techniek van mountainbiker
Moderator:Beheerders
ik heb vandaag een mooie toertocht gereden in de buurt van Malden. Heerlijk heuvel op heuvel af. goeie interval training. maar de meeste mountainbikers hebben geen verstand van fietstechniek. jammer want dat maakt het zoveel makkelijker en leuker.
Re:techniek van mountainbiker
heb er zelf ook gereden was een hele mooie tocht. maar zitten idd af en toe irritante figuren tussen ja... als ze naar beneden rijden voeten eruit en onnodig veel remmen en van die onzin...
Ik had trouwens geen bevroren spul in mijn bidon... had voor de slimheid ff een klein beetje zout erin gedaan sochtends... probleem opgelost. de hele dag geen bevroren drinken, en iedereen zat daar met klompen ijs in zijn bidonneke hahaha
mvg Ninko
Ik had trouwens geen bevroren spul in mijn bidon... had voor de slimheid ff een klein beetje zout erin gedaan sochtends... probleem opgelost. de hele dag geen bevroren drinken, en iedereen zat daar met klompen ijs in zijn bidonneke hahaha
mvg Ninko
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Denk dat het vooral de in het bos fietsende wielrenners zijn, die hebben meestal weinig techniek. Rechtdoor lukt nog wel, maar ow ow ow als er een bocht komt.
Rinse
Rinse
Vind altijd mooi dat ze keihard op het vlakke gedeelte of naar beneden gaan en als ze omhoog moeten, dan zijn ze nergens. Een keertje flink opgevallen, tijdens NK mountainbike in Groesbeek.
ken wel een wielrenner die nooit mountainbiked maar als die het doet heeft die wle hele goede techniek :d
-
Ik heb voor die bovenste gekozen.
Rinse Appelstroop schreef:
Denk dat het vooral de in het bos fietsende wielrenners zijn...
Te herkennen aan een ijsmuts ;D
-
wielrenners niet, allee ja niet allemaal, ik krijg t op mn zenuwen van die oude ballen die al 100 jaar op pensioen zijn
Ga ff na, de gemiddelde mountainbiker (als je naar aantallen kijkt) komt niet op dit forum of op mountainbike.nl
De gemiddelde mountainbiker is een jaar of 40 a 50, die samen met zijn ouwe-mannen-vriendenclub of fietsvereniging ieder weekend er op uit trekt om een toertocht te rijden.
Hij vindt het leuk om wat aan zijn conditie te doen, maar heeft nooit les gehad of zich in rijtechniek verdiept en het interessert hem ook niks. Daar vind hij zijn uitdaging niet in. Buiten nederland komen ze nauwelijks met de fiets en het gaat ze er vooral om om te beppen en elkaar op het laatste vlakke stuk er uit te sprinten. En bij voorkeur pakt de gemiddelde mountainbiker in het voorjaar weer het merendeel van de tijd de racefiets.
Dat is de gemiddelde mountainbiker in Nederland en als je het daarmee vergelijkt, tja
Wielrenners die op een hoger niveau wedstrijden rijden hebben vaak ook een goede mtb techniek en de gepasioneerde mountainbiker die zijn uitdaging vindt in technische routes zullen ook zeer bereid zijn om hun techniek te verbeteren. Vaak zie je echter dat die laatste groep weer geen interesse heeft in toertochten vanwege het hutje mutje rijden en het feit dat weinig toertochten technisch uitdagend zijn.
Aldus mijn visie op dit onderwerp. En om op de poll terug te komen, mijn techniek is absoluut beter dan de gemiddelde mountainbiker
De gemiddelde mountainbiker is een jaar of 40 a 50, die samen met zijn ouwe-mannen-vriendenclub of fietsvereniging ieder weekend er op uit trekt om een toertocht te rijden.
Hij vindt het leuk om wat aan zijn conditie te doen, maar heeft nooit les gehad of zich in rijtechniek verdiept en het interessert hem ook niks. Daar vind hij zijn uitdaging niet in. Buiten nederland komen ze nauwelijks met de fiets en het gaat ze er vooral om om te beppen en elkaar op het laatste vlakke stuk er uit te sprinten. En bij voorkeur pakt de gemiddelde mountainbiker in het voorjaar weer het merendeel van de tijd de racefiets.
Dat is de gemiddelde mountainbiker in Nederland en als je het daarmee vergelijkt, tja

Wielrenners die op een hoger niveau wedstrijden rijden hebben vaak ook een goede mtb techniek en de gepasioneerde mountainbiker die zijn uitdaging vindt in technische routes zullen ook zeer bereid zijn om hun techniek te verbeteren. Vaak zie je echter dat die laatste groep weer geen interesse heeft in toertochten vanwege het hutje mutje rijden en het feit dat weinig toertochten technisch uitdagend zijn.
Aldus mijn visie op dit onderwerp. En om op de poll terug te komen, mijn techniek is absoluut beter dan de gemiddelde mountainbiker
-
In België is het niet beter....
Behalve met onze waalse zuiderburen
Die kunnen het vanzelf een stuk beter om dat het terrein het afdwingt...
Als je hier ne sukkelaar ziet is het meestal een nederlandstalige gedezerteerde wielrenlul. Duidelijk te herkennen omdat hij geen helm draagt en een vaste vork in zijne ALDI-MTB heeft.
Als je hier ne sukkelaar ziet is het meestal een nederlandstalige gedezerteerde wielrenlul. Duidelijk te herkennen omdat hij geen helm draagt en een vaste vork in zijne ALDI-MTB heeft.
Black Tragic schreef:
In België is het niet beter....
En effet, "t zijn van die gasten die het parcours in Kasterlee al zeer technisch vinden (ter vergelijking: op een leeg voetbalveld rondcrossen is technischer ;D)
Als hun gemiddelde snelheid met 1 microseconde daalt, dan hebben ze een vree technisch parcours gehad. Het feit dat ze zich daarna met z"n allen in den trappist laten verdrinken verdient wel een pluim. Hier komt , na enkele trappisten,de echte techniek boven.
gemiddelde mountainbiker:
- 20-50 jaar
- geen helm
- sportschoenen
- ouwe giant mtb zonder enige vering
- geen techniek
- bar-ends
- zadeltasje
- strakke kleding
Uiteraard ben ik er ook zo ene.
- 20-50 jaar
- geen helm
- sportschoenen
- ouwe giant mtb zonder enige vering
- geen techniek
- bar-ends
- zadeltasje
- strakke kleding
Uiteraard ben ik er ook zo ene.
gemiddelde mountainbiker?????????? bestaat die dan?
Ik val er dan ook onder!
- 20-50 jaar
- geen helm (wel altijd in t bos)
- sportschoenen (STOM neem spd pedalen en schoenen, rijdt veeeeeel fijner)
- ouwe giant mtb zonder enige vering (nee toch????? IK niet)
- geen techniek (de gemiddelde alias de prutsers niet nee)
- bar-ends (uiteraard, staat mooi, fiets lekker, en klimt heerlijk)
- zadeltasje (voor de binnenband, bandenlichters en tools klinkt mij eerder profie)
- strakke kleding (tja... t hoort erbij he. Bij XC dan he)
Pruters opgerot ik heb haast
Ik val er dan ook onder!
- 20-50 jaar
- geen helm (wel altijd in t bos)
- sportschoenen (STOM neem spd pedalen en schoenen, rijdt veeeeeel fijner)
- ouwe giant mtb zonder enige vering (nee toch????? IK niet)
- geen techniek (de gemiddelde alias de prutsers niet nee)
- bar-ends (uiteraard, staat mooi, fiets lekker, en klimt heerlijk)
- zadeltasje (voor de binnenband, bandenlichters en tools klinkt mij eerder profie)
- strakke kleding (tja... t hoort erbij he. Bij XC dan he)
Pruters opgerot ik heb haast

Als je snelheid daalt met een microseconde wil dat dus zeggen dat je net zo snel hebt gereden maar in minder tijd... daaruit kun je concluderen dat je dus sneller gaat. Dus: Ze hebben geen erg technisch parcours gehad anders was er wel tijd bij gekomen... ;D ;DWatje schreef: [Black Tragic schreef:
Als hun gemiddelde snelheid met 1 microseconde daalt, dan hebben ze een vree technisch parcours gehad. Het feit dat ze zich daarna met z"n allen in den trappist laten verdrinken verdient wel een pluim. Hier komt , na enkele trappisten,de echte techniek boven.
mvg Ninko
Wat is een pruter? Kan je dat eten???
JIj wel denk ik zo! ;D
Als je snelheid daalt met een microseconde ...
mvg Ninko
Gemiddelde snelheid, schatteke :-*
Als ik met de street crew ga biken ben ik de slechtste
als ik ga biken met XC mensen ben ik de trial god
dus ja ook ik ben beter dan de gemiddelde biker in belgie
als ik ga biken met XC mensen ben ik de trial god
dus ja ook ik ben beter dan de gemiddelde biker in belgie
Ik val op rode velgen....
Van de bejaarde XC rijders heb ik naar Nederlandse begrippen aan aardige techniek.
Als ik echter in Zuid-Frankrijk ben, voel ik me weer een absolute beginner en prutser.
Als ik een toertochtje hier rij zal ik ongetwijfeld een aantal mensen in de weg rijden. Nog minder begaafden zijn er ook volop. Als ik die niet wil tegenkomen, moet ik geen toertochten gaan rijden.
Van de bejaarde XC rijders heb ik naar Nederlandse begrippen aan aardige techniek.
Als ik echter in Zuid-Frankrijk ben, voel ik me weer een absolute beginner en prutser.
Als ik een toertochtje hier rij zal ik ongetwijfeld een aantal mensen in de weg rijden. Nog minder begaafden zijn er ook volop. Als ik die niet wil tegenkomen, moet ik geen toertochten gaan rijden.
-
Je bent zo goed als degene waar je je mee vergelijkt.....
En thats it
En thats it
of beter!!
of slechter!
hang er natuurlijk vanaf met wie je je vergelijkt natuurlijk!
of slechter!
De gemiddelde freerider rijd een XCer eruit, want de meeste XCers rijden als Tr*tten omhoog en slippen naar beneden.
Dan klimt mijn buurjongen de meeste XCers er nog uit op zijn Giant ATX dh2 met een 46tands tandwiel.
Dan klimt mijn buurjongen de meeste XCers er nog uit op zijn Giant ATX dh2 met een 46tands tandwiel.
-
Faxmulder schreef:
of beter!!
of slechter!
ooohhh hoe schattig..... iemand die mij begrijpt.....
arnoDJ schreef:
hahaha dat wil ik zien op "de nok" ;D ;D

dusssss©