Re:Onze maatschappij

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr jan 23, 2004 11:08 pm

Naar wat ik begrepen heb heeft de volgende woordenwisseling tussen Van Royen en Oudkerk zelf plaatsgevonden.

VR: Je weet dat ik columniste ben hèh?
O: Ja, weet ik, ik lees "t morgen wel in de krant...

Of iets van dien aard, niks geen naïeviteit of achterbaksheid.

Ach kijk, je zegt "t zelf ook...
Heleen verklaart na het drukken van haar column vrolijk dat Rob graag wilde dat zij een column over zijn ontboezemingen schreef. Dit lijkt mij volstrekt onlogisch.

Misschien onlogisch, Oudkerk doet wel meer dingen die ik afwijkend vind en ik heb hem dit nog niet horen ontkennen...

aab

Bericht door aab » za jan 24, 2004 12:25 am

[quote="DeKerf"s"]
[
aap met een B schreef:
weet je wat nog triester is
dat er nix aan wordt gedaan in dit kutland

Maar daar heb je zelf ook enrom veel inbreng in. Mensen WIJZEN op wat ze fout doen, of dreigen fout te doen.

Hoeveel mensen zeggen er nog wat van als er iemand op straat word lastig gevallen?? Bijna niemand... juist.. dus daar moeten we alvast eens beginnen. Dat is het minste wat we kunnen doen...

[/quote]je kan er genoeg aan doen.
je hebt wel vrijheid van meningsuiting, maar als je de waarheid zegt ben je een rascist of extreem rechts.
er word altijd gezegt dat Nederlanders zo nuchter zijn, maar eigenlijk zijn we gewoon laf en steken onze kop in het zand.
En dan nog, stem eens op een politikus die goede voornemens heeft, dan komt er uiteindelijk nog niets van terecht .
dus wat jij zei is niet het minste wat we kunne doen maar juist een van de weinige dingen die we echt zelf kunnen doen.
wat is dit ook voor een kromme maatschapij:
Je mag niet roken op het peron, maar met 3 kilo coke laten ze je door bij de douane

Pff Nederland is gewoon een laf land en daar doen we weinig aan

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jan 24, 2004 4:46 pm

Aap, de politiek maakt niet de maatschappij! Dat doen wij met z"n alle. Op welke partij je wel of niet stemt heeft in mijn ogen niet echt veel invloed op de maatschappij.

aab

Bericht door aab » zo jan 25, 2004 4:40 pm

wie maakt uiteindelijk de regels..?

en als heel het volk is voor meer blauw op straat en hardere straffen en minder assielzoekers omdat het al zo vol is..(je mag het niet zeggen maar het is zo)

waarom wordt er dan nix aan gedaan!

daar doe ik toch echt zelf nix aan en mn buurman ook niet en mn familie ook niet. wat je ook wilt het gebeurt toch niet

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo jan 25, 2004 5:04 pm

nederland vol? waar bazeer je het op? wat is vol?

Meer blauw op straat? waar helpt dat tegen? Sociale controle heeft zeker voor kleine criminaliteit meer effect. (Denk ik)

Gast

Bericht door Gast » zo jan 25, 2004 5:21 pm

Nederland is vol ja lijkt me wel duidelijk. Overbevolking is een feit. Teveel mensen = te weinig banen. Teveel uitkeringen = te veel belasting betalen. Teveel armoede = teveel criminaliteit.
Nou zal je waarschijnlijk gaan zeggen "pff das allemaal niet de schuld van buitenlanders, Nederlanders hebben ook uitkeringen en zijn ook crimineel". Precies! Criminelen hebben we al genoeg van ons eigen, dus buitenlandse criminelen hoeven we er niet nog eens bij te hebben.
Het is niet voor niets dat het asiel beleid zo is aangetrokken en dat gister in de krant stond dat aankomende tijd weer een hele kwak (ik geloof 30.000) uitgeprocedeerde asielzoekers moet vertrekken. Nederland is gewoon vol voor profiteurs. Als iemand op de vlucht is omdat er oorlog in zn land of dat het op wat voor manier niet veilig is dan zijn ze welkom, tot men weer veilig terug naar huis kan. Maar als ze hier van ons belasting geld komen profiteren zit ik er niet op te wachten. Die asielzoekers die ze eerdaags naar huis gaan sturen krijgen verdomme nog geld mee van de regering ook. (stel dat ze alle 30.000 100 euri meekrijgen das al gauw 3.000.000! t Moet niet gekker worden... Gratis geld te halen in Nederland, betaal ik daar belasting voor?
En meer blauw op straat, is wel wat voor te zeggen. Meerderheid van t blauw zit nu kantoorwerk te doen op t buro. Lang leve de burocratie.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo jan 25, 2004 9:18 pm

sterker nog er zijn te veel mensen op deze aarde!

Hitler was nog niet zo gekke vent, of wel

Exar

Bericht door Exar » zo jan 25, 2004 9:30 pm

Oh nee! DRIE MILJOEN EURO! De staat gaat failliet!

Nederland vol ? Nooit in Flevoland geweest of uberhaupt buiten de randstad?

aab

Bericht door aab » zo jan 25, 2004 10:51 pm

Exar schreef:
Oh nee! DRIE MILJOEN EURO! De staat gaat failliet!

Nederland vol ? Nooit in Flevoland geweest of uberhaupt buiten de randstad?
sorry maar jullie zijn echt kortzichtig.
Nederland is een van de dichts bevolkste landen, misschien wel de dichtsbevolkte. dus dat is reden 1 waarom Nederland vol is.
Die ruimte in Flevoland is heus wel benut, misschien lijkt het niet zo maar natuur en cultuurgrond is ook hard nodig in een land, reden 2
tenslotte is er teveel werkeloosheid,en kunnen instanties zoals gevangenissen, politie en ziekenhuizen het niet aan.

als je niet vind dat nederland vol is ben je eigenlijk gewoon een vreselijk linkse hypocriete vul zelf maar in.

Exar

Bericht door Exar » zo jan 25, 2004 10:57 pm

Ok, 1: leer spellen, ik ga je echt niet serieus nemen als je zo schrijft als je nu doet.

Kortzichtig zijn de mensen die niet zien dat er een shitload aan land is waar geen flikker mee gebeurt, ook daar kunnen pplz wonen, zolang ze zichzelf nuttig maken zijn ze daar beter op hun plaats dan 10 koeien.

Teveel werkeloosheid, nieuwe bedrijven oprichten en daar gaan werken? Of alleen de geschoolde asielzoekers binnenlaten? (daar gaat het toch om hier, buitenlanders, asielzoekers, marrokanen, turken, geef ze maar een naam, de hardliners hier maken toch geen onderscheid).

Aap met een B en een probleem: klop bij de overheid aan, zeg dat je een nieuwe gevangenis gaat oprichten voor al die kutbuitenlanders (ik zal maar in je eigen jargon blijven), kunnen zo weer 100 man (Blanken Aarischen Neederlanderschen) aan de slag, prima toch? Of maak anders je geneeskundestudie af, dan kan je de ziekenhuizen komen helpen?

Bedenk anders de volgende keer dat het zo makkelijk is om problemen te noemen, maar dat de oplossingen vaak niet eens aanwezig zijn.

aab

Bericht door aab » zo jan 25, 2004 11:20 pm

Exar schreef:
Ok, 1: leer spellen, ik ga je echt niet serieus nemen als je zo schrijft als je nu doet. interreseert me geen hol wat jij DAAR van vind

Kortzichtig zijn de mensen die niet zien dat er een shitload aan land is waar geen flikker mee gebeurt, ook daar kunnen pplz wonen, zolang ze zichzelf nuttig maken zijn ze daar beter op hun plaats dan 10 koeien.

Teveel werkeloosheid, nieuwe bedrijven oprichten en daar gaan werken? Of alleen de geschoolde asielzoekers binnenlaten? (daar gaat het toch om hier, buitenlanders, asielzoekers, marrokanen, turken, geef ze maar een naam, de hardliners hier maken toch geen onderscheid).

Aap met een B en een probleem: klop bij de overheid aan, zeg dat je een nieuwe gevangenis gaat oprichten voor al die kutbuitenlanders (ik zal maar in je eigen jargon blijven), kunnen zo weer 100 man (Blanken Aarischen Neederlanderschen) aan de slag, prima toch? Of maak anders je geneeskundestudie af, dan kan je de ziekenhuizen komen helpen? Ah daar heb je het alweer, je noemt mij een rascist.
Dat is heel het probleem in dit land. Vraag aan een jong van buitenlandse afkomst of ze zig een beetje willen gedragen op school en je bent meteen een rascist en risceer een gun tegen je hoofd(hier begon het topic mee)

Bedenk anders de volgende keer dat het zo makkelijk is om problemen te noemen, maar dat de oplossingen vaak niet eens aanwezig zijn.de oplossing is gewoon dat nederland eens wakker wordt, toen het hier goed ging hoorde je niemand klagen en was er werk zat voor buitenlanders hier. Nu gaat het slecht met de economie heel europa investeert en Nederland bezuinigt. Alochtonen kunnen we niet meer gebruiken maar terugsturen kan niet( ben ik absoluut mee eens) want we hebben ze zelf hier heen gehaald. maar aan hun kleinkinderen vragen of ze aub gewoon nederland willen praten en respect willen opbrengen aan hun nederlandse medemens is teveel gevraagt. En doe er maar nix tegen want je wordt meteen al geassocieert met die duitse man met die snor.
En O wat zijn w stoer om tegen Duitsland en Frankrijk te zeggen dat ze op hun centen moetn letten, maar we vergeten dat hun wel degenen zijn die Europa alive houden.
Wat wou je dan beginnen he met dat kleine kikkerlandje. wat hebben wij nou
een paar grote bedrijven zoals Philips, Daf die hun eigen broek niet kunnen op houden.

Nederland heeft zijn eigen graf gegraven door achter te blijven in ontwikkeling in jaren van voorspoed en maar af te wachten. en waar is al dat geld nu , nu we het zo hard nodig hebben?
Er moet echt snel wat veranderen, want een ja en nee schudende harry potter hebbe we zeker niets aan.
En dat is wel iedereen met je eens, maar we doen er geen fuck aan

Gast

Bericht door Gast » zo jan 25, 2004 11:21 pm

Jurriaan schreef:

Hitler was nog niet zo gekke vent, of wel

Wat wil je daar mee zeggen nu?
Je bent echt nog dommer dan de meeste mensen hier denken volgens mij aan je reactie te zien. Lees eerst mn post nog eens goed door voor je met je kortzichtige opmerkingen komt eikel.

aab

Bericht door aab » zo jan 25, 2004 11:23 pm

agresief wordt ik er van, echt.
al die Volkerts hier.

aab

Bericht door aab » zo jan 25, 2004 11:25 pm

trouwens wat is er gevaarlijker, iemand die voor zn mening uit komt of iemand die stil foute dingen bedenkt (zowel links als rechts)

deze reactie in het geval weer ene sukkel concludeert dat ik fout bezig ben

Gast

Bericht door Gast » zo jan 25, 2004 11:28 pm

Komt dat wij potentielke hitlers zijn man "je weet toch".
Stelletje XC nichten weer hoor...

gaan we weer op de generaliseer toer?

Gast

Bericht door Gast » zo jan 25, 2004 11:50 pm

Oja exar na het lezen van je post heb ik besloten dat ik je een kutlul vind.
En ik mag dat zeggen want dat is nu eenmaal ons jargon.
Stakker.

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » ma jan 26, 2004 9:33 am

Heyhey, beetje jammer vind ik dit. Als topic-starter, mag ik denk ik wel vragen om ietsjes henniger an te doen? :-*

Ik wilde met dit topic de problemen in de maatschappij aansnijden, dat is klaarblijkelijk gelukt. Maar, het neemt nu ongewenste vormen aan. MODDERGOOIEN heeft helemaal geen zin. Je wordt het nooit eens en gaat elkaar alleen maar vervelend vinden. Raad eens wat je dan hebt? Juist ja! Meer agressie!

Goed, misschien geeft dit ook wel aan wat er onder de mens speelt. De ene Nederlander is de andere nog niet zullen we maar zeggen. Ik moet jullie beiden enigzins gelijk geven. Er is een groep buitenlanders die ontzettend profiteerd van Nederland en er vervolgens nog een zooitje van maakt ook. Maar je kunt NIET generaliseren. Ik ken namelijk ook genoeg buitenlanders die ik absoluut de kansen gun die ze hier hebben.

Shake hands, peace out...

JD

urban waste

Bericht door urban waste » ma jan 26, 2004 10:07 am

Tja, generaliseren is nou eenmaal de makkelijkste weg........gewoon alle buitenlanders in 1 hokje stoppen.Hoef je er ook niet verder over na te denken.
Daarbij is de "verdeel en heers" tactiek vandaag de dag nog steeds 1 van de meest succesvolle strategiën.
Sommige mensen kijken gewoon niet verder dan hun neus lang is....ze maken zich wel kwaad om een vluchteling die geld van de overheid krijgt.......maar over het buitensporige salaris van een of andere fucking manager hoor je ze niet!

Gast

Bericht door Gast » ma jan 26, 2004 10:21 am

Door wie word er gegeneraliseerd dan? Ik zeg juist dat Nederlanders precies hetzelfde zijn. Dat Nederlanders ook uitkeringen hebben en crimineel zijn en dat vluchtelingen hier van harte welkom zijn. En daaruit word dan geconcludeerd dat ik Hitler een goede vent vond... Kan aan mij liggen maar ik zie het verband niet. Degene die hier met modder beginnen te gooien zijn Exar en Jurriaan met zulke uitspraken.

[
Exar schreef:

Aap met een B en een probleem: klop bij de overheid aan, zeg dat je een nieuwe gevangenis gaat oprichten voor al die kutbuitenlanders (ik zal maar in je eigen jargon blijven), kunnen zo weer 100 man (Blanken Aarischen Neederlanderschen) aan de slag, prima toch? Of maak anders je geneeskundestudie af, dan kan je de ziekenhuizen komen helpen?

Wie denk jij dan wel niet dat je bent met je geneeskunde studie? Pleur toch op man.
En ja laten we in hemelsnaam de hele flevopolder ook volbouwen joh we hebben daar nog plaats zat. En als we dan toch bezig zijn maaien we ook alle bebossing om in Nederland want er kan nog veel meer bij.
Maarja ik zal nie wel weer uitgemaakt worden voor racist maar dat intereseert me toch geen hol ik weet namelijk wel beter.

Exar

Bericht door Exar » ma jan 26, 2004 10:51 am

Pleur op! Goed idee! naar mijn eigen land zeker?

dat geneeskundestudie was een reactie op onze verlichte Aap, die mee wist te delen dat de ziekenhuizen te vol zijn (met buitenlanders).

JD: sorry, het gaat niet echt meer over de fouten in de samenleving

Omdat ik ook over de maatschappij (dat ben jij) te melden heb, bij deze dan maar: zeker in de lagere lagen van de bevolking kan het te veel mensen geen flikker meer schelen, op VMBO scholen lijkt het al helemaal nergens meer over te gaan, niet alleen de niet-van-origine-Nederlanders maar ook de anderen hebben niet echt een goed wereldbeeld (om het "normen en waarden" monster maar niet te noemen).

Ik denk dat Dude en Aap het hier ook wel met me eens zijn dat iedereen zijn houding moet veranderen, met schuldigen aanwijzen creeër je geen oplossingen maar stijve vingers.

Plons

Bericht door Plons » ma jan 26, 2004 11:11 am

Minga, ik vegt uw gans dood, weinig ganz choco.

DiTemp

Bericht door DiTemp » ma jan 26, 2004 11:29 am

Wie heeft er gister nog Taxi Driver gezien? Soort zelfde ideeen en wist er een prima oplossing voor te vinden.

Gast

Bericht door Gast » ma jan 26, 2004 1:21 pm

Ik denk dat een aantal mensen de iets te scherpe opmerkingen van Exar niet helemaal snappen. Hij is helaas niet dom, anders kon je hem daar op pakken en onderuit halen.

Want daar zijn we iets te druk mee bezig heb ik het idee.

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » ma jan 26, 2004 5:12 pm

Vandaag moest opeens iedereen zijn naam op een lijst zetten bij zijn of haar kluisnummer. De school had de administraite niet goed bijgehouden. (boeie)

Wat was nou het geval:
Het bleek dat een eerste klassertje (typisch een groep 8 stoertje) een gaspistool in z"n kluisje had liggen, alleen wisten ze niet welk kluisje van hem was.

Los van dat de slechte organisatie bij mij op school me irriteerd, vond ik dit toch wel even vaneh.... :o (Jaw on the floor)

Om maar even aan te geven dat het niet altijd buitenlanders zijn die lastig zijn. Kereltje is 12 jaar ofzo, smoked regelmatig een pitje in de pauze, heeft een hoofddoekje om a la rambo en draagt karl kani spul etc. Bovendien heeft het tegen iedereen een grote bek. Ben ik even blij dat ik hem nog geen schop verkocht had maar slechts wat gejend (omdat hij vervelend was), anders had ik nu een gaatje in m"n kop gehad.

DAMN, fucking idiote kampers.

JD

aab

Bericht door aab » ma jan 26, 2004 6:28 pm

Exar schreef:
Pleur op! Goed idee! naar mijn eigen land zeker?

dat geneeskundestudie was een reactie op onze verlichte Aap, die mee wist te delen dat de ziekenhuizen te vol zijn (met buitenlanders).
jij bent zo"n vuile hufter, waar heb je mij horen zeggen dat het ziekenhuis te vol is met buitenlanders.
ik concludeerde dat nederland te vol is, ik heb niet gezecht dat er te veel buitenlanders zijn en ook niet dat ik ze niet mag.
dat is het hele probleem hier in nederland, mensen luisteren niet naar elkaar en willen de waarheid niet horen. waarom denk je dat er van die lange wachtlijsten zijn?

Ik denk dat Dude en Aap het hier ook wel met me eens zijn dat iedereen zijn houding moet veranderen, met schuldigen aanwijzen creeër je geen oplossingen maar stijve vingers.
ja iemand voor Hitler uitmaken bijvoorbeeld , dit praat je echt niet meer goed met ons.
Ik vind je een vreselijk dom persoon ook al weet je de taalregeltjes zo goed.
je bent gewoon een slap figuur wat achter de rest van nederland aanloopt en niet zelf kan nadenken.

Plaats reactie