Squeeking HS 33
Moderator:Beheerders
Sinds ik m"n marzocchi mx comp heb gemonteerd begint mijn hs 33 te piepen als het weer wat vochtiger wordt. (voorraan)
Het is het linker remblokje. Heb ze al opnieuw afgesteld maar het helpt niet.
Iemand tips want ik begin het stillaan beu te worden.
(al het is wel soms wel handig bij gebrek aan bel!)
Het is het linker remblokje. Heb ze al opnieuw afgesteld maar het helpt niet.
Iemand tips want ik begin het stillaan beu te worden.
(al het is wel soms wel handig bij gebrek aan bel!)
Re:Squeeking HS 33
Heb je al je remblok en je velgschoongemaakt???
Want ze zouden gewoon niet mogen piepen. Of er moet echt iets los zitten
Grtz Stefan!
Want ze zouden gewoon niet mogen piepen. Of er moet echt iets los zitten
Grtz Stefan!
-
een nieuwe vork kopen
-
als niet helpt kun je nieuwe remblokken kopen, dan zou alles weer als nieuw moeten zijn. toch?
toch wel handig die tips van mede dp ers ::)
koop eerst nieuwe remblokken deze zijn waarschijnlijk schuin afgesleten vanop je andere vork
Daardoor piepen ze
Daardoor piepen ze
hey,
schonmaken helpt niet denk ik. haal je hele rem er eens af en kijk welk blokkie het b meest naar buiten steekt. Ik denk dat cvvracing gelijk heeft, het kan zo zijn dat je rem wat anders stond op ej andere fiets.
zit je blokje wel gewoon goed op de rem? want als ie piept bij gewoon rijden steekt ie dus kennelijk wat verder uit dan de ander, of dr zit een dikke slag in je as of wiel
schonmaken helpt niet denk ik. haal je hele rem er eens af en kijk welk blokkie het b meest naar buiten steekt. Ik denk dat cvvracing gelijk heeft, het kan zo zijn dat je rem wat anders stond op ej andere fiets.
zit je blokje wel gewoon goed op de rem? want als ie piept bij gewoon rijden steekt ie dus kennelijk wat verder uit dan de ander, of dr zit een dikke slag in je as of wiel

Bedankt voor de reacties!
Ik ga eens kijken of ik het kan oplossen. Anders rij ik gewoon verder
tot dat dit setje blokken versleten is. Piepen of niet.

Ik ga eens kijken of ik het kan oplossen. Anders rij ik gewoon verder
tot dat dit setje blokken versleten is. Piepen of niet.

cwracing heeft gelijk, eerst nw blokken kopen.
Je kan ze nl niet fatsoenlijk afstellen met versleten of afgesleten blokken.
Dan blijf je kloten, ook de volgende keer.
Maar eenmaal goed afgesteld met nieuwe blokken kan je je oude blokjes wel afslijten.
Nieuwe kopen en deze als reserve houden dus.
Je kan ze nl niet fatsoenlijk afstellen met versleten of afgesleten blokken.
Dan blijf je kloten, ook de volgende keer.
Maar eenmaal goed afgesteld met nieuwe blokken kan je je oude blokjes wel afslijten.
Nieuwe kopen en deze als reserve houden dus.
Ik heb ook een piepende HS-33
Alleen, het rara is dat mijn voorrem niet piept bij nat weer maar altijd als ik hem inknijp, ook als ik stilsta !
Loopt er ergens iets niet goed dat hij dan ook piept, ligt bij mij denk ik niet aan afgesleten remblokken o.i.d. toch ?
Thanx, Arno
Alleen, het rara is dat mijn voorrem niet piept bij nat weer maar altijd als ik hem inknijp, ook als ik stilsta !
Loopt er ergens iets niet goed dat hij dan ook piept, ligt bij mij denk ik niet aan afgesleten remblokken o.i.d. toch ?
Thanx, Arno
-
Arno schreef:
Ik heb ook een piepende HS-33
Thanx, Arno
Het enige wat beweegt is de knijper en het zuigertje. Meer valt er niet te piepen als je stil staat. Als het je knijper niet is, dan moet het wel het zuigertje met remblok zijn. het zal wel ergens aanlopen of te droog zijn. Zolang je het remblokje niet vettig maakt daar waarmee die remmen moet kan je voor de rest alles daarachter wel smeren.