CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
Moderator:Beheerders
Mijn nieuwe XTR cassette lijkt niet op m"n Chris King Classic achternaaf te passen.
De lockring pakt niet in het draad van de body.
Iemand bekent met dit porbleem die misschien een oplossing weet???
Awel, ik bestel binnenkort toch een Chris King Iso Disc achterwiel.
Zal eens zien of het daar ook een probleem is!
De lockring pakt niet in het draad van de body.
Iemand bekent met dit porbleem die misschien een oplossing weet???
Awel, ik bestel binnenkort toch een Chris King Iso Disc achterwiel.
Zal eens zien of het daar ook een probleem is!
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Cubeman schreef:
Mijn nieuwe XTR cassette lijkt niet op m"n Chris King Classic achternaaf te passen.
De lockring pakt niet in het draad van de body.
Iemand bekent met dit porbleem die misschien een oplossing weet???
Awel, ik bestel binnenkort toch een Chris King Iso Disc achterwiel.
Zal eens zien of het daar ook een probleem is!
Alle Bodys van King zijn aan dezelfde maat, en daar zul je dan ook hetzelfde probleem hebben. Enige oplossing is een lockring te zoeken met wat meer draad. King levert er zelf geloof ik ook eentje...
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Raar dat alle XT cassette"s die ik op die naaf heb versleten wel paste en deze nu niet!
Zal eens gaan zoeken naar een andere lockring dan maar!
Zal eens gaan zoeken naar een andere lockring dan maar!
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Mijn XT"s pasten ook altijd. Maar het gaat idd net..
Beetje rare constructie idd...

Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Bij mij pasten XTs eerst ook, nu niet meer. Mijn oplossing: Ditch de 11T, koop een 12T sluitring en plaats een ringetje achter je cassette. Zo heb je effectief nog maar 8spd, maar hoe vaak rij je nu op de 11T? Ik nooit.
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Is dit een Chris King achternaaf probleem of ook bij andere naven???
Heb nu van de 11-32 de 11 weggelaten, een spacer uit een cassette achter de hele cassette geplaatst en een lockring van een oude 12-34 XT cassette gebruikt.(gelukkig gooi ik nooit wat weg)
Is nu dus een 12-32 8 speed:) (good old times)
Dit werkt idd wel, beetje jammer alleen dat dit nodig is.
Heb ook de sluitring van een Sram 9.0 geprobeert maar dat werkte ook niet.
Ik zal eens een mailtje naar Chris King sturen om te vragen hoe dit nu komt en dit bij de huidige naven ook een probleem is.
Mijn huidige Chris King Classic komt uit 1999, nog het 8 speed tijdperk dus.
Ik heb ook Tune een mailtje gestuurt om te vragen of de "edelzwicker" sluitring die ze verkopen een oplossing kan bieden.
Omdat ik binnenkort een disc achterwiel wil bestellen om m"n nu nog Chris KIng velgrem-wiel te vervangen.
Misschien moet ik maar een Tune Kong Supersharf achternaaf overwegen ipv de Chris King ISO disc die ik in gedachte had.
Jammer dan dat ik al een Chris King disc voorwiel heb, is het in het geval ik de Tune neem geen set meer:(
Of probeert Shimano soms meer achternaven te verkopen???
Heb nu van de 11-32 de 11 weggelaten, een spacer uit een cassette achter de hele cassette geplaatst en een lockring van een oude 12-34 XT cassette gebruikt.(gelukkig gooi ik nooit wat weg)
Is nu dus een 12-32 8 speed:) (good old times)
Dit werkt idd wel, beetje jammer alleen dat dit nodig is.
Heb ook de sluitring van een Sram 9.0 geprobeert maar dat werkte ook niet.
Ik zal eens een mailtje naar Chris King sturen om te vragen hoe dit nu komt en dit bij de huidige naven ook een probleem is.
Mijn huidige Chris King Classic komt uit 1999, nog het 8 speed tijdperk dus.
Ik heb ook Tune een mailtje gestuurt om te vragen of de "edelzwicker" sluitring die ze verkopen een oplossing kan bieden.
Omdat ik binnenkort een disc achterwiel wil bestellen om m"n nu nog Chris KIng velgrem-wiel te vervangen.
Misschien moet ik maar een Tune Kong Supersharf achternaaf overwegen ipv de Chris King ISO disc die ik in gedachte had.
Jammer dan dat ik al een Chris King disc voorwiel heb, is het in het geval ik de Tune neem geen set meer:(
Of probeert Shimano soms meer achternaven te verkopen???
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Like in tho other topic....
Bel akkermans eens...
Bel akkermans eens...
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Ik zal ze van de week eens bellen
Misschien bestaat er dan toch een god!

Misschien bestaat er dan toch een god!

Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
koop een extra lange lockring van bij de heer koning... in alu of ti te krijgen. Is nogsteeds veel goedkoper dan een nieuw wiel.
http://www.bromleybike.co.uk/ishop/399/shopscr1633.html
greetz
bettes
http://www.bromleybike.co.uk/ishop/399/shopscr1633.html
greetz
bettes
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Ola ola ola
Aangezien ik de beste ben en meer dan 6 setten chris king wielen heb, weet ik natuurlijk raad.
één : waarschijnlijk heb je een alu body ? Dan zal je ook wel kleine inkepingen hebben op de cassette : mooi afvijlen.
twee : hoe klein is het kleinste tandwiel ? 11 of 12 ?
Meestal zit het probleem met de 11.
Oplossing : gaat na de fietsenboer en koop of zoek in de vuilbak een sluitring van een race cassete, daarvan is de schroefdraad meestal wat langer.
En trust me, er is wel DEGELIJK verschil tss "identieke" shimano spullen.
Ooit gehoord van OEM, aftermarktet, cat 1 , Cat 2 en Cat 3 shimano materiaal ?
Aangezien ik de beste ben en meer dan 6 setten chris king wielen heb, weet ik natuurlijk raad.
één : waarschijnlijk heb je een alu body ? Dan zal je ook wel kleine inkepingen hebben op de cassette : mooi afvijlen.
twee : hoe klein is het kleinste tandwiel ? 11 of 12 ?
Meestal zit het probleem met de 11.
Oplossing : gaat na de fietsenboer en koop of zoek in de vuilbak een sluitring van een race cassete, daarvan is de schroefdraad meestal wat langer.
En trust me, er is wel DEGELIJK verschil tss "identieke" shimano spullen.
Ooit gehoord van OEM, aftermarktet, cat 1 , Cat 2 en Cat 3 shimano materiaal ?
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
MX Plons schreef: Ola ola ola
Aangezien ik de beste ben en meer dan 6 setten chris king wielen heb, weet ik natuurlijk raad.
één : waarschijnlijk heb je een alu body ? Dan zal je ook wel kleine inkepingen hebben op de cassette : mooi afvijlen.
twee : hoe klein is het kleinste tandwiel ? 11 of 12 ?
Meestal zit het probleem met de 11.
Oplossing : gaat na de fietsenboer en koop of zoek in de vuilbak een sluitring van een race cassete, daarvan is de schroefdraad meestal wat langer.
En trust me, er is wel DEGELIJK verschil tss "identieke" shimano spullen.
Ooit gehoord van OEM, aftermarktet, cat 1 , Cat 2 en Cat 3 shimano materiaal ?
1. Ik heb idd een alu body.
2. ik heb een 11-32 CS-M960 cassette
3. Nooit geweten dat er zo veel verschil in Shimano troep kon zitten!
Ik heb gisteren een mail verzonden naar Chris King met de vraag of zij een oplossing hadden.
Ik had vandaag antwoord en heb meteen zoals ze voorstelde twee stuks Chris King lock ringen besteld.
Een voor 11t en een voor 12t want dan zit ik iig altijd goed!
Zie net alleen dat King ook ti lockringen maakt, zie de meerwaarde niet echt want ze zijn meer als dubbel zo duur!
Kan ik binnenkort weer fijn 3*9 rijden ipv de 3*8 nu:)
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Grrrrrrrrrrrrr, net een mail van Chris King!
Er is nog een probleem met een nieuwe XTR cassette op een CK naaf:
Hi Martin,
I will do my best to process your order today. There is another problem with the 11t cog bottoming out on the drive shell before it can tighten the rest of the cassette behind it down. If you run into this issue, please check out the signature below:
Shimano has made a .5mm spacer to correct the fit issue with new 11t XTR cassettes. The part number is Y10K00007.
Please contact Brent at Shimano USA bzemel@shimano.com or call 949-951-5003.
Ik word hier echt niet goed van!
Iemand dit probleem al tegen gekomen???
Er is nog een probleem met een nieuwe XTR cassette op een CK naaf:
Hi Martin,
I will do my best to process your order today. There is another problem with the 11t cog bottoming out on the drive shell before it can tighten the rest of the cassette behind it down. If you run into this issue, please check out the signature below:
Shimano has made a .5mm spacer to correct the fit issue with new 11t XTR cassettes. The part number is Y10K00007.
Please contact Brent at Shimano USA bzemel@shimano.com or call 949-951-5003.
Ik word hier echt niet goed van!
Iemand dit probleem al tegen gekomen???
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf???
Ik heb m"n Chris King Lockringen binnen en het werkt toppie!
Alles past nu en zit strak vast zoals het hoort!
De service van King is echt top!
Dinsdag verzonden uit Amerika en donderdag thuis op de mat met Fed Ex!
Alles past nu en zit strak vast zoals het hoort!
De service van King is echt top!
Dinsdag verzonden uit Amerika en donderdag thuis op de mat met Fed Ex!
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
heb jij trouwens een pic van je bike?
die lijst onderdelen onderaan doen me het water in de mond lopen
die lijst onderdelen onderaan doen me het water in de mond lopen
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
Alleen van een vieze bike op het moment:)
En niet 100% up to date:)
De SID demper is inmiddels vervangen door een DT Swiss.
Het achterwiel klopt ook niet helemaal meer want daar is een nieuwe voor onderweg.
(Chris King ISO disc/CX-Ray/XR4.1d)
http://www.pinkbike.com/photo/pbpic149635.jpg
En niet 100% up to date:)
De SID demper is inmiddels vervangen door een DT Swiss.
Het achterwiel klopt ook niet helemaal meer want daar is een nieuwe voor onderweg.
(Chris King ISO disc/CX-Ray/XR4.1d)
http://www.pinkbike.com/photo/pbpic149635.jpg
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
we zijn niet gemachtigd om hem te bekijken
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
heb hem gevonden.
kwijlkwijl,
nice bike!!!
maar waarom twee verschillende remmen?
zelfde remmen stata toch veel mooier
kwijlkwijl,
nice bike!!!
maar waarom twee verschillende remmen?
zelfde remmen stata toch veel mooier
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
Klopt, maar een schijfrem achter betekend ook een schijfrem achterwiel.
Dat was er nog niet maar nu wel onderweg.
Binnenkort dus ook achter een 2003 XT schijfrem met een Chris King ISO disc/CX-ray/XR4.1d wiel
Dat was er nog niet maar nu wel onderweg.
Binnenkort dus ook achter een 2003 XT schijfrem met een Chris King ISO disc/CX-ray/XR4.1d wiel
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
kijk aan, wat wil je dan nor verbeteren aan je fiets?
want dan lijkt die me zo goed als perfect. Zelfs bij de k
leinere onderdelen zoals stuur en zadelpen.
want dan lijkt die me zo goed als perfect. Zelfs bij de k
leinere onderdelen zoals stuur en zadelpen.
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
Om precies te zijn kan ik niks meer bedenken, daarom nu verder met een lichte hardtail:)
Alles op de Cube is nu zoals het moet zijn!
Hier een lijst van de afmontage:
Frame: Cube Airwing Blackline large (52cm)
Vork: Fox Forx Float 100RLC @100mm
Demper: DT Swiss SSD210L met remote lockout-kit @91mm
Balhoofd: Cane Creek ZS-6
Stuurpen: Thomson Elite 120/15
Zadelpen: Thomson Elite
Zadelpenklem: Extralite Ultraclamp ti
Zadel: Selle Italia SLR Evolution
Stuur: Race Face Air Alloy Straight
Barends: Tune RH1
Handvaten: Ritchey Truegrip WCS
Crank"s: Tune Bigfoot 175mm compact
Kettingbladen: TA 44/32/22
Trapas: Tune AC 38 107mm
Pedalen: Crank Bross Eggbeater original
Voorderailleur: XTR toppull downswing
Achterderailleur: XTR 2003 korte kooi
Shifters: 2002 XTR Rapidfire
Kabels: Nokon
Remmen: 2003 XT Disc
Cassette: XTR 2003 11-32 (met Chris King sluitring ;D )
Ketting: Rohloff SLT99
Voorwiel: Chris King Disc-o-Tec/CX-ray/X317 disc
Achterwiel: Chris King ISO Disc/CX-ray/XR4.1d
Snelsluiters: Tune AC 16/17
Banden: Conti Explorer Supersonic ("s zomers Twister Supersonic"s)
Tubes: Maxxis Flyweight voor, Conti Latex achter
Ik geloof dat de lijst zo wel klaar is!
Zelfs in letter is het een schoonheid als je mij vraagt
Alles op de Cube is nu zoals het moet zijn!
Hier een lijst van de afmontage:
Frame: Cube Airwing Blackline large (52cm)
Vork: Fox Forx Float 100RLC @100mm
Demper: DT Swiss SSD210L met remote lockout-kit @91mm
Balhoofd: Cane Creek ZS-6
Stuurpen: Thomson Elite 120/15
Zadelpen: Thomson Elite
Zadelpenklem: Extralite Ultraclamp ti
Zadel: Selle Italia SLR Evolution
Stuur: Race Face Air Alloy Straight
Barends: Tune RH1
Handvaten: Ritchey Truegrip WCS
Crank"s: Tune Bigfoot 175mm compact
Kettingbladen: TA 44/32/22
Trapas: Tune AC 38 107mm
Pedalen: Crank Bross Eggbeater original
Voorderailleur: XTR toppull downswing
Achterderailleur: XTR 2003 korte kooi
Shifters: 2002 XTR Rapidfire
Kabels: Nokon
Remmen: 2003 XT Disc
Cassette: XTR 2003 11-32 (met Chris King sluitring ;D )
Ketting: Rohloff SLT99
Voorwiel: Chris King Disc-o-Tec/CX-ray/X317 disc
Achterwiel: Chris King ISO Disc/CX-ray/XR4.1d
Snelsluiters: Tune AC 16/17
Banden: Conti Explorer Supersonic ("s zomers Twister Supersonic"s)
Tubes: Maxxis Flyweight voor, Conti Latex achter
Ik geloof dat de lijst zo wel klaar is!
Zelfs in letter is het een schoonheid als je mij vraagt

Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
zeker een schoonheid... mooie combinatie speelgoed bijelkaar zo...
mvg Ninko
mvg Ninko
- Rinse Appelstroop
- Berichten:3558
- Lid geworden op:za jul 28, 2001 2:48 pm
- Locatie:Eindhoven
- Contacteer:
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
Wat weegt hij zo? Ben ik wel benieuwd naar.
Rinse
Rinse
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
Ik heb geen echt heel nauwkeurig idee, maar ik geloof dat hij ongeveer tussen de 10.8 en de 11.2kg zit afhankelik van de banden die er op zitten.
Ik zal hem eens een keer goed moeten wegen denk ik!
Ik zal hem eens een keer goed moeten wegen denk ik!
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
niet slecht voor een fully
weegt mijn HT ook gok ik
weegt mijn HT ook gok ik
Re:CS-M960 op Chris King Classic naaf, ik ben geholpen!
Heb um gewogen en kom op 10,873 Kg uit met Twister Supersonic banden.(zomerbanden)
Met winterbanden(Explorer Supersonic) zou hij dan 11,087 Kg wegen.
Niet slecht dus!
Zeker als je bedenkt dat de voorvork en de remmen nu niet echt super-lichtgewichten zijn!
Met een SID en Martha SL"s zou hij dus nog een halve kilo lichter kunnen denk ik!
Met winterbanden(Explorer Supersonic) zou hij dan 11,087 Kg wegen.
Niet slecht dus!
Zeker als je bedenkt dat de voorvork en de remmen nu niet echt super-lichtgewichten zijn!
Met een SID en Martha SL"s zou hij dus nog een halve kilo lichter kunnen denk ik!