Re:Onze maatschappij

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Morphineman

Bericht door Morphineman » vr jan 16, 2004 1:25 pm

jij vind misschien dat ik bullshit post en niet nadenk.
ik denk er iedere dag wel over na en kom steeds tot hetzelfde omdat ik er te vaak betrokken bij ben.

in de krant (telegraaf) stond een interview met een leraar van de school waar het drama heeft plaatsgevonden.
daarin zegt de leraar (zonder vernoemde identiteit uiteraard) wij moeten onze autos een paar straten verder parkeren anders word er overheen gespoten.
dreigementen zijn hier niet vreemd er wordt heel vaak gezegd ik maak je dood.

dat zijn toch geen normale dingen???

en wat je zegt van dat in amsterdam .. ik ben blij dat je het post want daarbij maak ik echt geen verschil. als je zoiets doet dan moeten ze keihard en ongenadig gestraft worden van welk ras dan ook.

zelf ken ik 2 donkere jongens waar ik mee kan opschieten en ook zij weten hoe ik denk. maar omdat zij nog meer nederlander zijn dan sommige oorspronkelijke nederlanders snappen ze het. hiermee moet niemand zich aangesproken voelen want dat is zeker niet mijn bedoeling.
dit gaat over mensen die de nederlandse nationaliteid hebben. en met half nederlands gaan praten alsof ze ziek waren met een inburgeringscursus half afgemaakte zinnen en de hele dag moeten horen wolla en biele en dat soort woorden (sorrie als ik het fout schrijf) maar ik voel me echt niet op mn gemak als ik over straat loop en een groep buitenlanders praten turks of iets.

urban waste

Bericht door urban waste » vr jan 16, 2004 1:39 pm

dat zijn toch geen normale dingen???

Nee, dat zijn zeker geen normale dingen......maar ik zie het toch echt niet als overtuigend bewijs om dan maar racist te worden.
Maar ja 17 jaar....that explains much.....

Ga maar eens met m""n schoonvader praten....die is Indonesisch en heeft nog "leuke" verhalen over hoe hij vernedert / gediscrimeerd / in elkaar geslagen werd ten tijde van de Molukse treinkapingen. Puur omdat hij eruit zag als een Molukker werd hij zo behandelt........ook door collega"s met wie hij eerst goed kon opschieten, terwijl hij daar niks mee te maken had, goed nederlands sprak tec. Zulke dingen gaan je niet in de koude kleren zitten........

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr jan 16, 2004 1:48 pm

[
Morphineman schreef:
en er wordt steeds gezegd : ALS het nou is een blanke was. das leuk maar dat is tot heden niet gebeurd dus kom dan maar terug met het ALS.

De dag na de moord op die leraar is een werkgever neergestoken door een (ex-?) werknemer, bij mijn beste weten was de dader hier blank, maar dát komt gek genoeg niet in het nieuws.

[
Morphineman schreef:
(...)
maar ik voel me echt niet op mn gemak als ik over straat loop en een groep buitenlanders praten turks of iets.

Bij wie ligt dan het probleem vraag ik me af? Ik ken een aantal Nederlanders die gemigreerd zijn naar bijv. Canada, en dan mag jij raden welke taal die onderling spreken.... Niet meer dan logisch toch dat je met elkaar praat in de taal waarin je ook denkt? Ze knopen heus geen gesprek tegen jou aan in het Turks, dat heeft weinûgh zin...

Plons

Bericht door Plons » vr jan 16, 2004 1:52 pm

how how hoowwww, alleen met zijn allen naar Turkije, dat kan duidelijk alleen maar iemand zijn die er nog nooit is geweest.

Het over grote gedeelte van de Turken daar wil niet liever als weg daar : onderbetaald werk, geen ziekteverzekering, slechte ziekenhuizen.

Mijn schoonvader heeft er verschillende huizen, trust me, die gaat niet terug daar wonen, die woont er enkel in de winter. Hij is een gepensioneerd mijnwerker, werk waar wij te vies van waren om te doen, MAAR hij wou dat zijn kinderen in Belgie opgevoed en geschoold waren naar BELGISCHE normen.

Weet je wat hij, een oude wijze turkse man, zegt :

Omdie problemen op te los van Toerkse en Marokkaans joegd : in gevang steken in Thuisland, gij zult zien, ganz brave menschen dan.

Snowgirl

Bericht door Snowgirl » vr jan 16, 2004 2:20 pm

Mijn Mening;
Nederlanders een beetje een slap volk aan het worden is.
Altijd bang dat iemand zegt dat er gediscrimineerd wordt
Nooit het probleem durft te benoemen

Benoem het probleem los het op en los het streng op. Mensen kunnen NIET zonder leiding.

In dit land hebben we gewoon een probleem met buitenlanders. Waarom omdat we jaren lang alles hebben geacepteerd. Nu zijn alle normen en waarden vervlogen.
Mensen die anders denken worden gelijk uitgemaakt voor Racist.
Ik ben van mening dat als we niet ingrijpen en alles met de mantel der liefde blijven bedekken we over 10 jaar geregeerd worden door hun.

Rechts denken is niet eng of boosaardig of zoals in deze maatschappij een misdaad.
Een misdaad is dat een jongen van 16 een leraar DOOD schiet.

Binker

Bericht door Binker » vr jan 16, 2004 2:31 pm

Je begint een discussie over rascisme en discriminatie!
Het is even een abstractieniveau hoger. dat Murat een Turk is heeft geen fl*kker te maken met datgene wat er gebeurd en wat JD over begint. Het gaat niet over allochtonen. Het gaat over het feit dat het zomaar kan dat 17 jarige pubers een leraar neerschieten. Als je de krant leest (en ik hoop echt dat je dat doet) dan weet je dat de protesten die je hoort vanuit de scholen dat er sprake is van toenemende agressiviteit naar de docenten toe. Er wordt met GEEN WOORD over allochtonen gesproken!!!!!
Dus als jij me kan verwijzen naar een kranteartikel of een onderzoek waaruit blijkt dat allochtonen hier schuldig aan zijn dan beken ik mijn ongelijk. Kom echt niet met eventuele straatwijsheden en incidenten want die weerleg ik zonder probleem en raken kant nog wal. Dus als je serieus genomen wil worden dan kom je met een GOEDE en JUISTE beargumentering en anders is het misschien handiger dat jeje mond dicht houdt!

Gast

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 2:34 pm

Okay; you just scared me. (edit: Snowgirl that is)

For real: dat betoog van je is aan de ene kant om kapot te lachen door de fouten en het verdedigen van je racistische standpunt ("geregeerd worden door hun", WTF?) en aan de andere kant beangstigend omdat je er ook nog echt in gelooft ook, net als het in het algemeen Lonsdale-dragende volk dat ik net iets teveel in de trein hoor schreeuwen de laatste tijd.

Hoe beangstigend een groepje buitenlanders zonder normen of waarden ook mag zijn, de stompzinnige en bekrompen denkstijl van dat kansloze Whitepower volk dat er echt in gelooft vind ik net zo erg.

Binker

Bericht door Binker » vr jan 16, 2004 2:35 pm

spoken as a true wise man Ruud I am not worthy!!

Pino

Bericht door Pino » vr jan 16, 2004 2:56 pm

Volgens van Dale:

dis·cri·mi·ne·ren (ov.ww., ook abs.)
1 (iem.) achterstellen op grond van niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheiden

Ik discrimineer volgens de tweede definitie:
Ik discrimineer iemand die (om welke reden ook) iemand doodmaakt.
Ik discrimineer een persoon (of een groep) die dit gedrag goedkeurt of goed praat.

Op grond van deze kenmerken (die ter zake zijn) stel ik een groep achter in mijn ranglijst van waardigheid en discrimineer dus.
Welke taal ze spreken, met welk land ze zijn gerelateerd, welk schooltype ze volgen, welk jack ze dragen, welke huidskleur ze hebben, maakt me geen ene f... uit.

Morphineman

Bericht door Morphineman » vr jan 16, 2004 3:01 pm

laatst heb ik een stuk in de krant (telegraaf alweer) gelezen. over gouda (stad vol met allochtonen) het was een artikel over een buschauffeuze die grote problemen heeft gehad en dat de politie niks durft te doen. en dat is waar.
daar zijn straatraces gehouden overdag in een wijk (klein marocco wordt het genoemd) en daarbij is iemand doodgereden. de politie doet nix.

vlak voor oud en nieuw hier in alphen aan den rijn word er vuurwerk afgestoken. door mensen van alle culturen. een maat van me zit bij bureau halt (grot gelijk want het mag niet) daar zit geen enkele allochtoon waardoor er gezegd wordt dat de politie niks durft te doen dat ze het laten gaan.
en ja toen is er gezegd dat ze gelijk hadden en de politie er niks tegen durft te doen.
ik geloof dus echt dat het de verkeerde kant op gaat als de politie de baas niet meer is ik ben dus ook ckr voor meer blauw op straat (is ander onderwerp daar niet van).

in het kort : politie, vor hoever zijn die de baas nog?

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » vr jan 16, 2004 3:26 pm

Je kunt lullen wat je wil, maar als we destijds onze gasten op tijd naar huis hadden gestuurd had ons dat veel ellende en geld bespaard.

Maar durf maar eens te zeggen dat sommige culturen niet langs elkaar kunnen leven ::)

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » vr jan 16, 2004 3:30 pm

Ruud schreef:
Okay; you just scared me. (edit: Snowgirl that is)

For real: dat betoog van je is aan de ene kant om kapot te lachen door de fouten en het verdedigen van je racistische standpunt ("geregeerd worden door hun", WTF?) en aan de andere kant beangstigend omdat je er ook nog echt in gelooft ook, net als het in het algemeen Lonsdale-dragende volk dat ik net iets teveel in de trein hoor schreeuwen de laatste tijd.

Hoe beangstigend een groepje buitenlanders zonder normen of waarden ook mag zijn, de stompzinnige en bekrompen denkstijl van dat kansloze Whitepower volk dat er echt in gelooft vind ik net zo erg.

Er staat een keer "buitenlander". Bel snel het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding.

[sub]Stakker[/sub]

Fast

Bericht door Fast » vr jan 16, 2004 4:00 pm

Terrible_One schreef:
[
urban waste schreef:
En wat wil je daarmee zeggen, mister Terrible??
Als een witte nederlander zoiets doet...dan zegt niemand "kijk het is weer zo"n witte"..dan heeft niemand het over afkomst.......

Het had mij in ieder geval erg verbaast als het een blanke was geweest.

Schietpartij op scholengemeenschap in Duitsland was een autochtoon en ook in Amerika kan de autotochtone jeugd er wel wat van.
Feit blijft dat een klein deel van de turkse gemeenschap het verpest voor de overigen. Hetzelfde probleem zoals we dat ook met de marokanen kennen. Het wordt tijd dat we in NL duidelijk aangeven dat we het gedrag van dat deel niet meer tolereren. Daar zal in dit geval de turkse gemeenschap in Den Haag ook flink haar best voor moeten doen.

Wat betreft de mensen met de spandoeken "we love you", daar helpt niets meer aan, maar ben bang dat ze op die mensen ook in turkije niet zitten te wachten!

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » vr jan 16, 2004 4:05 pm

BattleSickO schreef:
Er staat een keer "buitenlander". Bel snel het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding.

[sub]Stakker[/sub]

Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?

box one bastard

Bericht door box one bastard » vr jan 16, 2004 4:17 pm

Terrible_One schreef:
Hier waar ik woon is het een meerderheid die de boel voor de andere verpest. >:(

OOOOH ocharme, word je buurt verpest?
de mijne ook, maar dan door orthodoxe joden die juist niks zeggen en je aankijken alsof je een dief bent. toch knik ik gewoon goeiendag als ik ze tegenkom, en zie, soms zit er toch ne vriendelijke tussen en krijg je een goeidag weer. wat ze ook denken, ik bekijk ze miss wel es vies maar ik doe toch niks zeker.
de meeste zijn echter bang van mij. trek de lijn door: jij wandelt met je javelhuid tussen je gekleurde medemensen en voelt je bang vanwege je minderheid. is er daar dan reden voor? miss is hun manier van omgang een beetje anders dan de jouwe, maar stel je toch wat open man. rotte appels vind je toch overal in alle kleuren. als je zelf in de meerderheid was geweest in je buurt was het waarschijnlijk net omgekeerd geweest!
WANT ik heb met jou geen enkel probleem en als jij dat met mij wel hebt is dat jouw probleem, ik ga me dr echt niet door laten raken...
DUS word es volwassen jongen, en schop jezelf een beetje ethiek in de harses, want het probleem ligt bij jezelf!

ik stel voor dat we bij wijze van verandering eens een discussie starten over het al dan niet bestaan van concentratiekampen, es checken ofter ook skins op dp zitten....
BoB :-*

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » vr jan 16, 2004 4:22 pm

[
T.B.F.K.A.N. schreef:

Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?

:-*

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr jan 16, 2004 4:51 pm

@snowgirl, jammer genoeg is er geen applaudiserent smiley poppetje, want je hebt een groot applaus verdient!!!!

@binker, HET WAS EEN JONGEN VAN TURKSE AFKOMT. betekend dat hij uit een ander land komt, namelijk turkije!

Snowgirl

Bericht door Snowgirl » vr jan 16, 2004 5:01 pm

Ruud schreef: Okay; you just scared me. (edit: Snowgirl that is)

Sorry als ik net je roze wolk heb lek geprikt en ik wil best wel toegeven dat wat ik schreef misschien wat overtrokken is.
Maar mijn mening geldt ook voor de hard schreeuwende idoten in Longsdale jassen. Ook zij moeten hard worden aangepakt.
Misschien moet ik het woord geregeerd even aan je uitleggen.
De politie in principe de regiseur van onze maatschappij, durft niet in te grijpen. Wie regeerd er dan?

Ik denk dat iedereen in principe gelijk is en dus ook gelijkwaardig gestraft moet worden voor zijn daden.
Dat de politie niet durft op te treden tegen sommige groepen in onze maatschappij geeft aan dat niet iedereen gelijk gestraft wordt.
Om dit te kunnen doen moet er respect zijn voor elkaar. Respect is iets wat je mee krijgt (denk ik) tijdens je opvoeding. (lees het stukje van JD)

Waarschijnlijk zullen we het niet eens worden maar een racist ben ik zeker niet.
Getuigt van absolute domheid om mij daarvan te betichten.

@blinker. Misschien moet je even alle 5 de pagina"s lezen ipv de eerste en laatste post.
Ik heb geen bewijzen zwart op wit. Maar het feit dat deze problemen zich voordoen in grote steden in de zogenoemde probleemgebieden/achterstands wijken (zo ook in Den Haag) zegt misschien genoeg. In deze wijken wonen overigens ook Nederlanders.
Ooit gehoord van dit soort problemen in Lunteren?
Misschien ooit als vrouw gezeten in een tram in amsterdam? Nee, dan krijg je vanzelf een hekel aan allochtonen jongens.
Ooit gewerkt in een winkel? Nee, helaas is dan 80% van de mensen die oppakt voor diefstal/geweld of intimidatie van buitenlandse afkomst. Je bent vrij om eens een dagje met me mee te lopen.

En nog maals ik ben absoluut geen racist is ben wel politiek rechts en dat is bijna net zo fout :o

Gast

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 5:57 pm

tja het dorp waar ik dus woon. is maar een indo van rond de 80 jaar
en dat was. het maar dorp naast me
tja daar staan weer groepen buiten op straat
echt triest

ik kan denk ik niet zo mee praten met jullie kom daar niet genoeg voor in de stad

ik ben dus al wel een keer gewoon aan gehouden door groep van 20 (turken) omdat ze d88 dat ik dus crash was en crash als die een groep ziet moet hij altijd leuke dingen roepen als hun naar hem iets roepen

dus stonden ze met 20 man om mij heen

echt zielig 20 tegen 1

zeg sorry tegen alha vieze kaas kop

fack it!!! no way dat ik dat in me eigen land ga zeggen

edit: leer eens punten en komma"s zetten: hier heb je een paar ................,,,,,,,,,,,,,,,,, ., k@tze

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr jan 16, 2004 6:44 pm

Als een leraar zoiets tegen hen zegt is tie dood :"(

Gast

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 7:15 pm

Ik een roze wolk? O? Tof!

sunn

Bericht door sunn » vr jan 16, 2004 7:19 pm

Misschien moet er nog een topic gestart worden?
1 voor de discussie over buitenlanders.
en
1 over de misdaad dat een jongen van 16 een leraar DOOD schiet.

Terrible_One

Bericht door Terrible_One » vr jan 16, 2004 7:48 pm

Ja of misschien niet, want die discussies zijn hier al bezig. Beetje nutteloos om nog 2 topics te openen.

Gast

Bericht door Gast » vr jan 16, 2004 9:33 pm

edit lekker boeiend K(@)atze

Loki

Bericht door Loki » vr jan 16, 2004 11:00 pm

Quote: "Minds are like parachute"s, they work best when they"re open"

Verder wil ik nog even kwijt dat de media teveel invloed heeft en een beeld geeft van de helft van het verhaal. Om het leraar verhaal er even bij te betrekken: Stel dat die leraar leerlingen verkrachte, dan geeft dat opeens een heeeeel ander verhaal. Wat je mening ook heeeeel erg veranderd. Rechtvaardigd het niet natuurlijk. Maargoed, het gaat de media ook om kijkcijfers enzovoort en niet over het goed weergeven van een gebeurtenis. Ook vind ik dat de politiek teveel luisterd naar het volk en naar de media, ze moeten altijd maar antwoorden op van die vragen waar die politiek figuur in kwestie ook helemaal het juiste niet van weet en willen vooral zo goed mogelijk overkomen voor het publiek. En dat is in mijn ogen niet de bedoeling. Er worden dan volgens mij ook besluiten gedaan door mensen die geen id hebben over wat dat uithaalt voor de uitvoerende persoon in dat gebied..

Voorbeeld: "Goh, laten we al die autootjes op diesel eens testen op roet. hoe zullen we dat is doen? oja, laten we hem even onbelast 60 seconden volgas geven" (soms gaan daar jonge motorblokken aan dood ja $$$)

Sluit niet helemaal aan bij het bovenste verhaal maar het geeft een idee wat mensen achter een bureau kunnen verzinnen.

My 2 drachme

Plaats reactie