Magura vs Grimeca
Moderator:Beheerders
Hellllp, welke zijn volges jullie ondervindingen het beste?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=2619
Magura - Louise 2004: Multi-use system optimized from Magura: new calipers, Royal Blood blue oil. Powerful, progressive, light, perfect feeling, silver color only. Good for light freeride, xcountry, for demanding pilots. Weight: 395 gr.(rotor, handle, tubing and brake). Unit price 179 Promo = 161 Euro
Magura of Grimeca, wie helpt mij eruit??? Kwa prijs hoef ik niet te vergelijken, so.....................................thx
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=2619
Magura - Louise 2004: Multi-use system optimized from Magura: new calipers, Royal Blood blue oil. Powerful, progressive, light, perfect feeling, silver color only. Good for light freeride, xcountry, for demanding pilots. Weight: 395 gr.(rotor, handle, tubing and brake). Unit price 179 Promo = 161 Euro
Magura of Grimeca, wie helpt mij eruit??? Kwa prijs hoef ik niet te vergelijken, so.....................................thx
Re:Magura vs Grimeca
Kies Magura dan weet je wat je krijgt in mij ogen. Zeker louise 2004!
als ik jou was zou ik voor de Grimeca"s gaan.
ze zien er super mooi uit! beter dan welke magura dan ook.
en het downhill team van Nicolai heeft ermee gereden, dat doen ze niet voor niets lijkt mij zo!!
maar je moet natuurlijk ook naar kijken waarvoor je ze precies gaat gebruiken.
voor XC zou ik tog magura"s pakken voor het gewicht laag te houden. maar voor dirt, freeride enz, zou ik apsoluut voor de grimeca"s gaan
ze zien er super mooi uit! beter dan welke magura dan ook.
en het downhill team van Nicolai heeft ermee gereden, dat doen ze niet voor niets lijkt mij zo!!
maar je moet natuurlijk ook naar kijken waarvoor je ze precies gaat gebruiken.
voor XC zou ik tog magura"s pakken voor het gewicht laag te houden. maar voor dirt, freeride enz, zou ik apsoluut voor de grimeca"s gaan
kzou de maguras kopen.
Maar toch hebbe de grimecas hun kunnen al getoon bij nicolai.
Moeilijke keuze ???
Maar toch hebbe de grimecas hun kunnen al getoon bij nicolai.
Moeilijke keuze ???
die Grimeca"s ken ik verder niet, maar van Magura weet je zeker dat je goede remmen in huis haalt. Mochten ze toch allebei goed zijn; kies dan gewoon de mooiste: de Magura"s dus.
Waar wil je ze voor gebruiken ? Die Louise"s zijn vooral voor tour-rijden (volgens hun site) en die Grimeca"s voor: "according to the version, for - free ride - trial - Down Hill - Dual Slalom (van site)"
Waar wil je ze voor gebruiken ? Die Louise"s zijn vooral voor tour-rijden (volgens hun site) en die Grimeca"s voor: "according to the version, for - free ride - trial - Down Hill - Dual Slalom (van site)"
- dobbel our zero
ik zou toch voor de hayes gaan
Bon, qua style valt veel er te betwisten.Maar bij mij gaat het em enkel om functionaliteit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dus laat de factor mooi of niet maar achterwege! Is er nog niemand met Grimeca ervaring??? Strange! Waar een sterk punt is dat Magura 5 jaar garantie geeft! Maar zou er aub niemand zij die een echt vergelijkende test kan bezorgen????? Nog es ter verduidelijking, "t is voor freeride gebruik, dus ik ga er niet lief tegen zijn !!!!! Thx voor de reaktieeeeeeeeeeeeees! ;D
-
Ask 24 MArtijn...
Hij heeft gereden of rijdt nog steeds met Grimeca
SexXxy Boy schreef:
Ask 24 MArtijn...
hij heeft ze zelfs te koop staan

grimeca is DOT4 olie magura mineraal
louise FR 2004 is standaard 190-160 maar als je dat niet genoeg vind kan je ook net als ik voor 210-190 gaan
bestel dan wel gelijk 2 slangen mee met banjo nippels anders is de loop van de leiding wel erg slecht.
210 - 190 rules ze komen eng dicht in de buurt van gustavs met die diameter !
louise FR 2004 is standaard 190-160 maar als je dat niet genoeg vind kan je ook net als ik voor 210-190 gaan
bestel dan wel gelijk 2 slangen mee met banjo nippels anders is de loop van de leiding wel erg slecht.
210 - 190 rules ze komen eng dicht in de buurt van gustavs met die diameter !
-
Ik heb inderdaad met Grimeca"s gereden. Remmen zijn top, zelfs in Todtnau. Ik kan me niet echt een minpunt bedenken, misschien dat niet iedereen ze in NL verkoopt en dat daarom de parts wat lastiger te krijgen zijn.
Verder zijn de remmen gewoon goed, remkracht is oke, het navullen van de brakes is ook een eitje.. Zelf heb ik er geen technische problemen mee gehad, enkel 2 kapotte kabels. (2 barspinns tijdens het vallen is niet goed voor je kabels :P)
Verder zijn de remmen gewoon goed, remkracht is oke, het navullen van de brakes is ook een eitje.. Zelf heb ik er geen technische problemen mee gehad, enkel 2 kapotte kabels. (2 barspinns tijdens het vallen is niet goed voor je kabels :P)
-
heey ik heb zelf grimeca"s ik ben er heel blij mee ze hebben een goede rem kracht vooral met een 200mm schijf :P die ik heb ik heb systeem 12.1 rood ze zijn echt een aanrader
-
Hey, Mijn voorkeur gaat naar de Grimeca"s, ik heb ze zelf namelijk ook ;D
De remmen hebben veel remkracht vooral met 200 schijf
En het ziet er super uit, alleen ik vind de remgrepen wat minder
GreetZzZz Danny
De remmen hebben veel remkracht vooral met 200 schijf

GreetZzZz Danny
Wat dacht je van Hope??
Die hebben ook super vette remmen kijk hier maar eens: http://www.bike2build.nl/artikel.php?pr ... ef9a25e743
Da"s pas stopkracht!!
Die hebben ook super vette remmen kijk hier maar eens: http://www.bike2build.nl/artikel.php?pr ... ef9a25e743
Da"s pas stopkracht!!

Ja maar voor die Hope mini"s betaal je zo al €100.- (33%) meer.....
ik zou voor de grimeca,s gaan
een paar vrienden van mij hebben ook grimecaatjes
en die zijn er @pen trots mee (dirt legal , street legal)
ik heb er ook een aantal keer mee geremt:
-hebben een ongelovelijke remkracht en grijpen snel de schijf aan.
-de calibers zijn vet mooi
-en het lijkt mij makkelijk om het systeem te ontluchten
(wat bij mij hayes hfx 9 jammer genoeg een ander verhaal is)
alleen het lijkt mij wat lastiger om aan onderdelen te komen als ze wel mischien eens een keer stuk gaan
want niet veel fietsenwinkels leveren de remmen en onderdelen denk ik zelf
uiteraard zouden de louise ook wel goeie remmen zijn daar heb ik
vaak over gehoord dat die ongelovelijk goed controleer baar zijn
duzz
veel succes verder met het beslissen
------greetz daantje
een paar vrienden van mij hebben ook grimecaatjes
en die zijn er @pen trots mee (dirt legal , street legal)
ik heb er ook een aantal keer mee geremt:
-hebben een ongelovelijke remkracht en grijpen snel de schijf aan.
-de calibers zijn vet mooi

-en het lijkt mij makkelijk om het systeem te ontluchten
(wat bij mij hayes hfx 9 jammer genoeg een ander verhaal is)
alleen het lijkt mij wat lastiger om aan onderdelen te komen als ze wel mischien eens een keer stuk gaan

want niet veel fietsenwinkels leveren de remmen en onderdelen denk ik zelf
uiteraard zouden de louise ook wel goeie remmen zijn daar heb ik
vaak over gehoord dat die ongelovelijk goed controleer baar zijn
duzz
veel succes verder met het beslissen
------greetz daantje