Speling op achterwiel Mavic Crossride

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Reinhard
Berichten:50
Lid geworden op:di nov 12, 2002 2:08 pm
Speling op achterwiel Mavic Crossride

Bericht door Reinhard » zo jan 04, 2004 9:07 pm

Dames / heren,

Ik heb sinds de montage van een nieuwe cassete (lbs) speling op mijn achterwiel (as) .
Het gaat om een achterwiel mavic crossride met industrielagers.
Nu heb ik zo"n mooi plastic sleuteltje op de lager te stellen maar die kan ik aandraaien tot ie breekt maar dan zit er nog speling op.
Heeft iemand ervaring met deze wielen?
Hoe stel ik de lagers optimaal af?

Heeft iemand enig idee over de kosten van nieuwe lagers voor deze wielen?

groet pulse

Gebruikersavatar
vette ranger
Berichten:134
Lid geworden op:ma aug 04, 2003 9:22 pm
Locatie:Delft
Contacteer:

Re:Speling op achterwiel Mavic Crossride

Bericht door vette ranger » zo jan 04, 2004 9:14 pm

zo ver ik weet is het beter dat je eventjes niet je as belast en als je dan toch bezig bent je snel ontspanner los gooien
hoeft allemaal niet maar het helpt wel een stukje
probeer als het niet echt lukt eerst even een stukje los draaien en dan vast
ik heb niet zoveel ervaring met deze naven
maar meestal gaat het dan wel maar echt zeker niet te vast zetten want vierkante kogels draaien niet echt lekker :)

Tomski
Berichten:118
Lid geworden op:do nov 20, 2003 5:27 pm

Re:Speling op achterwiel Mavic Crossride

Bericht door Tomski » zo jan 04, 2004 11:11 pm

Je hebt waarshijnlijk bij het demonteren van je cassete je as er wat mee uitgedraaid je moet gewoon je as langs de kant van je cassete er terug indraaien.

Grtz,
Tomski

Gebruikersavatar
Grobbebol
Berichten:528
Lid geworden op:ma mar 24, 2003 12:53 am

Re:Speling op achterwiel Mavic Crossride

Bericht door Grobbebol » ma jan 12, 2004 10:06 am

Waarschijnlijk is de as aan de bodykant losgedraaid waardoor je aan de stelkant de cohn kan blijven verdraaien tot aan het eind van het schroefdraad. Hierdoor blijft er speling op de as terwijl je denkt alles vaster te draaien. Ga ermee naar de LBS en laat hen het werk doen, als je zelf iets sloopt kan het duur zijn en is het hoogstwaarschijnlijk geen garantie. Ook behoren zij het juiste gereedschap in huis te hebben voor dit soort werk. Succes!

Plaats reactie