SRAM aandrijving
Moderator:Beheerders
Wie heeft er ervaring met SRAM cassettes en kettingen? Zijn deze beter dan Shimano?? Ik rijd al jaren met SRAM 9.0 derailleurs en die zijn top!!
Re:SRAM aandrijving
ik rij met 7.0 cassette en die vind ik beter dan lx en xt.
ketting zou ik zo ie zo SRAM nemen, absoluut beter, al jaren
ketting zou ik zo ie zo SRAM nemen, absoluut beter, al jaren
-
dit is ongeveer gelijk aan de vraag, schijfrem of V-brake. De ene zegt A, de ander zegt B. Je gaat hier niets mee opschieten.
Ik zelf heb 9.0 shifters, 9.0SL derailleur 7.0 casette en een ketting waarvan ik het nummertje even niet meer weet ::)
En hey, het werkt. Meer kan ik niet zeggen.
Ik zelf heb 9.0 shifters, 9.0SL derailleur 7.0 casette en een ketting waarvan ik het nummertje even niet meer weet ::)
En hey, het werkt. Meer kan ik niet zeggen.

Heeeeys
als je voor SRAM kiest dan kun je ook beter voor een SRAM ketting kiezen want die zijn precies op elkaar afgestemt, als je BV een shimano ketting gebreukt en een SRAM casette.....
GTRZ BlackBox
als je voor SRAM kiest dan kun je ook beter voor een SRAM ketting kiezen want die zijn precies op elkaar afgestemt, als je BV een shimano ketting gebreukt en een SRAM casette.....
GTRZ BlackBox
- Xircuit
- Contacteer:
Sram kettingen en cassette"s zijn, naar mijn mening slijtvaster de vergelijkbare shimano kettingen en cassettes. Hier zullen veel mensen het mee eens zijn. Het schakelt vind ik ook zeer prettig en de prijs is tegenover Shimano vriendelijk!
Mmm, Sram (vroeger Sachs) lijkt idd iets slijtvaster en wat "strakker" nieuw. Toch rij ik nu (als ik zou rijden) een Dura ace 7401(?) omdat die minder snel roest in mijn ervaring.
9.0 casette rij ik mee en bevalt me prima, even goed als xt en beetje lichter!
9.0 casette rij ik mee en bevalt me prima, even goed als xt en beetje lichter!
rij ook met sram bevalt perfect tot nu toe...
John_D schreef:
Wie heeft er ervaring met SRAM cassettes en kettingen? Zijn deze beter dan Shimano?? Ik rijd al jaren met SRAM 9.0 derailleurs en die zijn top!!
Tssssk, wat een enorm retorische vraag!!
Natuurlijk zijn deze kettingen en cassettes beter dan shimano;
- kettingen zijn mooier, lichter, niet zo moddervet als die shitmano dingen, soepeler en beter.
- cassettes zijn lichter en stijver (9.0)
Rijd zelf al sinds mensenheugnis met Sachs, Sedis, Sram. Wat mij betreft NOOIT meer shimano. Ik gebruik nu nog zalf en pilletjes om van mijn shimano-allergie af te komen.
PC89R hollow pin is dé ketting!
Verder gebruik ik graag R9, en 9.0, wat ze dus nu o.a. PCM-970 noemen.
Maar ja, ik ben bevooroordeeld...
-
Ik heb redelijk wat ervaring met SRAM onderdelen, moet zeggen dat ik de onderdelen beter vind dan Shimano, had altijd alles naar de kl*ten van shimano, vanochtend nog een hap uit mijn kleinste tandwiel voor en kan je zeggen dat dat pijn doet wanneer er een deel uit je tandwiel mist!!!
-
Ja Erik, daar geef je jezelf weg, weet ik dat ook weer. Ha je nog niet gespot ;D
Iik blijf me trouwens verbazen over het feit dat een stalen (?) tandwiel zomaar gaat wisselen?! Ik wet niet hoe lang je hem het, maar volgens mij is dit garantie!
ps: waar gebruikte jij de kleine plaat?!!??!
Groet, Lars
Iik blijf me trouwens verbazen over het feit dat een stalen (?) tandwiel zomaar gaat wisselen?! Ik wet niet hoe lang je hem het, maar volgens mij is dit garantie!
Groet, Lars
-
Ik ga dus voor Shimano,
Shimano heeft complete groepen, dat heb je met sram dus niet...
Mijn nieuwe bike komt full XT op, remmen, versnellingen, wielen, alleen het achterderailleur XTR
GEEN sram voor mij en ook geen vork meer van Rockshox...
Houd het wel bij 1 merk kwa tandwielen en ketting... dat loopt veel beter..
Greetzz KOENie
Mijn nieuwe bike komt full XT op, remmen, versnellingen, wielen, alleen het achterderailleur XTR
Greetzz KOENie
koenstantijn schreef:
Ik ga dus voor Shimano,
Greetzz KOENie
Heb ik andere ervaringen mee. SRAM en Shimano door elkaar gaat prima. Heb verschillende wielen met verschillende cassetten en die gaan goed met elke ketting.
-
De Lars Cuevas schreef:
Als je in het Rijk van Nijmegen fiets met 48-36-26 voor tandwielen en achter 11-21 cassette
- Xircuit
- Contacteer:
koenstantijn schreef:
Ik ga dus voor Shimano,
Greetzz KOENie
Pure onzin dat het beter zou "lopen"...
Iedereen een andere mening, maar dat Shimano minder goed zou samenwerken met een Sram ketting is echt niet waar.
Waarschijnlijk ben ik de enige (en dat kan me geen ... schelen), maar ik heb net weer een DuraAce ketting gekocht omdat hij een stuk goedkoper was dan de betere SRAM kettingen.
En met die SRAM kettingen heb ik ook nooit problemen gehad.
En het loopt allemaal, het enige waar ik echt problemen mee heb zijn SRAM shifters met Shimano derailleurs, verder maakt het (Deore/XTR) me geen f.. uit.
En sinds ik in één weekend twee XT derailleurs door midden reed (tak) koop ik van mijn eigen geld niet duurder dan Deore of 105 (behalve kettingen en kettingbladen, dus...)
Enne, de laatste ketting die ik brak was een Rohloff, zo"n 10 jaar geleden, maar ik ben ook niet sterk.
En met die SRAM kettingen heb ik ook nooit problemen gehad.
En het loopt allemaal, het enige waar ik echt problemen mee heb zijn SRAM shifters met Shimano derailleurs, verder maakt het (Deore/XTR) me geen f.. uit.
En sinds ik in één weekend twee XT derailleurs door midden reed (tak) koop ik van mijn eigen geld niet duurder dan Deore of 105 (behalve kettingen en kettingbladen, dus...)
Enne, de laatste ketting die ik brak was een Rohloff, zo"n 10 jaar geleden, maar ik ben ook niet sterk.
-
Ik rij voor het moment met ne sram 5 derailleur, ene sram ketting en casette met de geweldige 9.0 sl shifters.
en ik moet zeggen die dingen werken perfect; ik heb nog nooit of te nooit zware problemen gehad met schakelen , chainsuck of andere onnozeligheden,
terwijl dat ik denk dat er veel mensen die een veel duurde en beter uitrusting hebben , en hier wel onder lijden
dus ik zou zeggen sram is the best
en ik moet zeggen die dingen werken perfect; ik heb nog nooit of te nooit zware problemen gehad met schakelen , chainsuck of andere onnozeligheden,
terwijl dat ik denk dat er veel mensen die een veel duurde en beter uitrusting hebben , en hier wel onder lijden
dus ik zou zeggen sram is the best
Ik heb een keer een SRAM PC59 Ketting kapot gereden op een [glow=red,2,300]spoorwegovergang[/glow] ;D. En nog een paar SRAM kettingen gebroken met afdalingen en allerlei sprint acties. Altijd powerlinkjes doormidden. Maar nog nooit shimano kettingen ???
Vroeger braken de shimano ketting wat vaker dan sram kettingen. Een medewerker van shimano nederland had dat aan een collega van mij verteld.
Zij zoiets als ""ze breken gewoon wat vaker" ;D.
Ik heb een voorkeur voor een ketting die makkelijk uit elkaar te trekken is. Maar ik neig toch wel naar shimano...nee eigenlijk ook weer niet. Ik weet het niet?

Vroeger braken de shimano ketting wat vaker dan sram kettingen. Een medewerker van shimano nederland had dat aan een collega van mij verteld.
Zij zoiets als ""ze breken gewoon wat vaker" ;D.
Ik heb een voorkeur voor een ketting die makkelijk uit elkaar te trekken is. Maar ik neig toch wel naar shimano...nee eigenlijk ook weer niet. Ik weet het niet?
Voor mij is het ook SRAM wat betreft de aandrijving.
Combineren met Shimano geen probleem.
Rijd al jaren met Shimano 105 op mijn racefiets in combinatie met 8 speed Sachs/Sram ketting. Top!
Combineren met Shimano geen probleem.
Rijd al jaren met Shimano 105 op mijn racefiets in combinatie met 8 speed Sachs/Sram ketting. Top!
-
Misschien ben ik iets nauwkeuriger aan mijn bike en onderdelen, alles moet lekker, stil en goed lopen,
Ik had met een xt"03 groep het probleem met een xram pc 69 ketting dat hij ruw en onrustig liep, hij schakelde vrij stijf en bleef wel goed,
Een connex ketting x9 schakelde voor geen meter, was veel te stijf, wel slijtvast maar liep als een brommerketting. De xt ketting loopt gewoon heel lekker,
En voor mij op mijn MTB geen draaiende onderdelen onder xt, en ook niet te veel daar boven, alles xt behalve het a. derailleur dat moet xtr zijn, de kwaliteit tussen deore en lx merk je heel goed en tussen lx en xt merk je ook goed... maar je moet wel het gevoel hebben.. en geen stamper zijn.... die merken niets alleen als iets doortrapt worden ze wakker...
Greetzz Koenie
Ik had met een xt"03 groep het probleem met een xram pc 69 ketting dat hij ruw en onrustig liep, hij schakelde vrij stijf en bleef wel goed,
Een connex ketting x9 schakelde voor geen meter, was veel te stijf, wel slijtvast maar liep als een brommerketting. De xt ketting loopt gewoon heel lekker,
En voor mij op mijn MTB geen draaiende onderdelen onder xt, en ook niet te veel daar boven, alles xt behalve het a. derailleur dat moet xtr zijn, de kwaliteit tussen deore en lx merk je heel goed en tussen lx en xt merk je ook goed... maar je moet wel het gevoel hebben.. en geen stamper zijn.... die merken niets alleen als iets doortrapt worden ze wakker...
Greetzz Koenie