Duinberaad(De Doorbraak???)
Moderator:Beheerders
Hallo allemaal,
samen met nog 3 MTBers hebben we een "initiatiefgroep" opgericht, genaamd Duinberaad.
Lees onderstaande tekst even door als je wilt, geef eventueel je mening en geef je op voor de nieuwsbrief, zodat we je op de hoogte kunnen houden van de laatste vorderingen.
Wat kun je NU doen om ons te helpen??
1.Geef je op voor de nieuwsbrief via de site www.duinberaad.tk hierdoor geef je aan dat je ons steunt, groeit onze achterban en kunnen we je op de hoogte houden van de vorderingen, petities die eventueel getekend moeten worden en aktiviteiten die we wellicht gaan organiseren (vreedzame protestritten oid)
2.schrijf iets relevants in ons gastenboek op de site www.duinberaad.tk
alvast bedankt
dusssss©
www.duinberaad.tk
Inleiding
De “Initiatiefgroep PWN & MTB Duinberaad” (kortweg: “Duinberaad”) streeft naar de aanleg van een of meer mountainbikeroutes in het Noord-Hollands Duinreservaat. Dit duingebied strekt zich uit van Bergen tot Wijk aan Zee en is eigendom van de Provincie Noord-Holland. Het beheer is opgedragen aan het Provinciaal Waterleidingbedrijf van Noord-Holland (PWN).
PWN, wie zijn zij?
PWN beheert het gehele duingebied tussen Bergen en Zandvoort. Oorspronkelijk werd het gebied gebruikt voor waterwinning en daardoor heet het gebied in de volksmond ook wel het “Waterleidingsduin”. PWN richt zich als organisatie op drie doelstellingen: waterwinning, natuurbeheer en recreatie.
PWN stelde recentelijk de nieuwe beheernota “Delen & Genieten” op die besproken werd met de Provinciale Staten van Noord-Holland. In deze beheernota is formeel vastgelegd dat mountainbikers van maandag tot en met zaterdag, uitsluitend van zonsopgang tot 10.30 uur, gebruik mogen maken van onverharde paden. Daarnaast heeft PWN met onlangs geplaatste bordjes veel paden voor mountainbikers tot verboden gebied verklaard, ook tussen zonsopgang en 10.30 uur. Duinberaad is van mening dat deze maatregel onterecht genomen is en getuigt van weinig doordacht beleid van PWN. Mountainbikers krijgen door dit beleid een onjuist imago en bovendien worden zij als enige gebruikersgroep apart behandeld.
Duinberaad, wie zijn wij?
Duinberaad bestaat uit een groep personen die op verschillende wijze mountainbiken als sport beoefent. De een kiest voor het wedstrijdelement, de ander voor lange afstanden of recreatie. Duinberaad signaleert twee hoofdproblemen, te weten:
• Het ontstane imagoprobleem van mountainbikers
• Zeer beperkte mogelijkheden om te kunnen mountainbiken
Duinberaad, de doelstelling
Duinberaad is van mening dat het imagoprobleem deels veroorzaakt wordt door het feit dat er uitsluitend in Schoorl een mountainbikeparcours bestaat. Dat parcours heeft een bescheiden lengte van vijftien kilometer en behoort tot de drukste van Nederland. Zodra Mountainbikers zich echter vertonen op de onverharde paden elders wekt dat ongenoegen bij sommige wandelaars. Duinberaad vindt ook dat PWN met het huidige beleid de ogen sluit voor de realiteit. Het negeren van mountainbikers of hen achterstellen ten opzichte van bijvoorbeeld wandelaars verergert slechts het wederzijdse onbegrip.
Daarom stelt Duinberaad voor een of meer mountainbikeroutes aan te leggen in het Noord-Hollands Duinreservaat. Langs deze weg kunnen mountainbikers en wandelaars functioneel van elkaar gescheiden worden.
Hoe wil Duinberaad dit doel bereiken?
Duinberaad wil samenwerking realiseren met alle betrokkenen. Dat zijn onder anderen de politici van de Provincie Noord-Holland, PWN, de Nederlandse Toerfiets Unie (NTFU), wielerclubs en onofficiële losse verbanden en individuele mountainbikers. Duinberaad wil op fatsoenlijke wijze serieuze onderhandelingen voeren om het gestelde doel te bereiken. Duinberaad vindt dat er, ook in de toekomst, een regionaal overleg georganiseerd moet worden waarin op vastgestelde ogenblikken met elkaar gesproken wordt over mogelijke knelpunten en verbeteringen. Aan dit overleg zullen de genoemde partijen kunnen deelnemen.
Wat kunt u doen?
U kunt ons laten weten wat u van de ideeën van Duinberaad vindt en welke bijdrage u wilt leveren. Ook is alle kritiek uiteraard welkom. Ook tegenstanders worden te woord gestaan. U kunt met regelmaat de website www.duinberaad.tk bezoeken en de actuele ontwikkelingen volgen. Ook kunt u zich opgeven voor een binnenkort door Duinberaad uit te geven Nieuwsbrief. Laat weten dat u Duinberaad steunt en deel wilt uitmaken van de achterban die Duinberaad vertegenwoordigt.
Met vriendelijke groet,
Duinberaad
samen met nog 3 MTBers hebben we een "initiatiefgroep" opgericht, genaamd Duinberaad.
Lees onderstaande tekst even door als je wilt, geef eventueel je mening en geef je op voor de nieuwsbrief, zodat we je op de hoogte kunnen houden van de laatste vorderingen.
Wat kun je NU doen om ons te helpen??
1.Geef je op voor de nieuwsbrief via de site www.duinberaad.tk hierdoor geef je aan dat je ons steunt, groeit onze achterban en kunnen we je op de hoogte houden van de vorderingen, petities die eventueel getekend moeten worden en aktiviteiten die we wellicht gaan organiseren (vreedzame protestritten oid)
2.schrijf iets relevants in ons gastenboek op de site www.duinberaad.tk
alvast bedankt
dusssss©
www.duinberaad.tk
Inleiding
De “Initiatiefgroep PWN & MTB Duinberaad” (kortweg: “Duinberaad”) streeft naar de aanleg van een of meer mountainbikeroutes in het Noord-Hollands Duinreservaat. Dit duingebied strekt zich uit van Bergen tot Wijk aan Zee en is eigendom van de Provincie Noord-Holland. Het beheer is opgedragen aan het Provinciaal Waterleidingbedrijf van Noord-Holland (PWN).
PWN, wie zijn zij?
PWN beheert het gehele duingebied tussen Bergen en Zandvoort. Oorspronkelijk werd het gebied gebruikt voor waterwinning en daardoor heet het gebied in de volksmond ook wel het “Waterleidingsduin”. PWN richt zich als organisatie op drie doelstellingen: waterwinning, natuurbeheer en recreatie.
PWN stelde recentelijk de nieuwe beheernota “Delen & Genieten” op die besproken werd met de Provinciale Staten van Noord-Holland. In deze beheernota is formeel vastgelegd dat mountainbikers van maandag tot en met zaterdag, uitsluitend van zonsopgang tot 10.30 uur, gebruik mogen maken van onverharde paden. Daarnaast heeft PWN met onlangs geplaatste bordjes veel paden voor mountainbikers tot verboden gebied verklaard, ook tussen zonsopgang en 10.30 uur. Duinberaad is van mening dat deze maatregel onterecht genomen is en getuigt van weinig doordacht beleid van PWN. Mountainbikers krijgen door dit beleid een onjuist imago en bovendien worden zij als enige gebruikersgroep apart behandeld.
Duinberaad, wie zijn wij?
Duinberaad bestaat uit een groep personen die op verschillende wijze mountainbiken als sport beoefent. De een kiest voor het wedstrijdelement, de ander voor lange afstanden of recreatie. Duinberaad signaleert twee hoofdproblemen, te weten:
• Het ontstane imagoprobleem van mountainbikers
• Zeer beperkte mogelijkheden om te kunnen mountainbiken
Duinberaad, de doelstelling
Duinberaad is van mening dat het imagoprobleem deels veroorzaakt wordt door het feit dat er uitsluitend in Schoorl een mountainbikeparcours bestaat. Dat parcours heeft een bescheiden lengte van vijftien kilometer en behoort tot de drukste van Nederland. Zodra Mountainbikers zich echter vertonen op de onverharde paden elders wekt dat ongenoegen bij sommige wandelaars. Duinberaad vindt ook dat PWN met het huidige beleid de ogen sluit voor de realiteit. Het negeren van mountainbikers of hen achterstellen ten opzichte van bijvoorbeeld wandelaars verergert slechts het wederzijdse onbegrip.
Daarom stelt Duinberaad voor een of meer mountainbikeroutes aan te leggen in het Noord-Hollands Duinreservaat. Langs deze weg kunnen mountainbikers en wandelaars functioneel van elkaar gescheiden worden.
Hoe wil Duinberaad dit doel bereiken?
Duinberaad wil samenwerking realiseren met alle betrokkenen. Dat zijn onder anderen de politici van de Provincie Noord-Holland, PWN, de Nederlandse Toerfiets Unie (NTFU), wielerclubs en onofficiële losse verbanden en individuele mountainbikers. Duinberaad wil op fatsoenlijke wijze serieuze onderhandelingen voeren om het gestelde doel te bereiken. Duinberaad vindt dat er, ook in de toekomst, een regionaal overleg georganiseerd moet worden waarin op vastgestelde ogenblikken met elkaar gesproken wordt over mogelijke knelpunten en verbeteringen. Aan dit overleg zullen de genoemde partijen kunnen deelnemen.
Wat kunt u doen?
U kunt ons laten weten wat u van de ideeën van Duinberaad vindt en welke bijdrage u wilt leveren. Ook is alle kritiek uiteraard welkom. Ook tegenstanders worden te woord gestaan. U kunt met regelmaat de website www.duinberaad.tk bezoeken en de actuele ontwikkelingen volgen. Ook kunt u zich opgeven voor een binnenkort door Duinberaad uit te geven Nieuwsbrief. Laat weten dat u Duinberaad steunt en deel wilt uitmaken van de achterban die Duinberaad vertegenwoordigt.
Met vriendelijke groet,
Duinberaad
Re:Duinberaad
Goed initatie!
Een punt om over na te denken is het feit dat je met een paar mensen zegt een heleboel mensen(mountainbikers) te vertegenwoordigen. MBC-midden.nl is jaren bezig geweest met het aanleggen van een vaste route in soest. (die er nu eindelijk is) Een van de punten van de tegenpartij was, ja jullie vertegenwoordige slechts 80 leden en jullie zeggen dat er veel meer mensen op af komen maar waarom heb je dan niet meer leden. (vrij vertaald)
Een punt om over na te denken is het feit dat je met een paar mensen zegt een heleboel mensen(mountainbikers) te vertegenwoordigen. MBC-midden.nl is jaren bezig geweest met het aanleggen van een vaste route in soest. (die er nu eindelijk is) Een van de punten van de tegenpartij was, ja jullie vertegenwoordige slechts 80 leden en jullie zeggen dat er veel meer mensen op af komen maar waarom heb je dan niet meer leden. (vrij vertaald)
-
- Berichten:1881
- Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am
Re:Duinberaad
Ik heb er destijds in overleg met boswachters voor gezorgd dat de route in Schoorl er is gekomen.
Wij waren het beu.
Ik om te vluchten voor de boswachters, en de boswachters om achter mij aan te rossen. Echter dan ken je werkelijk alle boswachters bij naam. Die route lag er zo en de boswachters hebben toen met een pot verf dwars door de bush gestruind en wij met de bladhark erachteraan.
Je moet je afvragen of je dit wilt. Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik toen geweten wat ik nu niet heb willen weten.
Met andere woorden, het massatoerisme, het absolute respectloze gedrag ven menigeen jegens de natuur zal mij ervan weerhouden een dergelijk initiatief wederom te ondernemen. Het hele duin gaat gvd naar de kolere door de randdebielen die van heine en ver komen om eventjes op de route van Schoorl de bloemetjes buiten te zetten.
Ik hoop van ganse harte dat jullie een goede relatie kunnen opbouwen met de mannen van het PWN [wij kende ze ook en het was geven en nemen] echter het feit dat dit soort maatregelen genomen zijn is niet voor niets. Lees goed, ik beschuldig niemand, echter ik kan mij exact voorstellen hoe men tot dit besluit is gekomen. Ik noem enkele zaken waar ik mij als biker enorm aan stoor: Schreeuwen opd e fiets, voetgangersslalommen, bidons overal, overal wikkels van energierepen, slippen slippen, remknippen, duinen kapot, buiten de paden rijden etc etc etc.
Persoonlijk zou ik een andere approach kiezen. Ga daar gewoon biken met een zeer select gezelschap. Neem je 4 bekeuringen per jaar lief en zie dat als je abbonnement op een fantastisch stukje natuur dat je alleen op die manier in stand kunt houden.
Ik vrees dat met jullie duinberaad er heus wel een route komt, waarbij het landschap, en de route an-sich binnen no-time kompleet naar de kolere is gebiked en er eigenlijk geen reet meer aan is. Nadeel op dat moment is dat je geen excuus meer hebt om op de voetpaden te cruisen, en jawel, ze nemen rustig je bike voor 6 weken in beslag.
Succes met uw overpeinzingen.
E
Wij waren het beu.
Ik om te vluchten voor de boswachters, en de boswachters om achter mij aan te rossen. Echter dan ken je werkelijk alle boswachters bij naam. Die route lag er zo en de boswachters hebben toen met een pot verf dwars door de bush gestruind en wij met de bladhark erachteraan.
Je moet je afvragen of je dit wilt. Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik toen geweten wat ik nu niet heb willen weten.
Met andere woorden, het massatoerisme, het absolute respectloze gedrag ven menigeen jegens de natuur zal mij ervan weerhouden een dergelijk initiatief wederom te ondernemen. Het hele duin gaat gvd naar de kolere door de randdebielen die van heine en ver komen om eventjes op de route van Schoorl de bloemetjes buiten te zetten.
Ik hoop van ganse harte dat jullie een goede relatie kunnen opbouwen met de mannen van het PWN [wij kende ze ook en het was geven en nemen] echter het feit dat dit soort maatregelen genomen zijn is niet voor niets. Lees goed, ik beschuldig niemand, echter ik kan mij exact voorstellen hoe men tot dit besluit is gekomen. Ik noem enkele zaken waar ik mij als biker enorm aan stoor: Schreeuwen opd e fiets, voetgangersslalommen, bidons overal, overal wikkels van energierepen, slippen slippen, remknippen, duinen kapot, buiten de paden rijden etc etc etc.
Persoonlijk zou ik een andere approach kiezen. Ga daar gewoon biken met een zeer select gezelschap. Neem je 4 bekeuringen per jaar lief en zie dat als je abbonnement op een fantastisch stukje natuur dat je alleen op die manier in stand kunt houden.
Ik vrees dat met jullie duinberaad er heus wel een route komt, waarbij het landschap, en de route an-sich binnen no-time kompleet naar de kolere is gebiked en er eigenlijk geen reet meer aan is. Nadeel op dat moment is dat je geen excuus meer hebt om op de voetpaden te cruisen, en jawel, ze nemen rustig je bike voor 6 weken in beslag.
Succes met uw overpeinzingen.
E
Re:Duinberaad
Bike inbeslagnemen? Op grond waarvan? Een onmiddellijke buitengebruikstelling voertuig kan alleen als je geen Nederlander bent, of een openstaande boete hebt, waar een zogenaamde Wet Mulder buitengebruikstelling voertuig staat.
Strafvordering (in dit geval inbeslagneming van goederen waarmee het feit gepleegd is) gaat niet op omdat het hier een maatregel betreft en het geen strafbaar feit is. Je bent als je in het duin rijdt dan ook betrokkene, en geen verdachte. (Algemene Wet Handhaving Verkeersvoorschriften)
Errrrr, dit even voor er weer "politie-onzin discussies" ontstaan.
Strafvordering (in dit geval inbeslagneming van goederen waarmee het feit gepleegd is) gaat niet op omdat het hier een maatregel betreft en het geen strafbaar feit is. Je bent als je in het duin rijdt dan ook betrokkene, en geen verdachte. (Algemene Wet Handhaving Verkeersvoorschriften)
Errrrr, dit even voor er weer "politie-onzin discussies" ontstaan.
Re:Duinberaad
BOMBPROOF erik schreef:
Ik heb er destijds in overleg met boswachters voor gezorgd dat de route in Schoorl er is gekomen.
Wij waren het beu.
Ik om te vluchten voor de boswachters, en de boswachters om achter mij aan te rossen. Echter dan ken je werkelijk alle boswachters bij naam. Die route lag er zo en de boswachters hebben toen met een pot verf dwars door de bush gestruind en wij met de bladhark erachteraan.
Je moet je afvragen of je dit wilt. Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik toen geweten wat ik nu niet heb willen weten.
Met andere woorden, het massatoerisme, het absolute respectloze gedrag ven menigeen jegens de natuur zal mij ervan weerhouden een dergelijk initiatief wederom te ondernemen. Het hele duin gaat gvd naar de kolere door de randdebielen die van heine en ver komen om eventjes op de route van Schoorl de bloemetjes buiten te zetten.
Ik hoop van ganse harte dat jullie een goede relatie kunnen opbouwen met de mannen van het PWN [wij kende ze ook en het was geven en nemen] echter het feit dat dit soort maatregelen genomen zijn is niet voor niets. Lees goed, ik beschuldig niemand, echter ik kan mij exact voorstellen hoe men tot dit besluit is gekomen. Ik noem enkele zaken waar ik mij als biker enorm aan stoor: Schreeuwen opd e fiets, voetgangersslalommen, bidons overal, overal wikkels van energierepen, slippen slippen, remknippen, duinen kapot, buiten de paden rijden etc etc etc.
Persoonlijk zou ik een andere approach kiezen. Ga daar gewoon biken met een zeer select gezelschap. Neem je 4 bekeuringen per jaar lief en zie dat als je abbonnement op een fantastisch stukje natuur dat je alleen op die manier in stand kunt houden.
Ik vrees dat met jullie duinberaad er heus wel een route komt, waarbij het landschap, en de route an-sich binnen no-time kompleet naar de kolere is gebiked en er eigenlijk geen reet meer aan is. Nadeel op dat moment is dat je geen excuus meer hebt om op de voetpaden te cruisen, en jawel, ze nemen rustig je bike voor 6 weken in beslag.
Succes met uw overpeinzingen.
E
ja, ik begrijp wat je bedoel, maar wat ons dwars zit is het feit dat iedereen in het PWN gebied zijn "eigen" plekkie heeft; wandelaars/trimmers de voetpaden, ruiters hun eigen ruiterpaden en fietsers(normale) de fietspaden, zelfs zweefvliegers hebben er een eigen start & landingsbaan!!!!!!
Als MTBer word je als een paria behandeld en krijg je een aangewezen stukje van het gebied en een beperking in de tijd om daar te biken.
Dat klopt dus niet.
En denk maar niet dat het alleen de MTBers zijn die het duin naar de klote helpen, dat zijn nl. vnl. de wandelaars die zo nodig op het hoogste duin moeten staan cq. van sleeen met z"n 10tallen tegelijk(ja, ik heb het ze zie doen deze winter)
Mtbers kun je niet meer omheen, de groep is te groot om te negeren of in een verdom hoekje te stoppen. En men blijft er toch fietsen, iedereen die ik spreek deelt deze mening dus kun je het beter reguleren dan ben je ook gelijk alle, vaak onterechte, konfrontaties kwijt.
Die van die fiets in beslag nemen vind ik wel een goeie idd.
dusssss©
Re:Duinberaad
Hey mannen goed initiatief! Ga binnenkort ook eens kijken in Schoorl en een paar duinen proberen te bedwingen, lijkt me een reuze mooie omgeving daar met de zee en alles, weer eens wat anders dan de heuvels van de veluwe! Veel suc6!
Heb btw ook weleens gehoord dat iemand zn bike werd inbeslag genomen op de Posbank route (of liever naast de posbank route...
). Vind ik niet helemaal terecht, een boete lijkt me toch afdoende. En weinig kans dat iemand mijn bike meeneemt, zullen ze me toch eerst verrot moeten slaan. Maar dat even terzijde.
Heb btw ook weleens gehoord dat iemand zn bike werd inbeslag genomen op de Posbank route (of liever naast de posbank route...

- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
Re:Duinberaad
Goed bezig! Een fatsoenlijke organisatie die opkomt voor de MTBer is zeker niet verkeerd!
Re:Duinberaad
Goed plan!!
Lekker dicht bij Amsterdam (waar mijn huis woont). Hopelijk wordt "ie kwalitatief net zo goed als Schoorl..
@bombproof erik:
Zo erg is de situatie in Schoorl toch ook weer niet? Okee, sommige stukken zijn compleet stukgeremd en lijken daardoor meer op een slechte buckel-piste dan op een single-track en "s zomers in het weekend kan je af en toe in de file achter de Kyoso"s, maar het blijft een mooi technisch parcours, toch?
Lekker dicht bij Amsterdam (waar mijn huis woont). Hopelijk wordt "ie kwalitatief net zo goed als Schoorl..
@bombproof erik:
Zo erg is de situatie in Schoorl toch ook weer niet? Okee, sommige stukken zijn compleet stukgeremd en lijken daardoor meer op een slechte buckel-piste dan op een single-track en "s zomers in het weekend kan je af en toe in de file achter de Kyoso"s, maar het blijft een mooi technisch parcours, toch?
Re:Duinberaad
Iets minder dicht bij dan ik hoopte / dacht, toch goed initiatief!
http://home.quicknet.nl/mw/prive/pierso ... je-PWN.jpg
http://home.quicknet.nl/mw/prive/pierso ... je-PWN.jpg
Re:Duinberaad
Edoardo.B schreef:
Iets minder dicht bij dan ik hoopte / dacht, toch goed initiatief!
http://home.quicknet.nl/mw/prive/pierso ... je-PWN.jpg
Hey, het is iig dichterbij dan Schoorl, hoe dan ook.
dusssss©
-
- Berichten:1881
- Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am
Re:Duinberaad
Als je eens wist hoe Schoorl geweest is........................
Wat je niet kent mis je niet.
En geloof me, Schoorl is NIET technisch, maar dat is weer wat je referentie is.....ik ben verwend.
Fiets in beslag nemen ?
Het is geen deugdelijk voertuig voor op de openbare weg, geen spatborden, geen verlichting etc [alhoewel ze voor dat laatste een heterdaadje nodig hebben].
Don"t shoot me, ik zeg het alleen maar, het is echt meermalen voorgevallen in Schoorl na openen van de route.
E
Wat je niet kent mis je niet.
En geloof me, Schoorl is NIET technisch, maar dat is weer wat je referentie is.....ik ben verwend.
Fiets in beslag nemen ?
Het is geen deugdelijk voertuig voor op de openbare weg, geen spatborden, geen verlichting etc [alhoewel ze voor dat laatste een heterdaadje nodig hebben].
Don"t shoot me, ik zeg het alleen maar, het is echt meermalen voorgevallen in Schoorl na openen van de route.
E
- PinoMEISSIE
- Berichten:369
- Lid geworden op:di feb 25, 2003 8:12 pm
- Locatie:Arnhem
Re:Duinberaad
In het verleden is er hier op de Duno, rondom Wolfheze ook wel eens een bowachter zo gek gewest dat te doen. Na een aantal bekeuringen en waarschuwingen ben je het haasje.
Re:Duinberaad
Het is wel degelijk een deugdelijk voertuig voor de openbare weg. Het voertuig reglement stelt weinig meer eisen dan een deugdelijke rem (en dat zit bij de MTB wel goed) een deugdelijke constructie (niet doorgeroest / scherpe delen) en een bel. Bij nacht komen daar nog WVW gedragingen bij: verlichting ed. Feit blijft dat als je in overtreding bent dat een boete volstaat en de wet niet voorziet in innneming / inbeslagname van je voertuig indien je je volledige medewerking verleent aan het vaststellen van je personalia.
Re:Duinberaad
Goed initiatief, misschien ook ff in contact treden met de KNWU.
Zij kunnen mogelijk je ook ondersteunen in het contact naar buiten toe.
Greetz,
Jeroen
Zij kunnen mogelijk je ook ondersteunen in het contact naar buiten toe.
Greetz,
Jeroen
Re:Duinberaad
surfstad schreef:
Goed initiatief, misschien ook ff in contact treden met de KNWU.
Zij kunnen mogelijk je ook ondersteunen in het contact naar buiten toe.
Greetz,
Jeroen
word aan gewerkt, we hebben inmiddels serieus kontakt met de NTFU, en steunen/helpen ons 100%
geef je anders op voor de nieuwsbrief, dan houden we je op de hoogte
dusssss©
Re:Duinberaad
Daar gaat de deugelijkheid van mijn voertuig ... damn.nuppilup schreef:
en een bel.
Maarre Boss, super initiatief, keep it going!!
-
- Berichten:1935
- Lid geworden op:ma okt 14, 2002 1:15 pm
- Locatie:Amsterdam
- Contacteer:
Re:Duinberaad
Een hoop van de problemen worden veroorzaakt (tenminste in mijn ogen) doordat er gewoon te veel mensen op de route komen en er te weinig route is. dit leidt niet direct tot files :-* maar wel tot onverwachte druktes, zeker voor wandelaars, die schrikken zich helemaal de ... ;D wanneer wij naar beneden komen gedendert. Betere waarschuwingsborden voor beide partijen, routes verplaatsen naar de niet al te drukke plaatsen kunnen mijn inziens een hoop ellende voorkomen. (zie: het Posbank drama >:(, dat is echt een ramp daar bij de schaapskooi wanneer het zondags mooi weer is. dat kan gemakkelijk anders.)
-Ik ben voor meer routes, (niet alleen voor mijn eigen best wil, maar wel om te voorkomen dat het TE druk word op 1 route)
-Meer voorlichting
-tactischer aanleggen van routes
-meer begrip van beide partijen voor elkaar
-Ik ben voor meer routes, (niet alleen voor mijn eigen best wil, maar wel om te voorkomen dat het TE druk word op 1 route)
-Meer voorlichting
-tactischer aanleggen van routes
-meer begrip van beide partijen voor elkaar
-
- Berichten:19
- Lid geworden op:za feb 07, 2004 11:58 pm
Re:Duinberaad
BOMBPROOF erik schreef:
Als je eens wist hoe Schoorl geweest is........................
Wat je niet kent mis je niet.
Nou ben ik hier nieuw op dit forum, en iemand die al 1357 posts heeft gemaakt zal wel een gerespecteerd bewoner zijn. Maarre. Bombproof E heeft het parcours aangelegd ? Vreemd dan zou ik hem toch moeten kennen. En het parcours is ooit ..... geweest ? Nou kom ik er al 6 jaar, 2 a 3x per week. Er zijn wat kleine veranderinkjes geweest. Maar het parcours is alleen maar verbeterd. Of doelt Bombproof E op dat ouder parcourtje van 1200 meter bij de Julianalaan. Nee dat is er niet meer. Gelukkig niet.
Ik denk dat Bombproof E. een beetje uit z"n nek zit te L*llen.
Natuurlijk neem ik dat meteen terug als Bombproof E de namen van de boswachters nog weet te noemen, de overlegpartner namens de sponsor weet te noemen en mij vertelt welke Freek met een handzaag het bos introk om het eerste pad uit te zetten. Een leuke kwis . Bomproof zouk zo zeggen.
-
- Berichten:1881
- Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am
Re:Duinberaad
Jij komt er al 6 jaar........zo dat is wel lang.
Ik fiets pas sinds 1990..............vanaf het moment dat de ATB"s bestaan zo"n beetje. Voor die tijd hebben wij idd zeer veel gebiked op het oude parcoursje met BMX-jes. Hier is het allemaal mee begonnen. Schansen bouwen tot in de gloria. De boswachter verwijderde ze weer. Nog een hogere schans bouwen, de boswachter verwijderde ze weer. En zo was er een leuk kat een muisspelletje. En dat is er nog steeds want de leukste stukken bos liggen op/rond het oude parcoursje dat nog steeds volledig bike-baar is [als je kunt biken tenminste]. Nog steeds een zeer fraaie intervaltraining.
Nadat SBB Schoorl met een pot verf de route heeft uitgepeild, en Ed Scholte en anderen de route verkend hadden waren het toch echt de straffe mannen uit Bergen en Schoorl die met de bladhark startend vanaf "het witte huis" zich een weg gebaand hebben. Als je goed kijkt zie je her en der nog schoppen en zelfs een kruiwagen zonder wiel staan........Daarna zijn er twee grote wijzigingen geweest. En een kleine. De eerste als je bij het witte huis omhoog gaat, daar moet je nu linksaf. Dat liep eerst veel uitdagender, echter omwille van de peerdenpaden is dat omgelegd. De tweede omlegging bevind zich bij de Schoorlse Nok. Daar lag eerst een stuk omhoog dat veel inspannender was, en waar je naar beneden bijna de 70 kon aantikken alvorens je over een schans het peerdenpad overjumpde. Het deel nabij zee heb ik altijd links laten liggen, daar vind ik weinig aan. De kleine wijziging is dat net voordat je het oude cross parcoursje opgaat er nog een kruising met een paardepad uit is gehaald.
De boswachters hier bij naam noemen ? Ik ken alleen Frans. En dat is genoeg. Of ie mij kent ? Vraag hem maar wie erbij was toen de hier ook wel bekende Jarno zijn nek brak op het stuk aan de zee-zijde en met de trauma-heli uit het bos werd gevist........
Jammer dat je denkt dat iemand gerespecteerd zou worden om zijn aantal posts. Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit. Mooi leermoment denk ik. Netzoals dat er wellicht een lobbie is geweest voor de toestemming om de route maar dat de noeste arbeid voor het deel wittehuis-oude BMX route niet door die club is gedaan. Het grasmaaiwerk op de hei daarintegen is wel van hun hand, echter dat stuk heeft weinig met biken te maken vind ik.
Wellicht ken je me, ik betwijfel het. Mijn naam is Erik, en de jouwe ? De bikes waar ik op reed waren Paarse KLein, Blauwe Zaskar, zwarte Dale, Rode Dale, je moet me dus gezien hebben, want met name in den beginne reden wij met een groep van ca. 8 man DAGELIJKS de route, en delen ervan meerdere keren.
Die goede oude tijd...................
Toen de route nog niet gesloopt was door lieden die remmen in de afdaling................
Dat we nog echte winters hadden.
E
P.S. Ik spreek dus duidelijk over de periode van VOOR de stichting vrienden van......en al helemaal voor er sprake was van sponsoring door de Rabobank. Wij fietsen al bijna een half jaar voordat de bebording er stond. Maak jezelf eens bekend, zou toch leuk zijn als je me echt kent haha
Ik fiets pas sinds 1990..............vanaf het moment dat de ATB"s bestaan zo"n beetje. Voor die tijd hebben wij idd zeer veel gebiked op het oude parcoursje met BMX-jes. Hier is het allemaal mee begonnen. Schansen bouwen tot in de gloria. De boswachter verwijderde ze weer. Nog een hogere schans bouwen, de boswachter verwijderde ze weer. En zo was er een leuk kat een muisspelletje. En dat is er nog steeds want de leukste stukken bos liggen op/rond het oude parcoursje dat nog steeds volledig bike-baar is [als je kunt biken tenminste]. Nog steeds een zeer fraaie intervaltraining.
Nadat SBB Schoorl met een pot verf de route heeft uitgepeild, en Ed Scholte en anderen de route verkend hadden waren het toch echt de straffe mannen uit Bergen en Schoorl die met de bladhark startend vanaf "het witte huis" zich een weg gebaand hebben. Als je goed kijkt zie je her en der nog schoppen en zelfs een kruiwagen zonder wiel staan........Daarna zijn er twee grote wijzigingen geweest. En een kleine. De eerste als je bij het witte huis omhoog gaat, daar moet je nu linksaf. Dat liep eerst veel uitdagender, echter omwille van de peerdenpaden is dat omgelegd. De tweede omlegging bevind zich bij de Schoorlse Nok. Daar lag eerst een stuk omhoog dat veel inspannender was, en waar je naar beneden bijna de 70 kon aantikken alvorens je over een schans het peerdenpad overjumpde. Het deel nabij zee heb ik altijd links laten liggen, daar vind ik weinig aan. De kleine wijziging is dat net voordat je het oude cross parcoursje opgaat er nog een kruising met een paardepad uit is gehaald.
De boswachters hier bij naam noemen ? Ik ken alleen Frans. En dat is genoeg. Of ie mij kent ? Vraag hem maar wie erbij was toen de hier ook wel bekende Jarno zijn nek brak op het stuk aan de zee-zijde en met de trauma-heli uit het bos werd gevist........
Jammer dat je denkt dat iemand gerespecteerd zou worden om zijn aantal posts. Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit. Mooi leermoment denk ik. Netzoals dat er wellicht een lobbie is geweest voor de toestemming om de route maar dat de noeste arbeid voor het deel wittehuis-oude BMX route niet door die club is gedaan. Het grasmaaiwerk op de hei daarintegen is wel van hun hand, echter dat stuk heeft weinig met biken te maken vind ik.
Wellicht ken je me, ik betwijfel het. Mijn naam is Erik, en de jouwe ? De bikes waar ik op reed waren Paarse KLein, Blauwe Zaskar, zwarte Dale, Rode Dale, je moet me dus gezien hebben, want met name in den beginne reden wij met een groep van ca. 8 man DAGELIJKS de route, en delen ervan meerdere keren.
Die goede oude tijd...................
Toen de route nog niet gesloopt was door lieden die remmen in de afdaling................
Dat we nog echte winters hadden.
E
P.S. Ik spreek dus duidelijk over de periode van VOOR de stichting vrienden van......en al helemaal voor er sprake was van sponsoring door de Rabobank. Wij fietsen al bijna een half jaar voordat de bebording er stond. Maak jezelf eens bekend, zou toch leuk zijn als je me echt kent haha
-
- Berichten:19
- Lid geworden op:za feb 07, 2004 11:58 pm
Re:Duinberaad
BOMBPROOF erik schreef:
Jij komt er al 6 jaar........zo dat is wel lang.
Ik fiets pas sinds 1990..............vanaf het moment dat de ATB"s bestaan zo"n beetje. Voor die tijd hebben wij idd zeer veel gebiked op het oude parcoursje met BMX-jes. Hier is het allemaal mee begonnen.[glow=red,2,300]Schansen bouwen tot in de gloria.En dat is er nog steeds want de leukste stukken bos liggen op/rond het oude parcoursje dat nog steeds volledig bike-baar is [als je kunt biken tenminste].[/glow] Nog steeds een zeer fraaie intervaltraining.
SNIP: WE KNIPPEN WAT KWALITEITSBIJDRAGE WEG
Die goede oude tijd...................Toen de route nog niet gesloopt was door lieden die remmen in de afdaling................
P.S. Ik spreek dus duidelijk over de periode van VOOR de stichting vrienden van......en al helemaal voor er sprake was van sponsoring door de Rabobank. Wij fietsen al bijna een half jaar voordat de bebording er stond. Maak jezelf eens bekend, zou toch leuk zijn als je me echt kent haha
Sorry, ik dacht met een MTB"er te maken te hebben, maar jij bent een van die mannekes die de nok opwandelt en daarna fijn naar beneden rolt. Ik zie ze wel eens. Deze knulletjes zijn er met hun schansenbouw ook verantwoordelij voor dat de leukste klim (bij de Julianalaan, de Niels Blink recent voor mtb"ers is afgesloten. Hebben overal lak aan, denken alleen maar aan zichzelf. Ach en ze remmen niet; is me nou toch nooit opgevallen dat op die afdalinkfietsjes geen remmen zaten. Moet ik toch eens bestuderen. En voor jouw duidelijkheid. Dat oude rondje is er dus niet meer. Al heel lang niet. En als jullie doorblijven gaan met de hele boel aan gort crossen, gaat dat parcours in Schoorl ook nog eens dicht. Inderdaad, ik ben van de "vrienden van" een club mensen afkomstig van Le Champion en Alcmaria Victrix, die ondanks mannekes als jij een aantal jaren gelden voor elkaar heeft gebokst dat er nu een heel mooi parcours ligt waar duizenden per maand gebruik van maken.
Oh ja, die boswachter die jij noemt heet Frans Nieuwenhuizen, die is al jaaaaaren met pensioen. Waarvan acte.
Re:Duinberaad
Zeg even tussendoor he, maar ik vind toch aardig dat je rel aan het schoppen bent, terwijl je net hier bent...
Als je je gelijk wilt hebben moet je het er ff bij zeggen, ok?
Als je je gelijk wilt hebben moet je het er ff bij zeggen, ok?
-
- Berichten:1881
- Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am
Re:Duinberaad
Frans is NU 5 jr met pensioen.
Jij maakt snel vrienden hier.
Mij zie je niet [meer] tegen de richting in van de nok afdenderen. Voor de goede orde, ik heb dat wel gedaan en hard ook. Voor dat Alcmaria de route had ontdekt. Dit heeft idd weleens tot verhitte discussie geleid, en een enkele vechtpartij. Geen respect voor elkaar van beide partijen. Echter we spreken in de tijd dat de route nog niet uitgepeild was. Dus van tegen de richting in rijden was geen sprake. Je bent jong. En je vind dat het bos van jezelf is [en dat was het feitelijk ook met max 10 fanatieke bikers in de hele boswachterij]
Voorts wil ik je er even op wijzend at je een zeer gefrustreerde indruk maakt. Iets wat ik vaak bespeur bij racefietsers op de ATB met een apperte angst voor schansen in het algemeen. Het zal toch niet waar zijn dat jij 1 van die mennekes bent die zijn benen scheert maar in de winter op de ATB springt en zichzelf dan een ATB-er noemt ? :-*
Laten we dan nu in vrede besluiten dat als jij denkt dat je mij hebt zien biken recent, dat je er erg naast zit. Ik vermoed dat je selectieve vorm van dyslectie hier debet aan is. Ik spreek in het verleden. De laatste keer dat ik in Schoorl ben geweest is ca een half jaar geleden en toen was ie net zo verkut door de door jou genoemde duizenden gebruikers als het half jaar ervoor. Ik heb mijn bike-terrein al jaaaaaren geleden verlegd, feietlijk gelijktijdig met mijn vertrek vanuit Schoorl ansich.
In die context is het opmerkelijk te noemen dat iemand die lid is van een reetfietsclub mij hier de oren probeerd te wassen om iets wat ik niet gedaan heb [maar wat ik uiteraard WEL toejuich]. Schansen bouwen is goed. Springen ook. Goed landen nog beter. Als jij je referentiekader vervolgens hier wenst mede te delen -immers iemand die schansen bouwt is kut en schansen zijn kut en je kent de huidige boswachter HOERAAAAAA- dan zegt dat veel over jou als persoon, maar nog meer als biker. Dat een afdaling gesloten wordt komt immers niet door de schans maar door imbeciele zondagsfietsers die niet kunnen biken maar wel even die schans pakken en dan vergeten te landen. Het zijn die duizenden terreinverkrachters die het verpesten voor anderen. De route van Schoorl gaat ten onder aan zijn eigen succes. Want vrind vergeet niet, de media zal alleen de gebroken nek toelichten, de kapotgereden bosgronden [hee waar is de A en B horizont nu gebleven]. Het zijn de ondeskundigen die de poten breken, de rotzooi achterlaten, lopen te schreeuwen en naast de paden biken. Die gassies die de schansen gebouwd hebben, zullen 1000x meer respect voor de natuur hebben dan alle 1000-enden zondagsbikers bij elkaar !
Succes met het biken dude. Voor mij ben je een van de eerder genoemde duizenden van de route van Schoorl. 1 van de duizenden grijze muizen.
P.S. Het feit dat je je nog steeds niet bekend hebt gemaakt, tsja wat moet ik dara nu van denken. Voorlopig ben je NU niet aan het biken.
Jij maakt snel vrienden hier.
Mij zie je niet [meer] tegen de richting in van de nok afdenderen. Voor de goede orde, ik heb dat wel gedaan en hard ook. Voor dat Alcmaria de route had ontdekt. Dit heeft idd weleens tot verhitte discussie geleid, en een enkele vechtpartij. Geen respect voor elkaar van beide partijen. Echter we spreken in de tijd dat de route nog niet uitgepeild was. Dus van tegen de richting in rijden was geen sprake. Je bent jong. En je vind dat het bos van jezelf is [en dat was het feitelijk ook met max 10 fanatieke bikers in de hele boswachterij]
Voorts wil ik je er even op wijzend at je een zeer gefrustreerde indruk maakt. Iets wat ik vaak bespeur bij racefietsers op de ATB met een apperte angst voor schansen in het algemeen. Het zal toch niet waar zijn dat jij 1 van die mennekes bent die zijn benen scheert maar in de winter op de ATB springt en zichzelf dan een ATB-er noemt ? :-*
Laten we dan nu in vrede besluiten dat als jij denkt dat je mij hebt zien biken recent, dat je er erg naast zit. Ik vermoed dat je selectieve vorm van dyslectie hier debet aan is. Ik spreek in het verleden. De laatste keer dat ik in Schoorl ben geweest is ca een half jaar geleden en toen was ie net zo verkut door de door jou genoemde duizenden gebruikers als het half jaar ervoor. Ik heb mijn bike-terrein al jaaaaaren geleden verlegd, feietlijk gelijktijdig met mijn vertrek vanuit Schoorl ansich.
In die context is het opmerkelijk te noemen dat iemand die lid is van een reetfietsclub mij hier de oren probeerd te wassen om iets wat ik niet gedaan heb [maar wat ik uiteraard WEL toejuich]. Schansen bouwen is goed. Springen ook. Goed landen nog beter. Als jij je referentiekader vervolgens hier wenst mede te delen -immers iemand die schansen bouwt is kut en schansen zijn kut en je kent de huidige boswachter HOERAAAAAA- dan zegt dat veel over jou als persoon, maar nog meer als biker. Dat een afdaling gesloten wordt komt immers niet door de schans maar door imbeciele zondagsfietsers die niet kunnen biken maar wel even die schans pakken en dan vergeten te landen. Het zijn die duizenden terreinverkrachters die het verpesten voor anderen. De route van Schoorl gaat ten onder aan zijn eigen succes. Want vrind vergeet niet, de media zal alleen de gebroken nek toelichten, de kapotgereden bosgronden [hee waar is de A en B horizont nu gebleven]. Het zijn de ondeskundigen die de poten breken, de rotzooi achterlaten, lopen te schreeuwen en naast de paden biken. Die gassies die de schansen gebouwd hebben, zullen 1000x meer respect voor de natuur hebben dan alle 1000-enden zondagsbikers bij elkaar !
Succes met het biken dude. Voor mij ben je een van de eerder genoemde duizenden van de route van Schoorl. 1 van de duizenden grijze muizen.

P.S. Het feit dat je je nog steeds niet bekend hebt gemaakt, tsja wat moet ik dara nu van denken. Voorlopig ben je NU niet aan het biken.

-
- Berichten:19
- Lid geworden op:za feb 07, 2004 11:58 pm
Re:Duinberaad
Dn Helle schreef:
Zeg even tussendoor he, maar ik vind toch aardig dat je rel aan het schoppen bent, terwijl je net hier bent...
Als je je gelijk wilt hebben moet je het er ff bij zeggen, ok?
Hee knul ik ben hier helemaal niet om vrienden te maken. Ik volg alleen een link "vrienden" op duinberaad.tk en kom dan zomaar terecht bij een van die "beslist niet grijze muis ben ik hoor" types die er nu juist voor verantwoordelijk is dat bijvoorbeeld het PWN gebied gesloten is voor mtb"ers. Dit type met schijt aan alles dat overal maar schansen bouwt en een krantenwijkie loopt om maar van die mooie "exclusieve, kijk mij nou es" spulletjes te showen, verkl**it het dus voor de rest. Tegen de richting in van de nok afdalen durven ze inderdaad niet meer, want er hebben er heel wat een flink pak rammel (op de billen) gehad. Ja, van mij ook uiteraard. Nu ik er aan terugdenk, meen ik me toch te herinneren dat er wel een rem op de fiets van de laatste die billekoek kreeg zat. Een hele dikke schijfrem zelfs. Dus bomproef is het niet geweest.
Opmerkelijk dat je gelijk een r*tfietser bent als je niet op een fiets zonder remmen rijdt zoals bomprof.
Re:Duinberaad
Besef je wel dat je nu een heel topic aan het verzieken bent?
(Begin nu asjeblieft niet met: " Hij begon" )
Ik wilde wel ff melden dat ik me wilde aanmelden voor de nieuwsbrief, maar dat dat nogal moeilijk lijkt te gaan als je met hotmail wilt werken...
(Begin nu asjeblieft niet met: " Hij begon" )
Ik wilde wel ff melden dat ik me wilde aanmelden voor de nieuwsbrief, maar dat dat nogal moeilijk lijkt te gaan als je met hotmail wilt werken...
Re:Duinberaad
Alle heen en weer gekanker over het al of niet schansenspringen/tegen de richting inrijden/etc in Schoorl mag vanaf nu via mail of andere communicatie vormen gebeuren (of begin een apart topic).
het gaat hier over het PWN duigebied...
het gaat hier over het PWN duigebied...