Ik heb een vraagje eigelijk wil ik wat advies

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
pold2megaspinman
Ik heb een vraagje eigelijk wil ik wat advies

Bericht door pold2megaspinman » di jan 13, 2004 6:49 pm

Beste riders ik ga een Kona stuff 2004 kopen( een zalige bike naar mijn goesting) maar ik weet niet echt goed welke size nemen.
Hierbij vraag ik jullie dus om advies: welke size zou het beste zijn voor iemand die rond de 1m 80 is (en nog groeit ;D) die veel aan street doet maar ook dirt jump en zijn fiets toch moet gebruike om bepaalde afstanden af te leggen (als jullie zien wa ik bedoel :?)

ELVIS

Re:Ik heb een vraagje eigelijk wil ik wat advies

Bericht door ELVIS » di jan 13, 2004 6:58 pm

hallo,

Ik heb de Chute 2002, ben 1.96 en rij de large,19 inch als ik het goed heb, als streetbike. Mocht ik willen XCèn dan zou het heel goed kunnen.

Mijn idee, neem de 17inch is mijn idee/mening

lion

Bericht door lion » di jan 13, 2004 7:01 pm

als het hier alleen om seattube hoogte gaat gewoon voor de 15 inch gaan. dat dj/street beter zoniet: voor de medium versie gaan

k@tze

Bericht door k@tze » di jan 13, 2004 7:03 pm

Voor jouw lengte zou ik niet gaan voor de maat die eigenlijk goed voor je zou zijn nm large. ofwel (19"). Je geeft zelf al aan dat je de bike ook wilt gaan gebruiken voor dirt en street, hierbij heb je een makkelijk fietsje nodig dat behendig is, dus een kleine maat (niet te klein voor jou). probeer eens een 17" frame of maat M. Voor de km"s kun je overwegen een tweede stuurpen er bij te nemen die wat langer is. Zo ook met je zadelpen. Vergeet niet dat voor de langere tochten je knieen er aan moeten geloven als je een te korte zadelpen hebt. Voor dirt en street moet je je zadel juist laag hebben vanwege de drops en tricks die je wilt maken. Trouwens bij dirt hoef je helemaal niet te zitten.

succes.. 8)

pold2megaspinman

Bericht door pold2megaspinman » di jan 13, 2004 7:04 pm

Ik dacht ook onmiddelijk aan medium omdat dat echt ideaal is om te streete maar een vriend van mij heeft de scrap en dat is een XL en dat is ehct veeeeeel te groot ::) maar een smal daar denk ik niet aan het gaat eigelijk tss medium en large maar bedankt voor jullie advies ik denkt toch een medium te nemen dat is een 17inch :)

ELVIS

Bericht door ELVIS » di jan 13, 2004 7:07 pm

nee geen xl of l, believe me, die van mij wordt ondanks mijn lengte al groot.

MEDIUM (17 inch)is het magische woord, street/xc

pold2megaspinman

Bericht door pold2megaspinman » di jan 13, 2004 7:11 pm

Ok besluit genome tnx all dit wordt fun ik word echt zot ben aant wachte op die bike. momenteel heb ik een kut bike :"( :?
maar nu gaat het zaalig worden. Ik ben vooral benieuw naar die drop off al veel positief comentaar gehoord :o ;D ;D

8)

ELVIS

Bericht door ELVIS » di jan 13, 2004 7:15 pm

zo dat besluit neem je snel, kan je niet bij iemand op een 17 inch rijden om te testen ?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di jan 13, 2004 8:11 pm

Zo te horen heb je al een fiets die je voor dirt en street gebruikt, meet die op (toptube vooral), bedenk wat er allemaal aan die fiets mankeert en kijk naar de geo van een potentiëel volgend frame.

vettigen tarzan

Bericht door vettigen tarzan » di jan 13, 2004 8:56 pm

ik ben 1m90 en rij met een gt ruckus 14.5 inch. Ik gebruik hem, net als jij wil doen, voor street, dirt en doe er ook wat afstanden mee, rij er soms mee naar school enzo (is toch een 6tal km) en soms naar skatepark (leine 10km) Alles hangt ervan af, waaraan je het meeste belang hecht, wil je een wendbaar fietsje (is veel leuker om mee te streeten en te dirten), pak dan een kleine. Ik vind mijne zelfs nog niet klein genoeg want kga een bmx kopen ;D . Wil je toch eerder wat afstanden afleggen, dan in termen van 20 km en meer, tsja dat zie ik mezelf ook niet zo gauw doen met m"n gt en dan pak je idd iets groter. oesje, klees nu net dat je er al een hebt, tsja, veel plezier ermee en post eens een pic he ;)

lion

Bericht door lion » di jan 13, 2004 10:44 pm

ik zou ook voor de kleine seattube gaan. als ik mijn zadelpen (BBB standaard goedkoop ding) op zn allerhoogst zet kan ik geen eens meer op de fiets klimmen (40 cm zadelpen 14" frame 1.76 m groot).

Plaats reactie