stuur en stickers voor een votec vork
Moderator:Beheerders
- vette ranger
- Contacteer:
ik vroeg me zo eens af waar ik moet wezen als ik een nieuw stuurtje
wil hebben die op 2 puntjes vast zit
want vast niet dat er een adapter op kunt want dat is vloeken
in de kerk. of zie ik dat verkeerd ?
ik heb nu een stuur van magura maar dat vind ik niet echt geweldig
en mischien weet er ook wel iemand
waar ik stickers kan vinden voor m"n votec gs3
mzzls
wil hebben die op 2 puntjes vast zit
want vast niet dat er een adapter op kunt want dat is vloeken
in de kerk. of zie ik dat verkeerd ?
ik heb nu een stuur van magura maar dat vind ik niet echt geweldig
en mischien weet er ook wel iemand
waar ik stickers kan vinden voor m"n votec gs3
mzzls
Re:stuur en stickers voor een votec vork
je bedoelt een stuur wat in een stuurpen van Votec past?
Votec maakt dergelijke sturen en Syntace ook.
Votec maakt dergelijke sturen en Syntace ook.
Ehmm elk stuur met normale diameter past er in hoor.Ik heb het zelf ook gedaan.
En er zit nu een Answer protaper op.Zie hier voor een foto
Het is even een geklooi om het er op te zetten, maar dan staat het ook erg goed. Zwaar pimpy vind ik.8)Voor het monteren, haal je dus al je spullen van je stuur af, en maak je de bouten van de klemmen los aan de voorkant van je stuur.En dan die bouten die aan de zijkant zitten van je balhoofdbuis.Die schuif je dan over je stuur heen.Tot ze er af zijn natuurlijk.En dan kan je je nieuwe RISERBAR monteren.
Die klemmen er ook weer overheen schuiven,anders krijg je een.RISERBAR niet gemonteerd. Vanwege de kromming.En op de juiste plek vast zetten.
Dat is dus alleen een montage handleiding voor een riserbar, en een gewoon xc stuur kan je er zo opzetten.
Stickers gewoon eens bij Votec proberen.Of zelf maken, zijn toch maar zoals bij mij losse opgeplakte letters.
Het is even een geklooi om het er op te zetten, maar dan staat het ook erg goed. Zwaar pimpy vind ik.8)Voor het monteren, haal je dus al je spullen van je stuur af, en maak je de bouten van de klemmen los aan de voorkant van je stuur.En dan die bouten die aan de zijkant zitten van je balhoofdbuis.Die schuif je dan over je stuur heen.Tot ze er af zijn natuurlijk.En dan kan je je nieuwe RISERBAR monteren.
Die klemmen er ook weer overheen schuiven,anders krijg je een.RISERBAR niet gemonteerd. Vanwege de kromming.En op de juiste plek vast zetten.
Dat is dus alleen een montage handleiding voor een riserbar, en een gewoon xc stuur kan je er zo opzetten.
Stickers gewoon eens bij Votec proberen.Of zelf maken, zijn toch maar zoals bij mij losse opgeplakte letters.
- vette ranger
- Contacteer:
* v.d.Hill * schreef:
Ehmm elk stuur met normale diameter past er in hoor.Ik heb het zelf ook gedaan.
yoh wel mooi gast
alleen ik zoek in iedergeval een breed stuur want ik heb nu een stuur van 7o cm breed ..
en dat bevalt wel

maar alvast bedankt
Euh, v.d.Hill, das niet echt de bedoeling hoor. Ik zie het nu pas, maar voor een Votec heb je een stuur nodig zonder "bult" in het midden. Zoals jij nu fietst is levensgevaarlijk (so to speak). Bij de Votec stuurpen zitten 2 shims waarmee je de klemkracht van de pen over het stuur verdeelt, en die gebruik jij niet (kan ook niet want jouw stuur heeft een "bult" in het midden).
Ach, levens"gevaarlijk"....
Als anderen "t maar niet ook gaan doen.
:-*
Als anderen "t maar niet ook gaan doen.

Euhhhhhh .. daar weet ik helemaal niks van...??..op het vorige stuur zaten ze ook niet.Ze zaten er niet bij in ieder geval.Zal nog eens checken.Maar kan ook niet met de diameter van de gewone xc stuur.. want die is precies de diameter van de binnenmaat van die klemplaten. ???
Hmmm zou dat stuur dan niet dik genoeg zijn om de druk te verdelen.Ik heb wel gehoopt natuurlijk dat het zo goed uit zou komen.
ik heb het inderdaad in de handleiding zien staan, van de vork.Maar de binnendiameter is maar 25.4 mm en het stuur ook, dus blijft ergeen ruimte over voor shims.Of er zouden klemplaten met en grotere diameter moeten zijn.Maar ik zal nog eens informeren of die te krijgen zijn.
Hmmm zou dat stuur dan niet dik genoeg zijn om de druk te verdelen.Ik heb wel gehoopt natuurlijk dat het zo goed uit zou komen.
ik heb het inderdaad in de handleiding zien staan, van de vork.Maar de binnendiameter is maar 25.4 mm en het stuur ook, dus blijft ergeen ruimte over voor shims.Of er zouden klemplaten met en grotere diameter moeten zijn.Maar ik zal nog eens informeren of die te krijgen zijn.
Bij mijn Votec zaten er wel een soort van shims tussen, wel erg dunne dingetjes dus het kan zijn dat de marge die je hebt gewoon minimaal is... hard aandraaien en het lijkt net alsof je ze niet nodig hebt.
ik zou het niet doen vd hill. een "gewoon" stuur wordt op de verkeerde plekken belast in een votecvoorbouw. een "gewoon"stuur is immers gebouwd om op een punt omklemt te zijn