Re:extince vs. brainpower...
Moderator:Beheerders
na voorzet van zane... What"s goin on....
Tja ik zag het ook gisteren bij MTVnews ;D.
Dus in Amerika heb je west coast tegen the East coast. Heb je nu het noorden (Groningen) tegen het zuiden (Noord-Brabant) ;D ;D ;D ;D ::). Altans ik dacht dat dat extince uit Den Bosch kwam
Dus in Amerika heb je west coast tegen the East coast. Heb je nu het noorden (Groningen) tegen het zuiden (Noord-Brabant) ;D ;D ;D ;D ::). Altans ik dacht dat dat extince uit Den Bosch kwam

-
braak water tot je kotst!!!
Als je die track gaat luisteren lijkt "t erop dat Extince Brian heeft lopen backstabben ofzo.
-
de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...
ik vind brain anders wel beter vloeien dan x!
en....
"doe nou niet zo achterluk,
want rep is ech nie gemakkeluk,
dus doe nou niet zo achterluk
want rep is ech nie gemakkeluk!"
dit is pas de vetste rijm van de laatste jaren!!! ;D ;D
ik vind brain anders wel beter vloeien dan x!
en....
"doe nou niet zo achterluk,
want rep is ech nie gemakkeluk,
dus doe nou niet zo achterluk
want rep is ech nie gemakkeluk!"
dit is pas de vetste rijm van de laatste jaren!!! ;D ;D

Brain is gedist door Extince in het nr doorgaan op zn nieuwe album vandaar de diss naar Ex, Ghostbusters.
De rede ervan weet niemand eigenlijk nog maar ik kan wel wat bedenken. In de Nederlandse hiphop scene word brain door de meeste mensen gezien als sukkel, vooral omdat hij eruit ziet als een rappende Dexter, omdat zijn colabo met NAS niet door iedereen gewaardeerd werd en omdat Proof (van D12) het in een Frans intervieuw nodig vond om te zeggen dat hij Brainpower nep vond. Daarom is het stoer om zo iemand te dissen, daar heeft Extince dus mooi gebruik van gemaakt op zijn nieuwe album. In Amerika heeft iedereen beef met elkaar, Jarule en 50cent, Jay Z en NAS, Nelly en KRS One, Eminem en iedereen van Dre"s platenlabel Aftermath hebben zowat met iedereen ruzie; Jarule en de hele Murda Inc club van Irv Gotti, Canibus, Rakim sinds die ook weer weg is bij Aftermath, Ray Benzino en iedereen van zn hiphop magazine "the Source" (ook wel "the sauce" genoemd) en zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan. Vandaar dat Extince waarschijnlijk gedacht heeft "He das cool, ga ik ook doen hiero. Je weet toch"
Das waarschijnlijk de enige rede, gewoon beetje olie op het vuur gooien. Tis al vaker gebeurd dat Brainpower gedist word in een track door een Nederlandse rapper. Paar maanden geleden vond RIZA het ook nodig om Gert Jan te dissen maar dat maakte weinig indruk.
Op zich wel tof gebeurd er weer iets in hiphop land en worden er weer wat vette disstracks geschreven. Tot nu toe is de stand 2-1 in het voordeel van Brainpower en ik verwacht eigenlijk niet dat Extince in staat is een vettere track te maken dan Ghostbusters.
De rede ervan weet niemand eigenlijk nog maar ik kan wel wat bedenken. In de Nederlandse hiphop scene word brain door de meeste mensen gezien als sukkel, vooral omdat hij eruit ziet als een rappende Dexter, omdat zijn colabo met NAS niet door iedereen gewaardeerd werd en omdat Proof (van D12) het in een Frans intervieuw nodig vond om te zeggen dat hij Brainpower nep vond. Daarom is het stoer om zo iemand te dissen, daar heeft Extince dus mooi gebruik van gemaakt op zijn nieuwe album. In Amerika heeft iedereen beef met elkaar, Jarule en 50cent, Jay Z en NAS, Nelly en KRS One, Eminem en iedereen van Dre"s platenlabel Aftermath hebben zowat met iedereen ruzie; Jarule en de hele Murda Inc club van Irv Gotti, Canibus, Rakim sinds die ook weer weg is bij Aftermath, Ray Benzino en iedereen van zn hiphop magazine "the Source" (ook wel "the sauce" genoemd) en zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan. Vandaar dat Extince waarschijnlijk gedacht heeft "He das cool, ga ik ook doen hiero. Je weet toch"
Das waarschijnlijk de enige rede, gewoon beetje olie op het vuur gooien. Tis al vaker gebeurd dat Brainpower gedist word in een track door een Nederlandse rapper. Paar maanden geleden vond RIZA het ook nodig om Gert Jan te dissen maar dat maakte weinig indruk.
Op zich wel tof gebeurd er weer iets in hiphop land en worden er weer wat vette disstracks geschreven. Tot nu toe is de stand 2-1 in het voordeel van Brainpower en ik verwacht eigenlijk niet dat Extince in staat is een vettere track te maken dan Ghostbusters.
weet je het intereseert me echt geen hol
een trieste groninger en brabander, die er te triest uit zien en zich gedragen als een neg0r.
laat ze elkaar maar lekker zwart maken, ik vind het wel lache.
een trieste groninger en brabander, die er te triest uit zien en zich gedragen als een neg0r.
laat ze elkaar maar lekker zwart maken, ik vind het wel lache.
hee dude was dat een copy paste actie? Of volg je het echt zo nauwlettend? Zou ook kunnen dat andere groepen nu ook een partij kiezen en dat er een grote reeks dis nummers gaat komen. Totdat er een dwaze fan een pistool trekt. Dat Brainpower door sommige grote jongens als nep word ervaren kan best, maar diezelfde grote jongens kennen extince niet eens waarschijnlijk. Brainpower is gewoon slimmer en pakt niet alleen wat geld op een paar goede nummers, maar haalt gewoon meer uit zn bekendheid....
Het zijn alletwee wannabe blackfella"s.
Stay to your roots : Koos ALberts, Rene Froger, Frans Bauer : dat is jullie ROOTS...
Ganz Choco !
Stay to your roots : Koos ALberts, Rene Froger, Frans Bauer : dat is jullie ROOTS...
Ganz Choco !
Uhm naaah was geen copy paste actie, hou t op zich best wel in de gate. Ik hoop eigenlijk wel dat er nu wat meer diss platen gaan komen in Nederland want meestal zijn die wel vet. Zou denkik ook wel goed zijn wat meer actie in Nederland muziekland. En idd Extince en Brain hebben alletwee wel verschillende vriendjes in de nederhop scene hier.Zo zal brain misschien wel iets gaan doen met Suga Cain ofzo. En over dat neerschieten.... Tja laten we het niet hopen, zal op zich ook wel meevallen al weet je het hier tegenwoordig nooit.
"maar je moet t wel bekijken vanuit t oogpunt van "the scene""
dwas wat men op MTV nog toevoegde na de ietwat trieste laatste zin van Extince..
Zane
...puur stoerdoenerij en stiekem komen ze gewoon gezellig bij elkaar op de verjaardag! Een beetje bitchfight houdt de aandaacht vast he.
eerste cd van X was wel goed jo...
;D
eerste cd van X was wel goed jo...
;D
-
wie herinnert zich nog: "moh vent toh" , die gouwe ouwe van Def Tura, de meester der laaglandse lyriek? de godfather van het vlaamsche lied, de redder der moerstaal, waar is hij gebleven? de nimmer aflatende diss tussen de Lotti Posse en de Tura Connection aka the Eastside Willies is de fameuze rapper fataal geworden! beeft ende zweet, oo dierbaren, gaan wij het in de hollandse scene ook al zo verknallen? :P
No offence maar ik vind Belgische rap echt geen porum. Ik heb hier wel wat shit van t Hof en de beats en flows zijn wel cool maar als ik naar die teksten luister knap ik echt af.
En Tanja geloof maar niet dat Wackstince en Breen nog samen koffie zullen drinken. Maar idd moeten we het allemaal wel met een korrel zout nemen.
Komt er grotendeels op neer dat Ex zn CD met deze beef wat extra aandacht wil geven...
En Tanja geloof maar niet dat Wackstince en Breen nog samen koffie zullen drinken. Maar idd moeten we het allemaal wel met een korrel zout nemen.
Komt er grotendeels op neer dat Ex zn CD met deze beef wat extra aandacht wil geven...
Ruud schreef:
Franse rap roelt daarentegen wel weer keihard.
denk aan La FAF garage, die gasten flowen en de beats zijn funky in tegenstelling tot veel Hollandse Rap waarbij of de lyrics (wel) dope zijn of de beats vet....
en voor de mensen die denken dat distracks altijd betekent dat mensen beef hebben....dat is dus niet zo.
Mensen afmaken en battlen hoort bij de hip hop....
net zoals er mensen zijn die zeggen "hihi...je bent een bitch!!!"
zeggen MC"s "je bent een zooitje, pak je mic af, wurg je met het snoer en zet je verbaal in je blootje"
laten we dus geen mening hebben over dingen waarvan we niks af weten....ik zeg ook niks over de top veertig...ik weet er niks vanaf en dat wil ik graag zo houden....
Ik vraag me af waar 50% blijft met z"n ongezouten mening
Frans is ook wel een mooiere/makkelijkere taal om in te flowen dan Nederlands

Frans is ook wel een mooiere/makkelijkere taal om in te flowen dan Nederlands

Ruud schreef:
Ik vraag me af waar 50% blijft met z"n ongezouten mening![]()
Nederlandstalige HipHop komt bij mij erg "copy-paste-edit " over, vooral als ze zich gaan gedragen als
Eastcoast VS WestCoast bro"s.
Doet me denken aan al die Elvis imitators die plots Elvis nummers gingen vertalen naar hun moedertaal
en andere imitators uit andere landen beschuldigden dat ze met "hun" taal Elvis bezoedelden en verkrachten.
Het is grappig en zielig tegelijkertijd.
-
akkoord over dat east-west gedoe, dat is maar achterlijk, het draait erom da ge u amuseert, toch? maar om nu drekt nederhop af te doen als copy-paste ???shit... ik vind nog altijd da je in je eigen moerstaal veel beter kunt uitdrukken wa je bedoelt, ga je dat ontkennen misschien? en als ik naar die engelse teksten luister, vind ik weinig diepgang, of miss ligt het aan mij?
engels verkoopt natuurlek veeeeel beter, dus commercieel is de keuze snel gemaakt, maar intellectueel is het een pak moeilijker om voor nederlands te kiezen. klinkt cliché, maar serveer mij es een tekst op Cryptokilostijl-niveau?
elk zn goesting, en dr zullen heus wel goeie engelse rappers zijn en slechte nederlandse, maar een beetje respect voor wie het probeert is toch nie veel gevraagd...
ennieweejs,
BIG UP 4 THE BOOM BAP!
:-*
engels verkoopt natuurlek veeeeel beter, dus commercieel is de keuze snel gemaakt, maar intellectueel is het een pak moeilijker om voor nederlands te kiezen. klinkt cliché, maar serveer mij es een tekst op Cryptokilostijl-niveau?
elk zn goesting, en dr zullen heus wel goeie engelse rappers zijn en slechte nederlandse, maar een beetje respect voor wie het probeert is toch nie veel gevraagd...
ennieweejs,
BIG UP 4 THE BOOM BAP!
:-*
toch moeten niet alle Nederlandse MC"s over een kam worden geschoren (kaal of kammen).....er lopen veel mensen met talent die zich scharen in de ongeschreven regels van de hip hop maar ieder een eigen stijl hebben....en ook X en brain behoren toch wel tot de pioniers die de kwalteit beyond "ik ben zo stoer, om jullie geef ik geen moer.." hebben gebracht
kijk naar tracks van Terilekst en Kees,....die gasten weten wat flowen is daar kunnen heel wat Amerikaanse MC"s nog wat van leren....
het is dus een beetje kortzichtig om te zeggen dat iedereen de VS nadoet......en de VS is trouwens ook meer dan Ja Rule en 50 (effe voor de duidelijkheid)
kijk naar tracks van Terilekst en Kees,....die gasten weten wat flowen is daar kunnen heel wat Amerikaanse MC"s nog wat van leren....
het is dus een beetje kortzichtig om te zeggen dat iedereen de VS nadoet......en de VS is trouwens ook meer dan Ja Rule en 50 (effe voor de duidelijkheid)
Joe e ee e
Ten 1st en vooral F*ck ya bitches !!!
Ten 2de :nederlandse en belgische rap zuigt harder dan een hoer aan de wallen(schippers-straat) my b*lls ! :-*
Ten 3de der zijn maar 2 serieuze landen die rap naar voor brengen (guess who ; France & L"americ ! ) ;D
Allthose b*tches who say"s ; NO ,get tha f*ck outa my face ! :P >:(
With BIG Greetingzzz,
-camou-
-In honor of 2Pac Shakur .-
Ten 1st en vooral F*ck ya bitches !!!

Ten 2de :nederlandse en belgische rap zuigt harder dan een hoer aan de wallen(schippers-straat) my b*lls ! :-*
Ten 3de der zijn maar 2 serieuze landen die rap naar voor brengen (guess who ; France & L"americ ! ) ;D

Allthose b*tches who say"s ; NO ,get tha f*ck outa my face ! :P >:(
With BIG Greetingzzz,
-camou-
-
woorden, woorden,... ::)
sorry camou, ge kunt bij mij met veel afkomen maar het minste da je kan doen is een beeeetje respect tonen, ik kan u hier ook beginne afblaffen, en het is maybe mor om te lachen ofzo maar ik vind het een
KINDERACHTIGE
reactie met de grote k van kut!
wat zou het, da alleen france en usa goeie rap voortbrengen... ga ginder wonen dan maar zit nie te schijten op je moerstaal. ik stel voor: praat dan vanaf nu ook engels ok? als ik uit uwe bek nog eeeeen woordje nederlands hoor, pas op ee dan geef ik u een schouderklopje
;D
nee, ge zegt natuurlek wa ge wilt maar dit is nu toevallig mijn mening...
CU! (zonder offens BTW! :-*)
sorry camou, ge kunt bij mij met veel afkomen maar het minste da je kan doen is een beeeetje respect tonen, ik kan u hier ook beginne afblaffen, en het is maybe mor om te lachen ofzo maar ik vind het een
KINDERACHTIGE
reactie met de grote k van kut!
wat zou het, da alleen france en usa goeie rap voortbrengen... ga ginder wonen dan maar zit nie te schijten op je moerstaal. ik stel voor: praat dan vanaf nu ook engels ok? als ik uit uwe bek nog eeeeen woordje nederlands hoor, pas op ee dan geef ik u een schouderklopje

nee, ge zegt natuurlek wa ge wilt maar dit is nu toevallig mijn mening...
CU! (zonder offens BTW! :-*)
Joeee Bob,
wie zegt dat ik jullie afblaf??Of het moet zijn dat jullie je eigen aangesproken voelen door mij(kan IK nix aan doen)
Trouwens bij rap doet me niks anders dan het roepen van scheldtaal naar elkaar(dat daarmee nog niet wilt zeggen dat dat geen vrienden zijn)
RAP ging volgens mij nog altijd over de persoonlijke shit (dat men zelf meemaakt) in de samenleving enzowaar...
NIET over "HOE" stoer men overkomt,of hoeveel men blowed of hoe "gaaf" men is met al dat "ICE" ron de vingers en nek.(zoals bepaalde "rappers denken). ::) ::)
En als men bekijkt(en luisterd ) hoe rappers der lage landen hun teksten bijeen schrijven is het MEESTAL om te janken en niet over naar huis te schrijven.
::)
Is het niet dat de nederlanders en belgen lopen te zeuren over recht op eigen meningsuiting???
Dat denk IK erover
Greetz
-camou-
wie zegt dat ik jullie afblaf??Of het moet zijn dat jullie je eigen aangesproken voelen door mij(kan IK nix aan doen)
Trouwens bij rap doet me niks anders dan het roepen van scheldtaal naar elkaar(dat daarmee nog niet wilt zeggen dat dat geen vrienden zijn)
RAP ging volgens mij nog altijd over de persoonlijke shit (dat men zelf meemaakt) in de samenleving enzowaar...

NIET over "HOE" stoer men overkomt,of hoeveel men blowed of hoe "gaaf" men is met al dat "ICE" ron de vingers en nek.(zoals bepaalde "rappers denken). ::) ::)
En als men bekijkt(en luisterd ) hoe rappers der lage landen hun teksten bijeen schrijven is het MEESTAL om te janken en niet over naar huis te schrijven.

Is het niet dat de nederlanders en belgen lopen te zeuren over recht op eigen meningsuiting???
Dat denk IK erover

Greetz
-camou-
camouflage schreef:
Toen ik dat las wist ik al weer genoeg...