andere naaf in een crossmax wiel
Moderator:Beheerders
is het mogelijk om een andere naaf in een crossmax wiel te zetten?
heb een lefty vork en de crossmax xl lijkt me wel wat(mede door de looks) maar die is er niet in een lefty uitvoering.
heb een lefty vork en de crossmax xl lijkt me wel wat(mede door de looks) maar die is er niet in een lefty uitvoering.
Re:andere naaf in een crossmax wiel
Of de Lefty naaf in een oude UST velg. De spaken lijken in ieder geval veel op elkaar.
Maar het zou wel eens een dure business kunnen worden lijkt me.
Maar het zou wel eens een dure business kunnen worden lijkt me.
ja dat zal me ook niks verbazen.
hoeveel kost ene voornaar van een sl ongeveer?
kan ik misschien een sl lefty voornaaf in een xl laten zetten
Er is ook een Crossmax voorwiel speciaal voor de lefty ontwikkeld dus informeer anders even bij je dealer

Kleine Benjamin schreef:
Er is ook een Crossmax voorwiel speciaal voor de lefty ontwikkeld dus informeer anders even bij je dealer![]()
Yupz, de SL dus, en die wil ie niet... Vandaar z"n topic ook, hehe.
ja ind:D:D
heb ooit isgehoord hier op dp dat de xl er wel is voor ene lefty, maar na navragen bestond die niet:S
misschien hebben ze daar dan een andere naaf in gezet
heb ooit isgehoord hier op dp dat de xl er wel is voor ene lefty, maar na navragen bestond die niet:S
ZAG schreef:
ja dat zal me ook niks verbazen.
Prijzen heb ik geen idee van, ongetwijfeld niet prettig. Heb je het aantal spaken al gecheked?
Volgens mij zitten er in een standaard Lefty wiel ook niet al te veel spaken; komt misschien wel overeen met de XL?
Crossmax XL voor lefty bestaat dus ECHT niet, in tegenstelling tot wat hier toen werd gezegd! Er is dus wel een lefty versie van de Crossmax SL, maar dat wist je al en die wil je niet? (waarom eigenlijk niet, kleurt ie niet..?) Wat je dus wel zou kunnen proberen te regelen bij codagex (importeur oa mavic) is om een crossmax sl naaf in met de ronde xl spaken en de xl velgen te laten spaken. De spaaklengtes is bij beide wielen hetzelfde en de montage ook.
Nadeel is dan wel dat je een volledig zwart crossmax xl achterwiel hebt en een zwart voorwiel met een zilvere naaf... Maar het is de enige oplossing.
Ik zou zeggen informeer eens bij de heren van Codagex en kijk of ze bereid zijn een en ander te regelen. Zal uiteraard wel een duit meer gaan kosten dan normaal...
Groeten
Nadeel is dan wel dat je een volledig zwart crossmax xl achterwiel hebt en een zwart voorwiel met een zilvere naaf... Maar het is de enige oplossing.
Ik zou zeggen informeer eens bij de heren van Codagex en kijk of ze bereid zijn een en ander te regelen. Zal uiteraard wel een duit meer gaan kosten dan normaal...
Groeten
Laat je nu eens gewoon een goed Lefty wiel maken. Woodman heeft er een naaf voor.
Sorry, niet teveel reclame maken....
Sorry, niet teveel reclame maken....
rob_the_biker schreef:
Crossmax XL voor lefty bestaat dus ECHT niet, in tegenstelling tot wat hier toen werd gezegd! Er is dus wel een lefty versie van de Crossmax SL, maar dat wist je al en die wil je niet? (waarom eigenlijk niet, kleurt ie niet..?) Wat je dus wel zou kunnen proberen te regelen bij codagex (importeur oa mavic) is om een crossmax sl naaf in met de ronde xl spaken en de xl velgen te laten spaken. De spaaklengtes is bij beide wielen hetzelfde en de montage ook.
Groeten
heb ze gister al een mailtje gestuurd. ben benieuwd. Die zilvere naaf is het echte probleem niet
"deze modificatie kunnen we niet uitvoeren"
Wat had je nu verwacht? ::)
Je bent wel erg moeilijke dingen aan het doen, Crossmax wielen zijn zowieso al niet echt feest en redelijk duur. Dan ga je er ook nog eens een SL voornaaf in laten zetten ($$$$$$$ + extra problemen). Als je nou eens een fatsoenlijk setje naven met DT XR 4.1D en CXrays"s neemt, veel beter en in dit geval vééél goedkoper!
ZAG schreef:
ja ind:D:D
Nee, daar hadden ze vast geen andere naaf in gezet. Ik zei dat destijds omdat dat toen letterlijk stond bij een overzicht van kant-en-klare wielen in de MBA, een blad dat ik normaalgesproken toch als behoorlijk betrouwbaar zie ."T zal een typefout zijn geweest denk ik...