Tune Kong Supersharf of Chris King ISO disc????
Moderator:Beheerders
Wegens problemen met XTR2003 cassette op m"n 1999 Chris King Classic naaf:
Wat kan ik beter nemen als disc achternaaf???
Tune Kong Supersharf of Chris King ISO Disc.
Ik hecht waarde aan duurzaamheid, een laag gewicht en stijfheid. (in die volgorde)
Ik wil de naaf opbouwen tot wiel met Sapim CX-ray spaken en een DT Swiss XR4.1d velg
Wie geeft mij tips???
Wat kan ik beter nemen als disc achternaaf???
Tune Kong Supersharf of Chris King ISO Disc.
Ik hecht waarde aan duurzaamheid, een laag gewicht en stijfheid. (in die volgorde)
Ik wil de naaf opbouwen tot wiel met Sapim CX-ray spaken en een DT Swiss XR4.1d velg
Wie geeft mij tips???
Re:Tune Kong Supersharf of Chris King ISO disc????
is tune niet vooral laag gewicht en minder duurzaam??
Geen idee, maar ik durf m"n Chris King Classic naven al niet eens meer recht in de ogen te kijken.
Ik schaam me diep dat ik overweeg om een non-chris-king naaf te nemen..........
Maar ja, ik heb wel een probleem een XTR 2003 cassette op m"n Chris King Classic achternaaf te zetten, en dat zuigt majoor!
Past gewoon niet!
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=13181
Ik schaam me diep dat ik overweeg om een non-chris-king naaf te nemen..........
Maar ja, ik heb wel een probleem een XTR 2003 cassette op m"n Chris King Classic achternaaf te zetten, en dat zuigt majoor!
Past gewoon niet!
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=13181
Kerel,
schamen is nergens voor nodig, maar een andere King kopen in de hoop dat het probleem dan over is, is geen optie. Zoals gezegt, zal dat bij elke body zo zijn. Enige oplossing is een iets wat langere lockring te pakken die gewoon te koop zijn. Met XT casettes heb ik geen probleem. Misschien zou je eens moeten proberen met een XT sluitring de boel vast te zetten...?
schamen is nergens voor nodig, maar een andere King kopen in de hoop dat het probleem dan over is, is geen optie. Zoals gezegt, zal dat bij elke body zo zijn. Enige oplossing is een iets wat langere lockring te pakken die gewoon te koop zijn. Met XT casettes heb ik geen probleem. Misschien zou je eens moeten proberen met een XT sluitring de boel vast te zetten...?
Heb ik al gedaan, maar dat werkt niet.
Ook met een Sram 9.0 getest maar dat werkte ook niet.
Heb nu een mail naar Tune verzonden om te vragen of hun Edelzwicker sluitring een oplossing kan bieden.
Voorlopig rij ik 8 speed rond zoals iemand al voorstelde:(
Ik heb ook een mail naar Chris King verzonden om te kijken of zij een oplossing hebben!
Ook met een Sram 9.0 getest maar dat werkte ook niet.
Heb nu een mail naar Tune verzonden om te vragen of hun Edelzwicker sluitring een oplossing kan bieden.
Voorlopig rij ik 8 speed rond zoals iemand al voorstelde:(
Ik heb ook een mail naar Chris King verzonden om te kijken of zij een oplossing hebben!
Toch vreemd. Heb 3 King achternaven gehad, nu nog steeds 1, en nooit problemen gehad met 11-32t 9spd XT Cassettes... Moet idd wel de ring aandrukken bij het aandraaien, maar hij pakt altijd.
Ben benieuwd wat onze Chris zelf te melden heeft...
Ben benieuwd wat onze Chris zelf te melden heeft...
Ik heb met welke XT cassette dan ook nooit problemen gehad op m"n King naaf.
Nu m"n eerste XTR en meteen problemen, jammer dat ik meteen twee XTR 2003 cassette"s heb gekocht.
Maar ik heb vertrouwen dat Chris King dan wel Uli Fahl een oplossing heeft voor dit probleem.
De aankomende disc achternaaf gaat hoe dan ook een Chris King worden.
Twijfel enkel over het type:
Voor heb ik een Disc-go-tech, dus overweeg ik achter ook een te nemen.
Maar misschien is de ISO disc inmiddels beter???
Flenzen zijn een beetje groter geloof ik.
Nu m"n eerste XTR en meteen problemen, jammer dat ik meteen twee XTR 2003 cassette"s heb gekocht.
Maar ik heb vertrouwen dat Chris King dan wel Uli Fahl een oplossing heeft voor dit probleem.
De aankomende disc achternaaf gaat hoe dan ook een Chris King worden.
Twijfel enkel over het type:
Voor heb ik een Disc-go-tech, dus overweeg ik achter ook een te nemen.
Maar misschien is de ISO disc inmiddels beter???
Flenzen zijn een beetje groter geloof ik.
Hey, een vriend van me had laatst ook dat probleem. Bij Akkermans in elsloo hebben ze dat toen verholpen. Ook ISO disc...
Bel of mail hun eens?
Bel of mail hun eens?
Ik zou de ISO"s nemen. De DiscGoTech heeft idd een iets kleinere flensdiameter en vooral ook een flens die verder naar de caliper toe staat. Dit kán problemen geven met sommige remmen. Is echter meer een probleem dat voor komt bij de voornaaf. Bij mijn DiscGoTech/HopeMini/SID SL setup kwam de caliper soms tegen de spaken aan...

Ik gebruik voor een disc-go-tec naaf met een Shimano XT schijfrem, en in een Fox Float 100RLC vork.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er zoiets gebeurde.
Maar omdat ik de meerwaarde van een afneembare remschijf-bevestiging toch niet zie zal het idd een ISO disc worden!
Van de week meteen Akkermans eens bellen voor de oplossing!
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er zoiets gebeurde.
Maar omdat ik de meerwaarde van een afneembare remschijf-bevestiging toch niet zie zal het idd een ISO disc worden!
Van de week meteen Akkermans eens bellen voor de oplossing!
probeer anders eens een setje Dt swiss 240 naven... Licht, mooi, en duurzaam...
mvg Ninko
mvg Ninko
HEEEYS
als je slim bent koop je er ook meteen een CK sluitring erbij...
Die heeft wat langeredraad, anders kun je je body naar de ******* draaien..
Ik heb zelf ook CK ISO DISC dus als je iets wilt wete..?
Mail me maar..
GRTZZ BlackBox
als je slim bent koop je er ook meteen een CK sluitring erbij...
Die heeft wat langeredraad, anders kun je je body naar de ******* draaien..
Ik heb zelf ook CK ISO DISC dus als je iets wilt wete..?
Mail me maar..
GRTZZ BlackBox
Net rechtstreeks bij Chris King twee sluitringen besteld, een voor 12t en een voor 11t.
Krijg ik net een mail dat er nog een probleem is:
Hi Martin,
I will do my best to process your order today. There is another problem with the 11t cog bottoming out on the drive shell before it can tighten the rest of the cassette behind it down. If you run into this issue, please check out the signature below:
Shimano has made a .5mm spacer to correct the fit issue with new 11t XTR cassettes. The part number is Y10K00007.
Please contact Brent at Shimano USA bzemel@shimano.com or call 949-951-5003.
Iemand bekent met dit probleem???
Krijg ik net een mail dat er nog een probleem is:
Hi Martin,
I will do my best to process your order today. There is another problem with the 11t cog bottoming out on the drive shell before it can tighten the rest of the cassette behind it down. If you run into this issue, please check out the signature below:
Shimano has made a .5mm spacer to correct the fit issue with new 11t XTR cassettes. The part number is Y10K00007.
Please contact Brent at Shimano USA bzemel@shimano.com or call 949-951-5003.
Iemand bekent met dit probleem???