8"" (203mm) schijven taboe op Fox Vorken
Moderator:Beheerders
Dat je het maar weet. Ik las het ergens op internet en in de O2 van deze maand. Ze breken bij de dropouts en je kan fluiten naar je garantie.
Fox heeft een bericht verstuurt naar bijv. Specialized dat ze op de 2004 modellen geen 8"" moeten monteren maar gewoon de 160mm schijven.
Fox heeft een bericht verstuurt naar bijv. Specialized dat ze op de 2004 modellen geen 8"" moeten monteren maar gewoon de 160mm schijven.
Re:8"" (203mm) schijven taboe op Fox Vorken
8"....is toch 180-185 mm........????
-
8" = 203mm, geen 180 of 185
- Hydraulic_Pimp
Idd, 8" = +- 200mm
6" = +-160 mm
Ik denk dat bijna alleen hope remmen maakt die onmiddelijk geleverd worden met ne 7" of +- 180mm
6" = +-160 mm
Ik denk dat bijna alleen hope remmen maakt die onmiddelijk geleverd worden met ne 7" of +- 180mm
mmmm......ja, als je het berekent wel......maar als je het zo gebruikt heb je geen afgeronde inch-maat voor 180-185 en 160-165 (???!!)
explain please...
explain please...
Gutte gut is het zo moeilijk dan. 8"" is 203.2 mm, buiten diameter ::). Hoe zou het anders moeten.
8* 25.4=203.2mm
en we kijken niet op twee tiende milimeter dus ronden we het af op 203mm.
8* 25.4=203.2mm

Hydraulic_Pimp schreef:
Idd, 8" = +- 200mm
6" = +-160 mm
Wat dacht je van Shimano en Magura

6" is 152,4 mm.......komt niet echt in de buurt van 160....maar ja....let"s get back to the program...
beetje offtopic, maar altijd meer ontopic dan die schijvenmatendiscussie (3x woordwaarde) :
Stel (ik zeg stel
)dat je wel een 8" Hayes op een vork met gewone dropouts wilt zetten, welke adapter van Hayes heb je dan eigenlijk nodig? ze hebben alleen adapters voor 8" voor vorken met steekas (logisch). is die adapter voor "psylo" wel goed?
ff niet de discussie van nergens voor nodig enzo, vork is stevig genoeg denk (DJ I )
Voor wie het interesserd: Het is om practische redenen; heb de 6"hayes adapter nodig voor de avid mech remmen van een vriend (meegeleverde adapter past niet op magura vork >:( ) de 6" schijf heb ik nodig voor achterin een andere bike (de 8" past daar heel slecht) dus houdt ik die 8" over ;D
Als iemand z"n speci om laat bouwen naar 6" druk die adapter ff achterover
Stel (ik zeg stel

ff niet de discussie van nergens voor nodig enzo, vork is stevig genoeg denk (DJ I )
Voor wie het interesserd: Het is om practische redenen; heb de 6"hayes adapter nodig voor de avid mech remmen van een vriend (meegeleverde adapter past niet op magura vork >:( ) de 6" schijf heb ik nodig voor achterin een andere bike (de 8" past daar heel slecht) dus houdt ik die 8" over ;D
Als iemand z"n speci om laat bouwen naar 6" druk die adapter ff achterover

dit is wel heel oud nieuws;). specialized had niet voor niets een recall op hun 2004 modellen.
@ Wytze: wat heeft die adapter nu met je as te maken? Adapter dient enkel om je caliper op de juiste plaats te zetten voor de schijf die jij gebruikt. QR of TA is hier dus absoluut niet belangrijk.
Nou luc, weet je dat zeker? Want waarom heeft Hayes dan een aparte 6" adapter voor quickrelease en een aparte 6" adapter voor steekas naast elkaar? De 8" adapter wordt alleen voor steekas gemaakt, dus denk je dat die ook op een vork met Quickrelease past? oftewel zitten de IS2000 punten bij QR-vorken precies evenver van de as als bij steekasvorken? en loopt Hayes dus net te doen alsof ze 2 verschillende adapters hebben terwijl het dus eigenlijk dezelfde is
De enige andere adapter voor voor die nog in aanmerking komt is die 8" adapter voor de Psylo. Wat is er dan bijzonder aan de aansluiting van de Psylo dat die een eigen adapter heeft??

De enige andere adapter voor voor die nog in aanmerking komt is die 8" adapter voor de Psylo. Wat is er dan bijzonder aan de aansluiting van de Psylo dat die een eigen adapter heeft??
Bij IS2000 heb je een xc en een dh standaard, waarschijnlijk zit daar het verschil tussen de qr en ta.
Dat zou eventueel kunnen, maar in principe is er geen verschil in IS tussen QR en TA. Er zijn wel vork- en framefabrikanten die een afwijkende IS toepassen: RS Boxxer bvb en Foes op hun floating caliper mount op de DHS Mono.
Hydraulic_Pimp schreef:
Idd, 8" = +- 200mm
6" = +-160 mm
6" = 150 mm allee mijn hayes is toch 6" en 150
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=137565
het kan met 1 adapter, maar als je van 6" naar 8" gaat, is het misschien makkelijker om er gewoon een adapter bij te steken
ik heb: 6" i.s. naar 6" postmount + 6" postmount naar 8" postmount, en zo rijden er hier meer rond...
het kan met 1 adapter, maar als je van 6" naar 8" gaat, is het misschien makkelijker om er gewoon een adapter bij te steken
ik heb: 6" i.s. naar 6" postmount + 6" postmount naar 8" postmount, en zo rijden er hier meer rond...
- Ghostdog - X
- Contacteer:
steekas adaprer is wat dikker als de qr adapter omdat de schijf verder van de vorkpoten afzit.
Ik heb trouwens een orriginele hayes adapter voor 8"op een qr vork. ik rij ermee op een sherman firefly en dat gaat prima. ff bij bikeright getjekt en het kan prima op een sherman met qr, een 8"schijf.
adios, Jop
Ik heb trouwens een orriginele hayes adapter voor 8"op een qr vork. ik rij ermee op een sherman firefly en dat gaat prima. ff bij bikeright getjekt en het kan prima op een sherman met qr, een 8"schijf.
adios, Jop