skatepark + hydrolisch = problemen
Moderator:Beheerders
- King Zeus @ DirtE19
Ik ben nu al een paar keer in skateparken gaan rijden en ik heb gemarkt dat bij je minste crash je stuur rondfloept. Nu rijdt ik met enkel V-brake achteraan maar ik wil binnenkort hydrolische skijven kopen. Gaat dit geen problemen geven als mijn stuur weer eens rondfloept? Bij een maat van me is de leiding van zijn magura HS33 uitgerokken en nu zit ie met de k*k.
Is het dus wel slim om hydrolische leidingen te gebruiken in een skatepark?
Alvast bedankt
Is het dus wel slim om hydrolische leidingen te gebruiken in een skatepark?
Alvast bedankt
-
Re:skatepark + hydrolisch = problemen
als je met een Rotjoeng rijd zou da in principe geen probleem mogen zijn ,die zijn daarop voorzien!!! (da kost wel wa meer dan ne gewone bike natuurlek...)

- King Zeus @ DirtE19
box one bastard schreef:
als je met een Rotjoeng rijd zou da in principe geen probleem mogen zijn ,die zijn daarop voorzien!!! (da kost wel wa meer dan ne gewone bike natuurlek...)![]()
maar ja je hebt het of niet... ga je donderdag mee naar sint niklaas? ik ga strakt ff een foto posten op da ander topic
greetz
-
ik rij ook met hydro remmen, en tgrote probleem is dat er direct ""knikken" in u kabel komen en daardoor moet de olie dus door een kleiner gaatje en remt dat slechter, dus ik zit met de keuze: of V-brakes of stalen, leidingen van 50 eur
dus denk even na of neem XT disc, die hebben/hadden standaard stalen leidingen

-
toen de pat mijn leidingen van mn hayes moest inkorten was da ook nie alles om da te knippen dus denk ik dat da vrij stevig is. ik maak mij int skatepark meer zorgen dat mn schijf ergens gaat tegenkletsen en kromtrekt.
- King Zeus @ DirtE19
jack flash schreef:
toen de pat mijn leidingen van mn hayes moest inkorten was da ook nie alles om da te knippen dus denk ik dat da vrij stevig is. ik maak mij int skatepark meer zorgen dat mn schijf ergens gaat tegenkletsen en kromtrekt.
doorknippen is idd nie simpel maar uitrekken...

-
geloof mij da uitrekken nog simpeler is, ik had het ook voor toen ik bij egon per ongeluk 2x barspin in dezelfde richting deed, en mijn kabel is iets te kort om net 2x rond te draaien, dus rekt de kabel gewoon weg uit! ::)
magura kabels= goed voor XC, daar blijft het bij
magura kabels= goed voor XC, daar blijft het bij
zowiezo as ge gaat skatepark rijden moede geen schijven pakken, da kan tegen coopings vliegen, of gewoon kromtrekken van achterwaartse torsie en zo, pakt gewoon V-brakes
-
Dirty-Harry schreef:
ik rij ook met hydro remmen, en tgrote probleem is dat er direct ""knikken" in u kabel komen en daardoor moet de olie dus door een kleiner gaatje en remt dat slechter, dus ik zit met de keuze: of V-brakes of stalen, leidingen van 50 eur![]()
ik rijd me xt disc, die hebben niet standaard stalen leidingen is een extra kosten van 40 euri per leiding.. maar wel sterk
-
- Forumbeheerder
kabel rekt ni, t is aan de aansluitingen.
Vbrakes zijn genoeg voor street en park. als ze doseren is t goe
kijk wa kutremmen er op BMXen staan
Vbrakes zijn genoeg voor street en park. als ze doseren is t goe
kijk wa kutremmen er op BMXen staan
-
bij mij was nochtans echt de kabel uitrerokken zodat hij ne ganse cm zodanig dun was aalsof hij elk moment kon scheuren of breken van de druk
heb vandaag hayes met stalen leidingen gekocht
die moetn het dus wel gaan trekken?

die moetn het dus wel gaan trekken?
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
vanachter gewoon ne V-brake me ne lange kabel voor barspins en andere debiliteiten zoals crashes.
vanvoor ne schijfrem, ma forceert uwen daarm gewoon door u balhoofd. pat fixt da wel, gewoon ander sterreke kloppen wrs.
dan kunde daar ook al nerges meer mee tege klonten.
vanvoor ne schijfrem, ma forceert uwen daarm gewoon door u balhoofd. pat fixt da wel, gewoon ander sterreke kloppen wrs.
dan kunde daar ook al nerges meer mee tege klonten.