polsen
Moderator:Beheerders
-
ik heb t gevoel dat mn polsen half uit elkaar vallen als ik een poos gereden heb en ik heb al een paar dagen last iemand een idee hoe ik er vanaf kom?
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Re:polsen
Specialized BG. Riser stuurtje. Betere voorvork. Egalere parcoursen.
Misschien iets rechter op zitten.
Heb je misschien tijdens het fietsen ook last van tinteling in de handen, vingers. Dan zeker iets rechtop gaan zitten zodat de belasting op je polsen minder wordt.
En probeer je stuur losjes vast te houden, niet krampachtig dus.
Heb je misschien tijdens het fietsen ook last van tinteling in de handen, vingers. Dan zeker iets rechtop gaan zitten zodat de belasting op je polsen minder wordt.
En probeer je stuur losjes vast te houden, niet krampachtig dus.
-
ik rij veel urban das vrij egaal maar bedankt ik rij ook met een dirt jumper 3 dat hoeft ook geen probleem maar ik hou denk ik te krampachtig vast.
-
ook met een drop van anderhalve meter ;D
Handschoentjes niet te strak om je pols doen.
GEEN horloge of andere sieraden om je pols houden. indien in het bezit van een Polar en GEEN stuurhouder dan de polar vrij los om de pols doen dat ie gewoon kan schuiven en niet kan afknellen.
En anders toch echt een andere houding nemen of je stuur anders vasthouden.
Suc6
grtz Stefan
GEEN horloge of andere sieraden om je pols houden. indien in het bezit van een Polar en GEEN stuurhouder dan de polar vrij los om de pols doen dat ie gewoon kan schuiven en niet kan afknellen.
En anders toch echt een andere houding nemen of je stuur anders vasthouden.
Suc6
grtz Stefan
-
Misschien je stuur minder stevig vast pakken. Vooral op hobbel stukken waar je niet veel hoeft te sturen. Gewoon je stuur losjes vastpakken en zorgen dat je polsen geen klappen krijgen. Ook het stuur losjes in je handen laten schudden, maar wel zorgen dat je nog op elke moment controle over je stuur hebt.
V.
V.
Jawel hoor : Oefenen. Trainen moet je en vooral duurkracht en explosieve kracht met een jus van coordinatie oefeningen. Net als verstappen zijn nek traint tegen de g-krachten tijdens de F1 moet je ook je polsen trainen zeker bij jumpen nl 2e wet van Newton ( actie=reactie). Probeer je spieren in je onderarmen en handen max te trainen. echt het zal helpen.
En welk een therapie had u daarvoor beoogd, o weledelgeleerde genius?
Oefentherapie zoals ik al zei. Wel scherp blijven legion!
Wel belangrijk : goede begeleiding. Denk aan Fysiofitness o.i.d. Maar laat je niet afschepen door de eerste beste muts die wat van die lichte kl*te oefeningen met je doet. Denk aan dumbbells en buigen pols + strekken pols+ zijwaarts buigen pols(beide kanten op). Oprollen touwtje aan stok met daaraan gewicht. ga zo maar effe door. Op drukken op je vuisten helpt ook als je dan later een zachte/instabiele ondergrond gebruikt dan train je ook coordinatie!!
Na da is het weer voor even succes!
Wel belangrijk : goede begeleiding. Denk aan Fysiofitness o.i.d. Maar laat je niet afschepen door de eerste beste muts die wat van die lichte kl*te oefeningen met je doet. Denk aan dumbbells en buigen pols + strekken pols+ zijwaarts buigen pols(beide kanten op). Oprollen touwtje aan stok met daaraan gewicht. ga zo maar effe door. Op drukken op je vuisten helpt ook als je dan later een zachte/instabiele ondergrond gebruikt dan train je ook coordinatie!!
Na da is het weer voor even succes!
-
ik belast (lees train :P ) mn polsen nu af en toe dat ik t goed voel. ik heb wel minder last met drops en andere ongein. droppen 2 flat doe ik ook maar wat minder. misschien dat het ook redelijk hoog werd en mn polsen zijn idd redelijk zwak omdat ik die met mijn vorige sport (american football) behoorlijk veel gebruikt heb.
-
ja en die op mijn hard tail zetten zal ook heerlijk rijden.
-
ondertussen al lang niet meer. t topic is ook al redelijk oud en de blessures min of meer wel verholpen.
-
DE OPLOSSING:
elke avond 5 minuutjes spelen met die joystick daar beneden!
doe ik al sinds mn 10de en je moet mn armen&polsen nu es zien, ik pomp je dikke maxxis op in 2 seconden en 45 honderdste!!!
(NB wel af en toe van hand wisselen anders loopt het fout...)
--sorry voor het niveau-- ;D
elke avond 5 minuutjes spelen met die joystick daar beneden!
doe ik al sinds mn 10de en je moet mn armen&polsen nu es zien, ik pomp je dikke maxxis op in 2 seconden en 45 honderdste!!!
(NB wel af en toe van hand wisselen anders loopt het fout...)
--sorry voor het niveau-- ;D
-
tsja voor sommige menesen is de sportwinkel gewoon iets te ver om een setje gewichten te kopen of iets anders te bedenken. want iedere doorsnee (semie) grapjas heeft me dit al een keer of 3 verteld.
maar bedankt voor de oplossing ;D
maar bedankt voor de oplossing ;D
-
no offence! het was maar om er zeker van te zijn dat ge het niet pseudo-vergeten waart...

-
tsja ..... ik vergeet weinig
maar toch nog net iets te veel. ???