eej mede dp"ers
Ik heb een probleempje, met mijn voorste schijfrem gaat het niet al te best naar mijn gevoel.alls is in orde, de klem en de schijf zitten bijde vast maar, het rechte blokje zit een beetje los... en scheurt/leunt als ware tegen de schijf. dit is geen prettig geluid en lijkt me voor het blokje ook niet al te best.
over de vork. ik heb een verende vork manitou magnum R en deze is op olie en instelbaar, ik kan de linkerpoot wel verstellen met het draaiknopje maar de rechterniet omdat deze vast zit, iemand een idee hoe ik deze weer los krijg ?
voor beide vragen grote dank.
Bjorn
schijfrem + verende-vork
Moderator:Beheerders
-
Re:schijfrem + verende-vork
Rechter knopje van je magnum R zit niet vast. Heb zelf ook zo"n vork gehad en het rechterknopje is niks anders dan een afdicht dopje. Zit gewoon holle ruimte onder. Met alleen het linker knopje kun je de rebound geloof ik instellen. Dus dat wil zeggen hoe snel de vork weer in z"n oorspronkelijke positie terug keerd.
En ff over je schijfrem. Ik weet niet wat voor schijfrem je hebt? merk? type? Maar bij sommige merken zit er een stukje verenstaal tussen die ervoor zorgt dat de remblokjes van de schijfrem worden gehouden. Tenminste ik heb de Hope XC-4 en die heeft dat. Je moet het zien als een stripje verenstaal dat is omgebogen. En staat je schijf wel in het midden van je remklauw?
Groetjes,
Cube Biker
En ff over je schijfrem. Ik weet niet wat voor schijfrem je hebt? merk? type? Maar bij sommige merken zit er een stukje verenstaal tussen die ervoor zorgt dat de remblokjes van de schijfrem worden gehouden. Tenminste ik heb de Hope XC-4 en die heeft dat. Je moet het zien als een stripje verenstaal dat is omgebogen. En staat je schijf wel in het midden van je remklauw?
Groetjes,
Cube Biker
dat heeft bijna elke rem ja, maar een marta bijv werkt met magneetjes
merk en type weet ik niet, heb de fiets namelijk net, en het type en het merk is er van af. zou ook zo niet weten waar hij op moet lijken, ik heb er zelf nog even naar gekeken maar denk dat ik met de rem wel effe terug moet
bedankt voor die tip van de vering het werkte wel
Bjorn

bedankt voor die tip van de vering het werkte wel

Bjorn