Portable audio
Moderator:Beheerders
Mijn discman is hartstikke gaar, dus er moet een nieuw iets komen. Maar daar komt het probleem om de hoek zetten: er is zoveel!
MP3-spelers, Minidisc, discmans (evt met mp3-functie)
Wat is nu wel handig en wat niet? Ik heb er momenteel echt geen idee van, kunnen jullie je licht er op laten schijnen?
MP3-spelers, Minidisc, discmans (evt met mp3-functie)
Wat is nu wel handig en wat niet? Ik heb er momenteel echt geen idee van, kunnen jullie je licht er op laten schijnen?
- Xircuit
- Contacteer:
Re:Portable audio
Ik heb nu zon diskman met MP3 van Phillips, bevalt Prima!
waarom heb ik deze:
-je kunt toch al je normale album"s luisteren
-ff snel een ander CDtje erin stoppen
-je kunt er meer nummers opzetten (MP3 functie) dan je wil.
-niet duur; voor krappe 70 euro heb je een goede.
nadelen:
-Groot, past niet in je broekzak....
Dat laatste is een groot nadeel vind ik zelf, al is er mee te leven. Een belangrijk voordeel t.o.v. een normale MP3 speler is dat er zo een CDtje in kan douwe. Bij een MP3 moet je eerst opnemen of een computer bijdehand hebben.
De belangrijkste wat je ingedachten moet houden is het volgende: Waneer gebruik ik heb? is op de fiets, als je reist. ect. UAen met zon grote CD speler in je zak is niet relaxt, dan kun je beter een MP3 speler kopen met memory stick.
Minidisk? nee, leuk idee maar "t is niks geworden. Het biedt geen concrete voordelen tegen over MP3 spelers. Bovendien zijn ze vaak behoorlijk aan de prijs.
waarom heb ik deze:
-je kunt toch al je normale album"s luisteren
-ff snel een ander CDtje erin stoppen
-je kunt er meer nummers opzetten (MP3 functie) dan je wil.

-niet duur; voor krappe 70 euro heb je een goede.
nadelen:
-Groot, past niet in je broekzak....
Dat laatste is een groot nadeel vind ik zelf, al is er mee te leven. Een belangrijk voordeel t.o.v. een normale MP3 speler is dat er zo een CDtje in kan douwe. Bij een MP3 moet je eerst opnemen of een computer bijdehand hebben.
De belangrijkste wat je ingedachten moet houden is het volgende: Waneer gebruik ik heb? is op de fiets, als je reist. ect. UAen met zon grote CD speler in je zak is niet relaxt, dan kun je beter een MP3 speler kopen met memory stick.
Minidisk? nee, leuk idee maar "t is niks geworden. Het biedt geen concrete voordelen tegen over MP3 spelers. Bovendien zijn ze vaak behoorlijk aan de prijs.
Ikzelf heb een minidisc gehad, goed geluid, alleen je moet alles vanuit cd op de minidisc zetten.
MP3 speler weet ik niet zoveel vanaf, je hebt wel veel mb nodig wil je der een boel liedje op willen zetten. Ze zijn heeeeeel klein das al gemakkelijk en der zijn ders nu ook al die schok, stof en waterbestendig zijn.
Ik zou voor mp3 speler gaan.
MP3 speler weet ik niet zoveel vanaf, je hebt wel veel mb nodig wil je der een boel liedje op willen zetten. Ze zijn heeeeeel klein das al gemakkelijk en der zijn ders nu ook al die schok, stof en waterbestendig zijn.
Ik zou voor mp3 speler gaan.
www.mp3cdspeler.nl
Werkt ie? Goeie winkel heeft precies wat je zoekt
Ik heb zelf een 8cm mp3-cd-speler. Napa 380. Bevalt prima...alleen gaan de batterijen niet zo heel lang mee. Nu heb je een paar mooie dingen.
+ 8cm ding als ik heb...klein en goedkoop en functioneel
+ Minidisk nog wat kleiner...maar kan volgens mij minder muziek op en is veel duurder.
+ Data-disk ofzoiets...past 500 mb op een soort flashkaartje meen ik...Errug kool...niet goedkoop
+ Harddisk van bijv. apple...dumb daar al de muziek die je hebt op...wel wat groter...DUUR
JD
Werkt ie? Goeie winkel heeft precies wat je zoekt

Ik heb zelf een 8cm mp3-cd-speler. Napa 380. Bevalt prima...alleen gaan de batterijen niet zo heel lang mee. Nu heb je een paar mooie dingen.
+ 8cm ding als ik heb...klein en goedkoop en functioneel
+ Minidisk nog wat kleiner...maar kan volgens mij minder muziek op en is veel duurder.
+ Data-disk ofzoiets...past 500 mb op een soort flashkaartje meen ik...Errug kool...niet goedkoop
+ Harddisk van bijv. apple...dumb daar al de muziek die je hebt op...wel wat groter...DUUR
JD
MINIDISC RULLEEZZZ !!!!
voor de mensen die het nog niet weten kan men met de MD van tegenwoordig(bij sony toch)
mp3"s via de pc overbrengen op je schijfje !!!!
Ik krijg voor "mon Birthday" een.Jaja de MD"s van tegenwoordig zijn een stuk verbeterd, en alles boven alles geen probs met shocks,dus kan ie ni blijven "hangen".
Bij mp3 players is je opslagcapciteit het grootste probleem,of je moet die muziekbox van creative nemen(es dan weer zo groot as een cd-player)
In ieder geval is er genoeg keuze......
Greetz -camou-
PS.: Voor altijd verkocht aan MiniDisc ( lang leve SONY !!!)!!!!!!! ;D
voor de mensen die het nog niet weten kan men met de MD van tegenwoordig(bij sony toch)
Ik krijg voor "mon Birthday" een.Jaja de MD"s van tegenwoordig zijn een stuk verbeterd, en alles boven alles geen probs met shocks,dus kan ie ni blijven "hangen".
Bij mp3 players is je opslagcapciteit het grootste probleem,of je moet die muziekbox van creative nemen(es dan weer zo groot as een cd-player)
In ieder geval is er genoeg keuze......
Greetz -camou-
PS.: Voor altijd verkocht aan MiniDisc ( lang leve SONY !!!)!!!!!!! ;D
Ik heb een ATRAC 3plus discman van Sony. Moet een cd in, maar op die cd kun je dan wel 26 uur muziek kwijt met prima geluidskwaliteit. Het kost even een avondje branden, maar ik heb nu 1 cd vast in de discman zitten met zo"n 300 nummers erop. My First Jukebox ;D
Aanrader.
Aanrader.

dusssss©
BOSS schreef:
<plaatje van ipod>
dusssss©
Hee, ik moet ook nog kunnen biken hoor!

Hm, thanks voor alle reacties. Ik ben alles nog aan het overwegen, klinkt wel zinnig allemaal. Maar keep goin"!
- dobbel our zero
Steulen schreef:
Ik heb een ATRAC 3plus discman van Sony. Moet een cd in, maar op die cd kun je dan wel 26 uur muziek kwijt met prima geluidskwaliteit. Het kost even een avondje branden, maar ik heb nu 1 cd vast in de discman zitten met zo"n 300 nummers erop. My First Jukebox ;D
Aanrader.
zit die vast? das kut

ik zou een mp3 speler kopen die je ook als gewone memorystick kan gebruiken
en met een fm-radio erop is ook altijd handig, vind ik tenminste
-
BOSS schreef:
![]()
dusssss©
k heb de ouwe 20 gig versie
Amen, my brother.BOSS schreef:
dusssss©
IPod is dus echt wel de beste uitvinding sinds gesneden brood.
En ik kan vergelijken, want ik heb de discmans gehad en gebruikt vanaf de fakkin oertijdversies, naar de plattere versie van nu.
Ik heb een minidisc gehad beter als een discman imho, lekker klein alleen wel klote dat niemand anders dan een minidisc heeft. Gebruik de md nu alleen thuis nog wel eens (je moet wat met die berg minidiscjes).
@ camouflage, denk ff goed na voordat een md koopt, iPod is idd duur maar minidiscjes kopen loopt ook aardig op.
Nu elke dag de Ipod mee, kleine 5!! dagen muziek in superkwaliteit op de HD via iTunes importeren en nog 7 gig over voor data. En daar gebruik ik hem ook voor naast muziek, ff op school aan de mac hangen en kunnen werken zonder gezeik met ZIP disks enzo.
Muziek via iTunes importeren/rippen is sowieso een aanrader ook voor mensen zonder iPod.
Ow en via de applestore naar de onderwijssite, dat scheelt weer een paar euries

stzr
absoluut iPod!
Ik neem graag de "oude" 10 gb variant van mijn vriendinnetje mee.
Ik neem graag de "oude" 10 gb variant van mijn vriendinnetje mee.
camouflage schreef:
MINIDISC RULLEEZZZ !!!!
groot gelijk
dat gaat met elke md waarmee je kan recorden: soundcard line out -> md line in
betwijfel ik toch hoor: md kan altijd blijven hangen als je er hard genoeg mee schudt op het moment dat de data vanop de schijf naar het geheugen wordt getkopieerd.
Ondanks het feit dat je een computer nodig hebt voor een mp3 player, vind ik em super. Ik loop nu met een Thomson rond. Goed spul goed geluid.
Het is maar net wat je wilt hebben.
Een cd"tje luisteren zou ik nog wel eens graag willen doen, maja dat is geen probleem met een computer he...
Het is maar net wat je wilt hebben.
Een cd"tje luisteren zou ik nog wel eens graag willen doen, maja dat is geen probleem met een computer he...
- Ghostdog - X
- Contacteer:
ik heb een mp3 jukebox van creative. 10gig op usb2.0 werkt prima.
i-pod is supermooi maar dr zit een adder onder het gras. Doordat je de accu niet kan wisselen kun je hem wegflikkeren als de accu gaar is. en dat wil je niet met een spelertje van 500+ euro...
adios, Jop
i-pod is supermooi maar dr zit een adder onder het gras. Doordat je de accu niet kan wisselen kun je hem wegflikkeren als de accu gaar is. en dat wil je niet met een spelertje van 500+ euro...
adios, Jop
mini-disc is de ideale oplossing als je kazaa hebt.
voor een pak minidiscs betaal je 20 euro, je hoeft nooit meer nieuwe te kopen.
de apparaten zelf valt wel mee, ik heb er zelf ook een en je zet makkelijk 70 liedjes op een minidisc.
en het is heel klein, past makkelijk in de broekzak
doet heel lang met een batterij
echt waar het is heel fijn!!
en koop geen rotzooi, je kunt meestal het best philips of sony.
succes ermee nog,
Jan
voor een pak minidiscs betaal je 20 euro, je hoeft nooit meer nieuwe te kopen.
de apparaten zelf valt wel mee, ik heb er zelf ook een en je zet makkelijk 70 liedjes op een minidisc.
en het is heel klein, past makkelijk in de broekzak
doet heel lang met een batterij
echt waar het is heel fijn!!
en koop geen rotzooi, je kunt meestal het best philips of sony.
succes ermee nog,
Jan
Zo"n usb-mp3 speler. is shockproof, kan je heel makkelijk muziek op zetten(gewoon in een usb-poort inpluggen) heb je ook geen moeilijke programma"s voor nodig, alleeen wel even opletten dat je er genoeg ruimte op hebt zitten.
128mb is bijvoorbeeld als je redelijke kwaliteit mp3 hebt goed voor ongeveer 1 uur muziek .
minidisc zou ik echt niet doen, je betaald je scheel aan die minidiscs en zo goed systeem is het niet. ook absoluut niet goed shockproof. en minidisc gaat snel kapot.
128mb is bijvoorbeeld als je redelijke kwaliteit mp3 hebt goed voor ongeveer 1 uur muziek .
minidisc zou ik echt niet doen, je betaald je scheel aan die minidiscs en zo goed systeem is het niet. ook absoluut niet goed shockproof. en minidisc gaat snel kapot.
Ghostdog - X schreef:
adios, Jop
klopt niet Jop. Dat was zo maar inmiddels kun je via apple een nieuwe batterij laten plaatsen.
ZERO schreef:
Ehm, ik kan op mijn 128 mb philips mp3 key ongeveer een uur of 2 muziek kwijt in gangbare kwaliteit mp3 files...
ik ongeveer 1 uur, maar dan zal de kwaliteit van mijn mp3tjes denk ik of beter of complexxer zijn. want bij mp3 is het ook zo dat hoe gecompliceerder de muziek, hoe groter de mp3, waardoor jij dan inderdaad 2 uur zou kunnen hebben. als ik alleen maar punk op mn mp3-stick zet, kan ik ook wel 2,5 uur muziek plaatsen, maar met b.v. drum n bass maar met geluk een uur
echt ik zeg het je
mini disc all time rulzzzz
ik rijd nu met mini disk je kunt daar gewoon mp3 op zetten
dat ding heb ik nu al 2 jaar rijd er altijd bmx mee en alles
ding is al 100 keer op de grond gevallen het is gewoon een doosje met krassen geworden zo lijkt het wel en hij doet het nog steeds super goed
mini disc all time rulzzzz
ik rijd nu met mini disk je kunt daar gewoon mp3 op zetten
dat ding heb ik nu al 2 jaar rijd er altijd bmx mee en alles
ding is al 100 keer op de grond gevallen het is gewoon een doosje met krassen geworden zo lijkt het wel en hij doet het nog steeds super goed
Goed geluid? De Signal/noise ratios van die RCA / Thomson"s zijn toch niet al te best en ik hoor vaker dat er slechte onderdelen inzitten.
Zelf heb ik een Rio Nitrus besteld, ultraklein, 1,5GB HDD, 15u speeltijd (haha, beter als zonne Ipod die er na 5-6u al mee kapt :P)
Verder:
Als je een grote opslagcapaciteit wil (jukebox, 20gb)
- X-Clef HDD-500; goedkoop, goed, lange speelduur, veel functies. Nadeel: groot
- I-River IHP120 : beste mp3jukebox die er is, veel functies, superkwaliteit, klein, lange speelduur
- Apple IPOD; By far het mooiste gadget/poser ding dat er is, klein, licht, goeie garantie/ondersteuning. Groot nadeel: software, slechte EQ, korte speelduur, duur
- Rio Karma: Zeer strak ding, veel accesoires, ethernet-docking, klein (!!!), goeie controls, goede batterijduur. Nadeel: niet in EU verkrijgbaar, redelijk dik
Mini Jukeboxxxen (1,5GB)
- Rio Nitrus: kleinste, lichtste, goed batterijleven, makkelijke controls. Nadeel: niet in NL verkrijgbaar
- Creative Muvo² (4GB versie aangekondigd); redelijk klein en licht, goeie batterij (verwisselbaar), plug&play + Ext. HDD. Nadeel: bijna geen LCD scherm...
- RCA (Thomson) Lyra 2760: Compact design, goede knoppen. Nadeel: DIK!!, redelijk duur, niet de beste geluidskwaliteit.
Zeker voor een MP3speler gaan, cd-spelers zijn té locht, MP3(Netmd) is een beetje omslachtig met cd"tjes wisselen en geen ultragoede geluidskwaliteit...
Tjek: gathering.tweakers.net (--> Gadget talk, maar ik meen je daar al gezien te hebben)
www.dapreview.com --> heel veel info en links naar media en reviews...
www.mmport.nl + www.mp3spelers.nl -> goede Nederlandse online MP3speler-shops
www.coolelectronics.nl --> winkel met Amerikaanse MP3-shit! (oa. Rio)
Veel succes met je zoektocht naar het juiste apparaat (en dat valt niet mee ::) )
Zelf heb ik een Rio Nitrus besteld, ultraklein, 1,5GB HDD, 15u speeltijd (haha, beter als zonne Ipod die er na 5-6u al mee kapt :P)

Verder:
Als je een grote opslagcapaciteit wil (jukebox, 20gb)
- X-Clef HDD-500; goedkoop, goed, lange speelduur, veel functies. Nadeel: groot
- I-River IHP120 : beste mp3jukebox die er is, veel functies, superkwaliteit, klein, lange speelduur
- Apple IPOD; By far het mooiste gadget/poser ding dat er is, klein, licht, goeie garantie/ondersteuning. Groot nadeel: software, slechte EQ, korte speelduur, duur
- Rio Karma: Zeer strak ding, veel accesoires, ethernet-docking, klein (!!!), goeie controls, goede batterijduur. Nadeel: niet in EU verkrijgbaar, redelijk dik
Mini Jukeboxxxen (1,5GB)
- Rio Nitrus: kleinste, lichtste, goed batterijleven, makkelijke controls. Nadeel: niet in NL verkrijgbaar
- Creative Muvo² (4GB versie aangekondigd); redelijk klein en licht, goeie batterij (verwisselbaar), plug&play + Ext. HDD. Nadeel: bijna geen LCD scherm...
- RCA (Thomson) Lyra 2760: Compact design, goede knoppen. Nadeel: DIK!!, redelijk duur, niet de beste geluidskwaliteit.
Zeker voor een MP3speler gaan, cd-spelers zijn té locht, MP3(Netmd) is een beetje omslachtig met cd"tjes wisselen en geen ultragoede geluidskwaliteit...
Tjek: gathering.tweakers.net (--> Gadget talk, maar ik meen je daar al gezien te hebben)
www.dapreview.com --> heel veel info en links naar media en reviews...
www.mmport.nl + www.mp3spelers.nl -> goede Nederlandse online MP3speler-shops
www.coolelectronics.nl --> winkel met Amerikaanse MP3-shit! (oa. Rio)
Veel succes met je zoektocht naar het juiste apparaat (en dat valt niet mee ::) )

-
Ik heb een MP3 speler (MPIO met 300 nogwat mb) super handig, lekker klein, slaat niet over, en er zit ook nog een radio op, altijd fijn.
CD spelers vind ik echt klote, dingen zijn lomp groot en slaan zoo vaak over.
MD spelers en de echte grote Ipod achtigen, daar heb ik geen ervaring mee.
CD spelers vind ik echt klote, dingen zijn lomp groot en slaan zoo vaak over.
MD spelers en de echte grote Ipod achtigen, daar heb ik geen ervaring mee.
misschien is dit iets NIKE-PHILIPS PSAPLAY