remolie in hs33, wat kan?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
remolie in hs33, wat kan?

Bericht door Gast » do mei 29, 2003 11:03 am

Toevallig op een ander forum is een hele discussie tot stand gekomen over hoe & wat er in hs33 kan aan remolie. Sommige zijn van mening dat naaimachine olie geen probleem is, andere zeggen dat het levensgevaarlijk is en er alleen maar magura blood in mag. En zonder gekheid ik heb zelfs ooit in een GIANT folder gelezen dat er cola in kan [dat zou ik persoonlijk niet snel gaan doen]. Wie heeft hier het antwoord op de vraag, met een goede uitleg WAAROM

bettes

Re:remolie in hs33, wat kan?

Bericht door bettes » do mei 29, 2003 11:47 am

Wel is redelijk eenvoudig... Het gaat zeker om minerale olie (wegens afwezeg zijn van stoffen die de seals opfreten of hard maken).
Tweede ding is dat hij niet te dik mag zijn, anders loopt ie niet door.
Dus de een eenvoudige slaolie zou moeten voldoen in nood... Maar dan maar tot je magurablood (of royal blood) kunt krijgen want die zijn beste hitte en bubbelvormings bestendig.

greetz
bettes

KoeniE

Bericht door KoeniE » vr mei 30, 2003 10:04 am

niets aan toe te voegen...

janman

Bericht door janman » ma dec 29, 2003 10:10 pm

kheb ooit eens op een vakantie een darmpje over gehad van de maguras ; resultaat olie weg. Het darmpje kan ik wel fixen maar khad geen olie dus hebbik er maar water in gedaan . Nu zit er nog steeds water in. Water is dunner dan de olie dus gaat oook vlotter naar mijn mening ... zolang het toch niet vriest

Bakkersma

Bericht door Bakkersma » di jan 06, 2004 9:57 am

;) Check out:
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... ntents.htm

Item, rimbrakes, general info, hydraulic oil.

Greetz ;)

Bakkersma

Bericht door Bakkersma » di jan 06, 2004 10:55 am

;)Van de Magure site in FAQ:

Hi guys, I have tuned my MAGURAs with motorcycle brake liquid. What do you think about it?
Thank you for buying in the near future another set of MAGURAs! Why? Heck, what you have done will for sure destroy the inner seals of your MAGURAs because the brake liquid is very aggressive. Never use brake liquid on your MAGURAs neither on the rim nor on the disc brakes. Only use MAGURA blood mineral oil (which is even biodegradable, because we respect our environment) or low viscosity mineral oil. Contrary to former days we cannot recommend any longer the use of sewing machine oil this containing too many chemical substances which could possibly damage as well the inner seals of our brakes.

It depends on how long you have already the brake liquid in your brake. If we talk about months, you should dismount your complete brake and replace it by a new one, if you filled the brake only days ago you might still have the chance to save your MAGURAs by replacing as quickly as possible the brake liquid with mineral oil.

Don"t forget to pray to God that the seals are still o.k.!

SUCCES

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo jan 07, 2004 12:36 pm

janman schreef:
kheb ooit eens op een vakantie een darmpje over gehad van de maguras ; resultaat olie weg. Het darmpje kan ik wel fixen maar khad geen olie dus hebbik er maar water in gedaan . Nu zit er nog steeds water in. Water is dunner dan de olie dus gaat oook vlotter naar mijn mening ... zolang het toch niet vriest

Waarom halen jullie topics van mei op? TTk is al 4mnd van het forum af.

Rinse

Plaats reactie