Back to gears...
Moderator:Beheerders
ok, de wonderen zijn de wereld nog niet uit:
ondergetekende gaat versnellingen op zijn Le Toy zetten (we maken er een north shore masjien van). Bergop EN bergaf dus.
Vraag is simpel: SHIMANO of SRAM, en welke groep (allez, enkel achterderailleur en shifter). Budget is beperkt, maar de boel moet het wel even uithouden.
Geared people, advies graag!
ondergetekende gaat versnellingen op zijn Le Toy zetten (we maken er een north shore masjien van). Bergop EN bergaf dus.
Vraag is simpel: SHIMANO of SRAM, en welke groep (allez, enkel achterderailleur en shifter). Budget is beperkt, maar de boel moet het wel even uithouden.
Geared people, advies graag!
Re:Back to gears...
Hoeveel stof gaat ie tegen komen en wat voor cassette neem je?
-
- Forumbeheerder
zet er ne shim 105 koersversnellingenverlegapparaat op en ne lx versnellingenverlegapparaatbediening
k7 ook lx ofzo. en xt ketting
ik weet uit recente ervaring dat sram ni echt street tough is
k7 ook lx ofzo. en xt ketting
ik weet uit recente ervaring dat sram ni echt street tough is
Ik zou voor Shimano shifter/derailleurs gaan en voor SRAM K7/ketting. Powerlink is altijd handig en SRAM cassettes heb je voor een lagere prijs beter spul.
Ik heb nog een Shimano RX100 koersfietsderailleur liggen.
Ik wil wel een 11-34 cassette gebruiken, om zo all-round mogelijk te zijn, en ik weet niet of die derailleur zo"n groot verschil (ik bedoel van 11 naar 34) wel aankan. Hij komt trouwens van een 7 speed koersfiets.
Ik wil wel een 11-34 cassette gebruiken, om zo all-round mogelijk te zijn, en ik weet niet of die derailleur zo"n groot verschil (ik bedoel van 11 naar 34) wel aankan. Hij komt trouwens van een 7 speed koersfiets.
Ik denk zomaar dat je wel lange kooi 9 speed der. nodig hebt om 34T aan te kunnen...
Enduro schreef:
Ik denk zomaar dat je wel lange kooi 9 speed der. nodig hebt om 34T aan te kunnen...
Daar denk ik anders over... lees eens op je derailleur hoeveel tanden hij max aan kan... zal iets van 33 opstaan voor een korte kooi. En ja hoor 34-11 is maar 23... Als je met 1 voorblad rijdt absoluut geen probleem met een korte kooi.
greetz
bettes
Er staat niets op die derailleur over het aantal tanden, maar ik ga het in elk geval proberen. Zal het ook eens bij m"n lbs vragen.
Lap, lees net op mtbreview dat ie niet werkt met een kransje groter dan 28 tanden...

bEttEs schreef:
[Enduro schreef:
En ja hoor 34-11 is maar 23... Als je met 1 voorblad rijdt absoluut geen probleem met een korte kooi.
Ow, werkt dat zo :-[, ach ja, ik blaat maar wat.
Korte slag reetfiets derailleurs officieel tot maximaal 27 tands achter, 28 gaat ook maar schakelt niet goed.
Dus al zeker geen 34, dat haalt ie nooit.....
Groeten
Dus al zeker geen 34, dat haalt ie nooit.....
Groeten
ok thanks, ik zoek verder. Waarschijnlijk wordt het een Shimano lange kooi, 11-34 cassette met een 36 of een 32 vooraan (misschien met (dubbele) bashguard :P)
x-7 met x-7 trigger shifter PC69 ketting en 7.0 sram casette!
-
kgeloof Frap rijdt met zn gehele 7.0 cassette met een 105 der.