kan ik een hendel van een hs33 overzetten op hendelreservoir van een hs22?
(ik heb het dus niet over een compleet hendel overzetten maar alleen dat zwarte stukje dat beweegt tijdens het remmen)
hendel hs33 op hs22
Moderator:Beheerders
Re:hendel hs33 op hs22
Volgens mij heeft een HS22 heeft een andere master cylinder diameter dan de HS33. Dan krijg je dus te veel/weinig olie bij de remblokken. Het is een beetje zoals cantilever/v-brakes.
volges mij gaat het nie passe
de hs33 kan je regelen , de hs22 normaal niet ::)
de hs33 kan je regelen , de hs22 normaal niet ::)
Hs22 kan je ook regelen door middel van imbusjes aan de binnenkant van de remhendel.
Alleen de remhendel overzetten gaat denk ik niet lukken... Wat wel leuk is om te doen is om de remhoeven van een hs22 te pakken en de remgrepen van een hs33... De hs22 heeft namelijk 14 mm cilinders en de hs33 heeft 16 mm cilinders. Hierdoor krijg je dus iets overdruk en kun je harder remmen (hij wordt wel iets slechter te doseren... maarja boeiuh ;D ;D ) Dat verschil van doseren zul je niet zo snel merken denk ik... Je remt dan wel harder en je kunt tenminste met dat rode knopje je rem afstellen...
mvg Ninko
Alleen de remhendel overzetten gaat denk ik niet lukken... Wat wel leuk is om te doen is om de remhoeven van een hs22 te pakken en de remgrepen van een hs33... De hs22 heeft namelijk 14 mm cilinders en de hs33 heeft 16 mm cilinders. Hierdoor krijg je dus iets overdruk en kun je harder remmen (hij wordt wel iets slechter te doseren... maarja boeiuh ;D ;D ) Dat verschil van doseren zul je niet zo snel merken denk ik... Je remt dan wel harder en je kunt tenminste met dat rode knopje je rem afstellen...
mvg Ninko

http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... ntents.htm
en Magura FAQ:
I have a set of 1994 MAGURA HS 22 brakes and have heard about the possibilities to upgrade it. What possibilities do I have?
Indeed another plus of MAGURAs is that a lot of models are upgradeable. We recommend you first of all to replace the bulky long series lever blade with the T-Blade with order code 0720 459. Biggest advantage: You can equalize the wear and tear of the brake pads without any tool, just turn the TPA on the go adjuster and that"s all. Moreover the T-Blade lever blade has a decisively better grip. The costs for this upgrade are acceptable and can be made even by somebody without any wrenching skills. Another, more expensive solution is to replace the complete brake lever of your 1994 model and to replace it for example with the the up to date brake lever of the HS 33 model (see exploded view!). As you see, compared to Big Brother we have another philosophy at MAGURA which is hopefully in your interest!
Succes
ja en dus als je de hele hendel vervangt krijg je ook wel een hogere druk he... wist niet dat je ook alleen het greepje kon vervangen... das wel relaxed opzich...
mvg Ninko
mvg Ninko