Giant MPH3.....??is het wat...?
Moderator:Beheerders
Ik heb een vraabje over de Giant MPH"s 3
Hebben er misschien ervaring met die schijfremmen.....???
Of je menig...??
GRTZZ BlackBox
Hebben er misschien ervaring met die schijfremmen.....???
Of je menig...??
GRTZZ BlackBox
Re: Giant MPH3.....??is het wat...?
wil je die nieuw/2dehands los gaan kopen of zitten ze op een fiets.
wat ik er altijd van hoor is dat het niet echt fijne remmen zijn ofzo en dat ze ook nog wel eens kapot willen gaan :S
dus...
wat ik er altijd van hoor is dat het niet echt fijne remmen zijn ofzo en dat ze ook nog wel eens kapot willen gaan :S
dus...
als ik er een XCers mee hoor remmen peipen ze altijd dus zo erg goed lijken ze mij niet
Heb op mijn bike nog MPH 1, nog nooit echte problemen mee gehad. Wat echter wel een nadeel is (MPH 2 en 3) dat bij erg zonnig weer de olie uitzet en de remmen vervolgens zwaar aanlopen tot blokeren. Heb dit zelf 1 keer gehad, niet tijdens het biken, had hem in de zon geparkeerd.
Verder erg tevreden.
Verder erg tevreden.
- Xircuit
- Contacteer:
De MPH werden en worden dus gemonteerd op de Giant, vaak op de GIant"s in de wat "lagere" prijs klasse, zeg maar tot maximaal 1800 euro. (jaja, wat jij laag noemt
) In deze klasse doen ze het prima, verwacht van de remmen geen high-end prestaties. De remmen zijn ongeveer te klasseren in de groep van de Magura Julie"s.
Mijn ervaring met de remmen is dat het prima doen, ze zijn zelf stellend en dat is zowel een voordeel als een nadeel, je hoeft dus minder af te stellen, maar als je wielen, dus de schijven even uit de fiets haalt dan duurt het even voor dat remkracht weer normaal is. Veder willen ze mede omdat ze zelf stellend zijn nog wel eens wat aanlopen, hier ondervindt je geen weerstand van, maar het kan uiterst iritand zijn.

Mijn ervaring met de remmen is dat het prima doen, ze zijn zelf stellend en dat is zowel een voordeel als een nadeel, je hoeft dus minder af te stellen, maar als je wielen, dus de schijven even uit de fiets haalt dan duurt het even voor dat remkracht weer normaal is. Veder willen ze mede omdat ze zelf stellend zijn nog wel eens wat aanlopen, hier ondervindt je geen weerstand van, maar het kan uiterst iritand zijn.
-
Met MPH3 geen ervaring. Met MPH 2 wel (op een NRS fully)
Ik heb er onder meer de Cristalp mee gereden. Ik ben 69kg en mag graag hard dalen...
De remkracht is voor een schijfrem niet super denk ik, maar voor mij wel genoeg.
Ik heb slechts 1 maal een "warmloper"gehad, op een lange Cristalp-afdaling. Dan merk je dat de olie uitzet en je de remhendel minder ver kan inknijpen. Remwerking bleef prima
Gewicht zal niet super zijn.
Blokken gaan redelijk lang mee
Afwerking houdt ook niet over, na een dikke 2 jaar zit er behoorlijk wat speling op de remhendels.
Losse onderdelen zijn geloof ik erg duur
De MPH3 ziet er wat mooier uit en zou beter moeten werken.
Groet, Lars
Ik heb er onder meer de Cristalp mee gereden. Ik ben 69kg en mag graag hard dalen...
De remkracht is voor een schijfrem niet super denk ik, maar voor mij wel genoeg.
Ik heb slechts 1 maal een "warmloper"gehad, op een lange Cristalp-afdaling. Dan merk je dat de olie uitzet en je de remhendel minder ver kan inknijpen. Remwerking bleef prima
Gewicht zal niet super zijn.
Blokken gaan redelijk lang mee
Afwerking houdt ook niet over, na een dikke 2 jaar zit er behoorlijk wat speling op de remhendels.
Losse onderdelen zijn geloof ik erg duur
De MPH3 ziet er wat mooier uit en zou beter moeten werken.
Groet, Lars
Jullie in eidergeval bedankt, maar als er nog iemand een menign heeft dan mag hij die graag late horen......!! ;D
Mzzls BlackBox
Mzzls BlackBox
Ikzelf rijd ook met die MPH 3"s, en ben er wel tevreden mee. Dat piepen heb ik nog nooit gehad trouwens, alleen in de regen (mja, dan willen andere schijven ook wel piepen, dus...)
Zie ook:
Over de MPH serie
Ook over MPH
En ook hier een beetje
:-*
Zie ook:
Over de MPH serie
Ook over MPH
En ook hier een beetje
:-*
Gelijkwaardig aan Hope C2"s want in licentie gemaakte klonen door Giant! ! !
(Helemaal zo slecht nog niet...)
Duur als je los NIEUW wilt kopen want O.E.M. Giant.! ! !
@Xcircuit MPH"s zelfstellend? ? ?
Euh... ze zijn Closed ipv. een "zelfstellende" Open systeem.
Daar heb je het stelwieltje op de reservoir voor! ! !
Overige bevindingen heb ik al eerder gepost; zie die links van BliZZard.
MPH ze,
(Helemaal zo slecht nog niet...)
Duur als je los NIEUW wilt kopen want O.E.M. Giant.! ! !
@Xcircuit MPH"s zelfstellend? ? ?
Euh... ze zijn Closed ipv. een "zelfstellende" Open systeem.
Daar heb je het stelwieltje op de reservoir voor! ! !
Overige bevindingen heb ik al eerder gepost; zie die links van BliZZard.
MPH ze,