Van
drugsinfoteam.nl
Zeker gedurende de jeugdperiode als de hersenen zich nog ontwikkelen- tot langdurig doorwerkende veranderingen in het functioneren van de hersenen leidt. Dit kan vooral gevolgen hebben voor het geheugen en de concentratie.
Ik ben niet onder de indruk van de verhalen over schade aan de hersenen.
Het is naar mijn mening belangrijker om rekening te houden met de negatieve effecten van blowen op het opnamevermogen van de hersenen in de periode direct na het blowen. Uit testen blijkt dat na het blowen de remmende effecten op het het opnamevermogen ( geheugen & concentratie) 24 - 48 uur kunnen aanhouden. Als je 3- 4 dagen of meer blowt, ben je altijd onder invloed, al merk je dat zelf niet. Als je voor een zware prestatie je hersenen echt nodig hebt, is het goed om minstens 48 uur vantevoren niet te blowen.
Diverse soorten weed geven bij hogere doseringen een trip-effect.
De weedsoorten met relatief weinig cannabidiol (CBD) zijn wat meer trippy.
Als je cannabis gebruikt waarin relatief veel CBD zit, val je in slaap. Maar zelfs met deze zware, lome hasj/weed kun je tripachtige verschijnselen krijgen.
De namen van soorten zaden en weed variëren steeds. In koffieshops worden
zelfde weedsoorten onder verschillende namen verkocht.
Je kunt het best naar een goede koffieshop gaan (met een ruim assortiment en deskundig personeel) en daar uitleggen wat je voor soort weed je zoekt.
Trippen met weed is vaak onaangenaam omdat je er bij dergelijke hoge doseringen nogal eens misselijk van wordt of hoofdpijn krijgt. Op zich is het trippen met weed niet schadelijk. Als je kater voorbij is, is het over..
Vraag: 2002
Ik ben wielrenner en ik gebruik soms hasj en weed maar ik weet eigenlijk niet of deze producten gezien worden als doping? Aangezien ik er slechter van presteer als ik het de dag voor de wedstrijd neem. En hoe lang is dit opspoorbaar?
Antwoord:
Dag vraagsteller,
Cannabis is 6 weken of soms nog langer aantoonbaar.
Ik weet niet of weed op een dopinglijst staat. In sommige landen wordt ook op drugs gecontroleerd. Men zou dan bij een eventuele positieve testuitslag moeilijk kunnen doen.
Verder: nuttige informatie om de urinetesters te bedriegen, vind je op http://www.erowid.org/psychoactives/tes ... #substance
Voor de mensen die vinden dat cannabis van de dopelist afmoet is het spijtig maar waar; Cannabis is een softdrug. Iets waar veel organisaties best wel huiverig voor zijn. Ik vind het ook een beetje raar want zelfs van cannabis meeroken kun je nog sancties opgelegd krijgen.
Feit is wel dat softdrugs op zich zelf risico"s op kan leveren voor de sporter, vooral bij snelheids sporten. Plus is het slechte reclame als blijkt dat iemand zwaar gewond raakt of zelfs overlijdt aan de gevolgen van overmatig gebruik of alergische reactie of wat dan ook. Dus de sporter moet weten dat hij/zij geen middelen neemt die prestatie verhogend werken die ook nog eens gevaarlijk zijn voor zijn gezondheid. En hij moet weten dat hij/zij geen middelen neemt die negatief werken werken op de concentratie, algemene gezondheid bla bla. Heel duidelijk en eerlijk lijkt mij en niets mis mee, op de koffie na dan.
Bij koffie lijkt het me duidelijk, van de dopelist (is dus al gebeurd).
Ik bedoel, je gaat toch ook niet met alcohol autorijden, dus ook niet met weed of wat dan ook wat lekker is.
;DKom niet zeuren van dat ik zo"n kl*te spandex XC"er ben, ik ben heel open minded.