Welk type cannondale is dit?
Moderators:JJ, Beheerders
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=137704
heb deze gekocht, welk type is het? de koper zei een badboy maar hij zei dat anderen het erover hadden dat het een f500 of 700 was.
iemand een idee of iemand een idee hoe ik erachter kan komen?
heb deze gekocht, welk type is het? de koper zei een badboy maar hij zei dat anderen het erover hadden dat het een f500 of 700 was.
iemand een idee of iemand een idee hoe ik erachter kan komen?
Re:Welk type cannondale is dit?
Cannaondale site of hun helpdesk.
Mijn vermoeden is een niet al te jonge F700.
Mijn vermoeden is een niet al te jonge F700.
Zou toch gewoon op het frame moeten staan ...
een M oud?
F is met headshok balhoofd buis.
zane
zane
Zane! schreef:
een M oud?
zane
je hebt gelijk, ik bedoel een M700
M500? Heb er zelf ook 1 onder een dikke laag stof staan geloof ik en die lijkt er verdacht veel op.
Gaaf om eerst iets te kopen en dan te kijken wat het eigenlijk is
Deze is het denk ik:
Volgens mij klopt alleen de tekst bij het model niet, tis namelijk geen mountain-headshok frame. Heeft volgens mij een 1 1/8" balhoofd.

Volgens mij klopt alleen de tekst bij het model niet, tis namelijk geen mountain-headshok frame. Heeft volgens mij een 1 1/8" balhoofd.
ten eerste is het en cad 3 frame
ten tweede is het frame duidelijk dikker dan die badboy en andere badboys die ik gezien heb
ten derde is de vork heel anders, er zit namelijk een ongeveerdeP-bone standaard op
zo oud is ie volgens mij ook niet hoor :P
ps
waar kan ik met de laatste twee cijfers van mn framenumemr kijken uit welk jaar die komt?
ik kan t niet vinden op de c"dale site
hij lijkt wel op de M serie
ten tweede is het frame duidelijk dikker dan die badboy en andere badboys die ik gezien heb
ten derde is de vork heel anders, er zit namelijk een ongeveerdeP-bone standaard op
zo oud is ie volgens mij ook niet hoor :P
ps
waar kan ik met de laatste twee cijfers van mn framenumemr kijken uit welk jaar die komt?
ik kan t niet vinden op de c"dale site
hij lijkt wel op de M serie
Tis geen echt mountainbike frame van cannondale. caad3 mountainbike frame heeft ten eerste een 1,5" balhoofd en schijfremnokjes, heeft deze niet toch??? Maar ik heb toch niet beweerd dat het geen cad3 is?? ???
Misschien is het deze wel, maar die is nog ouder!
Is het echt geen badboy met een andere vork, omdat er in de standaard vork geen brede banden passen?
Misschien is het deze wel, maar die is nog ouder!
Is het echt geen badboy met een andere vork, omdat er in de standaard vork geen brede banden passen?
Bash schreef:
[/color]
Er klopt wel meer niet van die site volgens mij, ik heb namelijk dit frame liggen maar bij staat er toch echt CAD3 op en op de site staat CAD2.

Het moet gewoon deze zijn. http://www.cannondale.com/bikes/97/97_m900.html Want die is er ook in Charcoal als deze fiets, en met P-bone vork.
En het is toch zo moelijk he... :P het verschil tussen een caad 2 of caad3 , staat op de buis cad 2 ... dat gewoon de caad2 , gebutte tubes heeft net zoals de caad 3 voor sterkte en lichtgewicht.Maar de buizen van de caad3 zijn meer bewerkt , en hebben een PowerPyramid butted en ovale onderbuis.Voor beter de pedaalkrachten op te vangen.En hebben bij de balhoofdbuis meer wanddiket voor meer stevigheid.
Mijn ex caad 4 had dat ook.
En het is toch zo moelijk he... :P het verschil tussen een caad 2 of caad3 , staat op de buis cad 2 ... dat gewoon de caad2 , gebutte tubes heeft net zoals de caad 3 voor sterkte en lichtgewicht.Maar de buizen van de caad3 zijn meer bewerkt , en hebben een PowerPyramid butted en ovale onderbuis.Voor beter de pedaalkrachten op te vangen.En hebben bij de balhoofdbuis meer wanddiket voor meer stevigheid.
Mijn ex caad 4 had dat ook.
hey,
het is nog best wel een splinternieuw ding en de letters komen al helemaal niet overeen. de remmen zijn niet origineel dat weet ik wel.
hier nog een van dichtbij en voor.
het is nog best wel een splinternieuw ding en de letters komen al helemaal niet overeen. de remmen zijn niet origineel dat weet ik wel.
hier nog een van dichtbij en voor.
Het Cannondale logo op de balhoofdbuis is niet het nieuwste, maar het vorige. Maar is dus ook niet vreselijk oud.
Mijn hybride heeft dat logo dat veel op het Adidas logo lijkt (en dat logo is dus ouder dan dat van thr3E) en is ongeveer 5 jaar oud.
Verder is de M-serie wel een MTB lijn, het enige verschil is dat er een andere balhoofdbuis op zit.
Mijn hybride heeft dat logo dat veel op het Adidas logo lijkt (en dat logo is dus ouder dan dat van thr3E) en is ongeveer 5 jaar oud.
Verder is de M-serie wel een MTB lijn, het enige verschil is dat er een andere balhoofdbuis op zit.
Ik gok 1998-1999? toen hadden ze in ieder geval wel dat logo.
-
ik denk dat het een M400 van 1999 is
ze hadden toen als optionele kleuren black with yellow decals
ze hadden toen als optionele kleuren black with yellow decals
Het is in ieder geval een Mxxx
Ik heb zelf een M900 gehad, ook CAD3.

De M"s hadden een 1 1/8" balhoofd.
De F"s een 1,5" en meestal een hetsjok.
(Cannondale is met de M"s gestopt toen ze meenden dat hun hetsjoks beterwaren dan de normale verende vorken ? )
Mogelijk is jouw bike in het "Cannondale repaint program" geweest.
Cannondale heeft een slim opgezet serienummer. Misschien kan je daar nog iets aan afleiden. Bij Cannondale kunnen ze je in iedergeval verder helpen. Of ze dat willen is ff iets anders...
Ik heb zelf een M900 gehad, ook CAD3.

De M"s hadden een 1 1/8" balhoofd.
De F"s een 1,5" en meestal een hetsjok.
(Cannondale is met de M"s gestopt toen ze meenden dat hun hetsjoks beterwaren dan de normale verende vorken ? )
Mogelijk is jouw bike in het "Cannondale repaint program" geweest.
Cannondale heeft een slim opgezet serienummer. Misschien kan je daar nog iets aan afleiden. Bij Cannondale kunnen ze je in iedergeval verder helpen. Of ze dat willen is ff iets anders...
hey thanks jongens
maaremm, is dit gewoon een XC waardig ding of niet? ik heb momenteel de verende vork druit gehaald en de standar P-bone erin zitten, lekker stijf fietst ie zo, wel even wennen met je rug en je andere "onderdelen" :P

maaremm, is dit gewoon een XC waardig ding of niet? ik heb momenteel de verende vork druit gehaald en de standar P-bone erin zitten, lekker stijf fietst ie zo, wel even wennen met je rug en je andere "onderdelen" :P
-
- Contacteer:
Waarom is de vork eruit, vrij nieuw en goed vorkje hoor, ik denk dat het zeker een goede xc fiets is hoor!

Absoluut een mooie fiets! Maar ik zou die verende vork er inderdaad maar lekker terug in zetten. Eventueel de veerweg iets beperken.
Ja, ik zou ook de verende vork er terug instoppen. Cannondales roeleren voor xc en tochten...
Charcoal
is grijzig...
die fiets is duidelijk een versie van de blacks...
zane
Exar schreef:
Gaaf om eerst iets te kopen en dan te kijken wat het eigenlijk is
???
Zane! schreef:Charcoal
is grijzig...
die fiets is duidelijk een versie van de blacks...
zane

-
Xc waardig, ik denk het niet heb je die pedalen wel eens gezien ::) ts meer een freeride bike of zo ietsthr3E schreef: hey thanks jongens