Chris King of Crossmax

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Luc
Re:Chris King of Crossmax

Bericht door Luc » do jan 08, 2004 8:30 am

BlackBox schreef:
Ik wil niet veel zeggen maar er zitten CK DISC naven in :P :P
En Sapim spaken moet k die spaken van 1jaar oud wel gooien...? :(
Om dan een TUBLESS velg erin te monteren wel zonden....
Maja iedere raad is welkom :P :P

GRTZZ BlackBox

Wel, net zoals ik zei, je monteert het Notubes systeem. Dus geen nieuwe velgen en spaken nodig en toch tubeless rijden, en dan nog eens met gewone banden, dus ook nog eens een flinke gewichtsbesparing t.o.v. UST ...

Thermo-Rider

Bericht door Thermo-Rider » do jan 08, 2004 9:21 am

Bash schreef:
@thermo-rider: beweer je nu dan x-maxxen lichter en stijver zijn dan handgespaakte wielen met CK naven, hmmmmm I"ll doubt it (en ik denk vele met mij) ;)

ik denk dat het er meer mensen met mij eens zijn als ik zeg dat de crossmax en het ksyrium wiel de meest stijve wielen zijn die op de markt zijn, Cris King naven zullen best beter zijn maar je zult de wielen nooit zo stijf krijgen als de wielen van mavic, en sapim cx ray spaken kunnen echt niet tippen aan de spaken die in de topwielen van mavic zitten

geplaatst door: MX Plons geplaatst op: 07 Januari 2004, 12:58:41
ik heb 5 setten CK wielen en één set 03 Crossmax SL ust.

trust me, die CK"s zijn veel beter (en sommige ervan zijn lichter als de SL)

Alleen rij ik op die SL"s omdat die UST zijn, tot mijn grote ergernis soms.

leuk hoor ::) ???

Sven

Bericht door Sven » do jan 08, 2004 9:25 am

Thermo-Rider schreef:
ik denk dat het er meer mensen met mij eens zijn als ik zeg dat de crossmax en het ksyrium wiel de meest stijve wielen zijn die op de markt zijn, Cris King naven zullen best beter zijn maar je zult de wielen nooit zo stijf krijgen als de wielen van mavic, en sapim cx ray spaken kunnen echt niet tippen aan de spaken die in de topwielen van mavic zitten

Mmmmmpf..... Foute boel... Ksyriums zullen noooit zo stijf worden gebouwd als bijv. crossmaxxen, dus die moet je gewoon buiten de discussie houden.

Daarbij, hebben crossmaxxen tegenover handbuilt wielen gewoon niets op te bieden. Als je met zo"n setje rijdt, merk je gewoon het verschil.

Plons

Bericht door Plons » do jan 08, 2004 9:47 am

ik vraag me soms af of sommige heren hier een conclusie trekken omdat ze één setje dure wielen hebben of effectief twee setten dure wielen.

Want als je echt een high end handgemaakte set hebt, merk je direct dat deze veel stijver zijn als de crossmax SL (die alleen maar garanderen op 70 kg rijders).
Tenminste als dat handgemaakte set gemaakt werd door een deskundig iemand.

en over sapim spaken, ik heb een setje met dure dt spaken en een setje met sapims cx ray (of hoe heten die dingen) en daar voel je zelfs dat die sapims stijver zijn dan die dt"s terwijl die op hun beurt echt veel stijver zijn dan mijn crossmax sl.

Trouwens, die nieuwe crossmax SL zijn lagers zijn net zo spelingvrij na 2 ritten als de sfinxter van Dedwergs.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do jan 08, 2004 10:59 am

Thermo-Rider schreef:
[
Bash schreef:
@thermo-rider: beweer je nu dan x-maxxen lichter en stijver zijn dan handgespaakte wielen met CK naven, hmmmmm I"ll doubt it (en ik denk vele met mij) ;)

Heb jij zelf ooit met beiden kunnen rijden? En een goeie testrit er mee kunnen maken?

Rinse

cvvracing

Bericht door cvvracing » do jan 08, 2004 11:05 am

Ikke wel ;D
En kmoet zeggen een ksyrium en een crosmax blijven het vinnigste wiel
Je voelt echt wel goed het verschil als je eens aanzet met een crosmax hoor "ik geef toe een goed setje handgespaakte wielen rijd ook zeer goed maar een crosmax heeft toch dat tikkeltje meer.

Ninko

Bericht door Ninko » do jan 08, 2004 12:04 pm

nou ik heb nooit echt goed crossmaxen uit kunnen proberen... maar ik blijf toch wel bij King want dat bevalt echt perfect... ook al heb ik ze nog nie zo lang...

mvg Ninko

Thermo-Rider

Bericht door Thermo-Rider » do jan 08, 2004 2:08 pm

Dn Helle schreef:
[
Thermo-Rider schreef:

Mmmmmpf..... Foute boel... Ksyriums zullen noooit zo stijf worden gebouwd als bijv. crossmaxxen, dus die moet je gewoon buiten de discussie houden.

Daarbij, hebben crossmaxxen tegenover handbuilt wielen gewoon niets op te bieden. Als je met zo"n setje rijdt, merk je gewoon het verschil.

Ik bedoel de vergelijking van ksyriums ten opzichte van handgspaakte wielrenwielen, niet met crossmaxen, en op de renfiets voel je precies hetzelfde verschil als op de mtb: geven meer door en stijver (ze reageren directer als je aanzet)

ROXY

Bericht door ROXY » do jan 08, 2004 5:11 pm

Huhum
Ten eerste: Ik heb een klein jaar geleden in mijn reetfiets van die dure ksyriums gemonteerd (niet de elite dus).
Daarvoor zaten er volgende wielen in: Sram 9.0 naafjes, Dt comp spaken en Mavic open pro velgen.

Mijn bevindingen:
Die Ksyriums zijn comfortabeler! Dus dat minder door geven klopt niet helemaal... Qua zijdelingse stijfheid zijn ze goed, erg goed zelfs. Het aanzetten is prima.
Ik moet toegeven dat ik liever met de Ksyriums rij...

Maar al deze dingen zijn gevoelsmatig hé. Als je denkt dat iets beter is, dan is het ook beter!

Ten tweede: op mijn Rocky Mountain heb ik ooit twee wielsets gehad: een paar crossmaxen en een paar met Tune naafjes, cx-rays en 517 velgen.

Mijn bevindingen: de Tune wielen waren echt wel sneller, die reageerden zo snel... zalig gewoon. Van stijfheid, tja, de crossmaxen gingen iets zekerder de bocht in.

Op vlak van betrouwbaarheid vond ik ze beiden even slecht! Bij Tune gingen de lagers veel te snel kapot, en bij de crossmaxen waren het de lagers ook en slechte ceramische coating (3 velgen op rij!!)

Daarom dat ik nu met King naven en disc velgen rij! 8)

ZAG

Bericht door ZAG » vr jan 09, 2004 6:46 pm

Rinse Appelstroop schreef:
[
Thermo-Rider schreef:
[
Bash schreef:

Heb jij zelf ooit met beiden kunnen rijden? En een goeie testrit er mee kunnen maken?

Rinse

nee hij heeft al die setjes voor de lol in de schuur staan

marijn

Bericht door marijn » vr jan 09, 2004 9:12 pm

Hee blackbox,

Ik zou je bestaande wielset houden en die met een tubeless kit ombouwen naar tubeless. Je houdt dus bestaande velg, maar met een speciaal velglint en vloeistof kun je er tubeless van maken.
Dit werkt super, is de allerlichtste oplossing en je kunt alle banden gebruiken die je maar wil!

Als je hierin interesse hebt moet je maar effe contact opnemen.

groeten marijn

BlackBox

Bericht door BlackBox » za jan 10, 2004 4:15 pm

Heey marijn
bedankt voor je reactie, wat weegt dat nou zoon kit....
of s dat gewoon een ander velglind en vlooistof.....Als dat het is dan weegt het niks denk ik zo...
Maare morge naar Valkenswaard..??
ikke wel misschien zie k je wel

Grtzz Norbert van Hoof (BlackBox)

P.S. dadelijk foto"s van men CK wielen....:P......!!

BlackBox

Bericht door BlackBox » za jan 10, 2004 4:21 pm

Heeey mense
Hier heb k de foto"s van mijn CK wielen...

voorwiel: http://groups.msn.com/MTBikers/mountain ... hotoID=119

achterwiel: http://groups.msn.com/MTBikers/mountain ... hotoID=118

het is echt het kijken waard.....

Grtzz BlackBox

janman

Bericht door janman » za jan 10, 2004 5:40 pm

de look van een crossmax is wel ongelooflijk maar na 2 -3 jaar rijden zijn de wielen wel zo op als iets. De ck naven zien der natuurlijk ook wel geweldig uit

cvvracing

Bericht door cvvracing » za jan 10, 2004 6:05 pm

De velgen wel maar de naven zijn in principe onverslijtbaar.
Maar als je met 517 of gelijk welk type velg rijd is je velg ook wel versleten na een paar jaar

Ninko

Bericht door Ninko » za jan 10, 2004 6:52 pm

cvvracing schreef:
De velgen wel maar de naven zijn in principe onverslijtbaar.
Maar als je met 517 of gelijk welk type velg rijd is je velg ook wel versleten na een paar jaar

ga eens ergens een crossmaxx wiel zoeken van 5 jaar oud.....

Maar je wielen zien er netjes uit blackbox.... zo"n zwarte naaf kijkt toch weer heel anders dan een feller gekleurd naafje...

mvg Ninko

BlackBox

Bericht door BlackBox » zo jan 11, 2004 2:06 pm

Heeeys
weet iemand wat zoon ombouw kit kost van gewone velg naar tubless velg...En bij welke verdeler in Ned.
bedankt alvast

GRTzz BlackBox

Luc

Bericht door Luc » zo jan 11, 2004 4:58 pm

80,00E bij Patman.

Plaats reactie