Kabels (Versnelling)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gène
Kabels (Versnelling)

Bericht door Gène » di feb 10, 2004 9:39 pm

Beste mensen het moest maar weer eens gebeuren. Ik ga begin maart mijn fietssie eens een grote opknap beurt geven. Ketting, cassete (HG 93, XT), kabels, balhoofd, banden (Schwalbe Jimmy), ketting beschermer en remblokjes. Plus alles wordt eens in nieuw vet gezet.
Nou ben ik aan het twijfelen over de kabels. Gewoon normale shimano kabels.
Of Gore tex, die ik erg goed vond alleen ik heb wel eens last van een chainsuck bij erge modder. Door de kabel loop kan de kabel dan tussen de achter der. en liggende buis komen. Gevolg is dan een vern**kte kabel ::).
Of zou ik voor Nokon kabels gaan?? En dan natuurlijk de zilveren uitvoering. It has to bling bling 8). Is dit een goede keuze?? En wat kosten ze (set versnellingskabel voor voor en achter)
Ook ben ik me af aan het vragen of een rojjami ??? (dat kabel looprolletje van Avid) de kabel loop zal bevorderen. Heeft iemand hier ervaring mee?
mzzl
Gène

Sjef

Re:Kabels (Versnelling)

Bericht door Sjef » wo feb 11, 2004 11:16 am

XTR kabels werken bij mij ook zeer goed.
Voordeel is als je je kabel verpest dat je de binnenkabel gewoon kunt vervangen door bijvoorbeeld een BBB. (Met teflon coating)

binkie

Bericht door binkie » wo feb 11, 2004 11:25 am

Ik heb goede ervaring met Nokon Konkavex. Maar er zijn er ook veel die daar anders over denken. Topic is laatst aan de orde geweest.

janman

Bericht door janman » wo feb 11, 2004 7:47 pm

kzou meteen voor de nokons gaan. Ze zulle wel iets duurder zijn dan de XTR... Maar ze zijn hun geld wel waard ;D

Plaats reactie