hoe haal ik aluminium weg uit mijn onderdele
Moderator:Beheerders
kheb een vraagje .
hoe kan je aluminium wegkrijgen uit kettingbladen en derailleurs ?
gewoon afveilen of frezen ofzo ::)
lijkt me wel eens vet om me mee bezig te houden maar dan natuurlijk wel op onderdele die nutteloos veel extra alu hebben[?
hoe kan je aluminium wegkrijgen uit kettingbladen en derailleurs ?
gewoon afveilen of frezen ofzo ::)
lijkt me wel eens vet om me mee bezig te houden maar dan natuurlijk wel op onderdele die nutteloos veel extra alu hebben[?
Re:hoe haal ik aluminium weg uit mijn onderdele
frezen lijkt mij t makkelijkst en het secuurst
met een haakse slijper haal je het meeste weg
Boormachine kan ook. Is makkelijkste manier en je kunt"t dan heel precies doen.
Heb jij trouwens een lijstje met punten op een fiets waar nutteloos veel alu zit ? ;D Heb ook wel interesse !
Succes iig
Heb jij trouwens een lijstje met punten op een fiets waar nutteloos veel alu zit ? ;D Heb ook wel interesse !

Succes iig
op derailleur en kettingbladen valt wel wat aftehalen en ziet er wel cool uit
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=149453

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=149453
Dat verbindingsstuk ziet er idd wel leuk uit!
Maar ik heb toch mijn twijfels over de sterkte van het geheel. Ik denk dat t kleinste takje zo een moordwapen vormt voor je derailleurtje..
Maar ik heb toch mijn twijfels over de sterkte van het geheel. Ik denk dat t kleinste takje zo een moordwapen vormt voor je derailleurtje..
o daar win je zeker 1gram mee
stakkers
stakkers
- dobbel our zero
als amateurtje zou ik zo"n flashy dremel gebruiken
daar kan elke soepkip nog wel mee omgaan ;D
daar kan elke soepkip nog wel mee omgaan ;D
Hee ik heb nog een dremel te koop hiero en ik heb ook ooit eens een XT derraileur bewerkt

je kunt trouwens ook een paar gate in je frame bore he, dat scheelt ook een hele boel op het gewicht :P
ketting blad kun je makkelijk met standaars boormachien doen, maar zo"n a.derr. zou ik wel met de frees doen

je kan ook gaten in je velgen boren doen heel veel trialers ook
dan moet je wel mooi die gaten kunnen afronde, anders zou je wel eens heel veel platte banden kunnen krijgen.
als je een lange stuurpen hebt kan je hier ook makelijk een aantal kleine gaten inboren.
als je een lange stuurpen hebt kan je hier ook makelijk een aantal kleine gaten inboren.
Ik zag ooit eens een plaatje in de Bike (98, 99 ofzo) van een downhiller uit Australië die voor Trek reed. Hij had gewoon gigantische gaten in zijn ook gigantische onderbuis gemaakt, niet normaal ;D ;D.
draagbare boor van een tandarts voor gaatjes :-*
deden ze dacht ik bij heel het trek teamKleine Benjamin schreef:
Ik zag ooit eens een plaatje in de Bike (98, 99 ofzo) van een downhiller uit Australië die voor Trek reed. Hij had gewoon gigantische gaten in zijn ook gigantische onderbuis gemaakt, niet normaal ;D ;D.
de frames waren gewoon te stijf, het was geen gewichts kwestie
Eddy Merckx reed al met een fiets, waar hij overal gaten in had geboord (zadelpen, crankstel e.d.) Was echter nog in de tijd dat alles flink overgedimensioneerd was. Volgens mij is die tijd allang voorbij.
mar tis nei echt voort gewicht hoor, tziet er gewoon cool uit en speciaal. Rij met je eigen getunede fiets rond.
wegslijpen noem ik eigenlijk niet echt tunen.janman schreef:
mar tis nei echt voort gewicht hoor, tziet er gewoon cool uit en speciaal. Rij met je eigen getunede fiets rond.
tune je vork of demper dat is pas echt tunen.
idd je vork en demper moet je tunen.
een paar mooie vette stickers erbij en je bent helemaal uitgetuned.
door dingen weg te slijpen maak je ze alleen maar minder stevig en minder stijf.
een paar mooie vette stickers erbij en je bent helemaal uitgetuned.
door dingen weg te slijpen maak je ze alleen maar minder stevig en minder stijf.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Gaten boren is 
Wel heel erg jaren 70.

Gaatje in opschakelhendel en

gaatje in hendel van QR bij Campa zijn leuke knipoogjes naar de rage uit die tijd.
Nu is t wel iets voor echte weightweenies..... Je kunt best e.e.a. dremelen, maar bedenk wel: als je die tijd gebruikt om te trainen heeft dat meer effect.
-Dat D-A derailleurtje op Pinkbike vind ik veschrikkelijk lelijk gedaan trwns

Wel heel erg jaren 70.

Gaatje in opschakelhendel en

gaatje in hendel van QR bij Campa zijn leuke knipoogjes naar de rage uit die tijd.
Nu is t wel iets voor echte weightweenies..... Je kunt best e.e.a. dremelen, maar bedenk wel: als je die tijd gebruikt om te trainen heeft dat meer effect.
-Dat D-A derailleurtje op Pinkbike vind ik veschrikkelijk lelijk gedaan trwns

@sph@ltdude on ice schreef:-Dat D-A derailleurtje op Pinkbike vind ik veschrikkelijk lelijk gedaan trwns![]()
Idd, gewoon een paar gaten naast elkaar geboord zonder het verder af te werken. Ze hadden beter nog ff de dremel erlangs kunnen halen om zo de randen mooi gelijk te maken an glad af te werken. ZO is het net een vlag op een strontschuit :P.
Voor iemand uit Kazachstan nog niet zo slecht gedaan. ;D