffie).
Red Bull zal nooit zijn product aanpassen omwille van de regelgeving. In Nederland staan de ingredienten per 250 ml op het blik in het buitenland vaak per 1000 ml.....

Gast

Bericht door Gast » wo feb 11, 2004 9:48 pm

thesjaak schreef:
Gasten laat je nu niets wijsmaken, De golden shower van de aldi bevat veel meer caffeine (2-4 kopjes koffie) als Red Bull (1 kopje koffie).
Red Bull zal nooit zijn product aanpassen omwille van de regelgeving. In Nederland staan de ingredienten per 250 ml op het blik in het buitenland vaak per 1000 ml.....

en dat voor 29 euro cent ;D

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » wo feb 11, 2004 11:14 pm

Los vannhet feit dat dit NL op zijn breedst is, vraag ik me werkelijk af hoe de sufkut eruit ziet die dit verzonnen heeft.

Hoe belerend moet je wel niet zijn om een kauwgomballendrankje uit de handel te willen nemen.

En ja, er zijn 80miljoenmiljard dingen te noemen doe veel minder gezond zijn.

Krijgen we straks ook een boete als je je vlees aan laat bakken ?

Ik ben echt benieuwd naar de persoon achter deze kwestie, een polletje, hoe ziet ie eruit ?

Ik zeg klein, kalend [ook als het een vrouw is], reist alleen met OV en mist dagelijks de bus, leest de margriet, heeft zelfgebreide geitenwollen ballenwarmers, werd vroeger elke dag in elkaar geslagen op de basisschool, heeft een dikke bril en zit al jaren zonder partner [zijn vriend heeft em verlaten].

Of zit ik ernaast ?

8)

E

Gast

Bericht door Gast » do feb 12, 2004 12:50 am

Volgens mij draagt ie ook spandex maar dat zal wel geedit worden ;D

Plaats reactie