Blij met m"n Fox Float 100RLC

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Cubeman
Blij met m"n Fox Float 100RLC

Bericht door Cubeman » vr nov 28, 2003 7:37 pm

Ik heb zojuist een Pace RC38 Hollowform Longtravel besteld met de TiNaAl-coating op de binnenpoten.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze voorvork.
Ik weet uit het verleden dat Pace voorvorken altijd erg hoog aangeschreven stonden, maar hoe zit het met de nieuwste generatie???

DeKerfs

Re:Wie heeft er ervaring met een Pace RC38 Hollowform voorvo

Bericht door DeKerfs » vr nov 28, 2003 7:54 pm

Als je nog niets zeker weet over de betrouwbaarheid e.d. van een product... waarom bestel je hem dan nu al?? ???

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr nov 28, 2003 9:08 pm

Omdat ik nog nooit iets slechts heb gelezen over de betrouwbaarheid van een Pace voorvork.
Het ging mij meer om de vraag of ze veel stijver zijn geworden sinds het nieuwe "holloform" design.
Een goed vriend van mij heeft al een jaar of 3 een RC36 Proclass en een ander een jaar of 2 een RC36 EVOII, nooit iets mis mee.
Maar Pace zegt dat het nieuwe design 50% stijver is als het oude, dus wil ik wel eens weten wat daar van klopt.
En aangezien er op internet weinig tot niks te vinden is van tests of reviews wilde ik het zo maar eens proberen.
Bovendien gaf de constructie van de vork mij goede hoop dat hij prima gaat bevallen.

Cubeman

Bericht door Cubeman » za nov 29, 2003 1:21 pm

Nu iets meegemaakt!
Zit ik vanmorgen achter een verse kop koffie, gaat opeens de telefoon.
Dat was dus Martin Stuber van Gypzybikz (duitsland) waar ik m"n RC38 besteld had.
Hij belde om eens te praten over die voorvork omdat hij me eigenlijk af wilde raden om zo"n vork te kopen.
Van de 34 RC38"s die hij de laatse tijd verkocht heeft kreeg hij er zo"n 27 terug met problemen.
Hij wil gaan stoppen met Pace voorvorken omdat hij er teveel problemen mee heeft.
Zijn advies was dus om GEEN RC38 te kopen maar een andere voorvork.

Puntje bij het paaltje heb ik nu een Fox Float RLC100 besteld bij heb, deze had hij ook op voorraad liggen en zou hem zsm versturen.
En omdat de Fox duurder was zou hij wel wat regelen zei hij, maar zien dus hoeveel hij gaat kosten:)

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, wat een service!
Heeft DeKerfs toch een beetje gelijk gehad!
Vond het al gek dat er zo weinig over die vork te vinden was op internet!

The Flying V

Bericht door The Flying V » za nov 29, 2003 3:20 pm

Of op de Fox maakt hij meer winst.

V.

Cubeman

Bericht door Cubeman » za nov 29, 2003 4:27 pm

Het zou me eerlijk gezegd niet minder uit kunnen maken............
Ik denk dat het al heel wat is dat zo"n zaak je belt over dit soort dingen ipv gewoon leveren en wachten of je terug komt met problemen.
Ik ben er zeker van dat die Fox voorvork me goed gaat bevallen, dus waarom druk maken of hij meer winst maakt op Fox???
Gaat mij erom dat ik een goede voorvork heb die goed werkt en ook goed blijft werken!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za nov 29, 2003 7:49 pm

hoedje af voor die service.. verdient inderdaad wel een pluim.

Jij te vreden, hij te vreden ;)

The Flying V

Bericht door The Flying V » za nov 29, 2003 8:03 pm

Die knipoog doet et em!

V.

Shark

Bericht door Shark » zo nov 30, 2003 12:43 am

Hai,

Ik rij zelf nu een klein jaar met "n Pace RC 38 LT Hollowform en ik ben er uiterst tevreden over, is echt een supervork.
Het is wat lastig om de juiste setting te vinden, maar als deze er is spreekt de vork erg goed aan.
Ik kan (nog) geen vergelijk maken met "n Fox, ben nu een Hardtail af aan "t monteren waar "n Fox F80X in zit. Binnenkort kan ik dus zaakjes gaan vergelijken.

Over de stijfheid van de Pace, die is echt heel erg goed. Niets geen problemen met aanlopende remmen of ander ongerief bij het optrekken.

Tenslotte vind ik de remote lockout toch wel erg handig, dacht "m in het begin niet nodig te hebben maar gebruik "m toch regelmatig.
De looks is natuurlijk persoonlijk maar ik vind de Pace er bijzonder strak uitzien.

Ik heb idd ook problemen gehad met lekkage van lucht maar na een vervangende aangepaste zuiger was dit probleem goed opgelost.

Die Fox F100 is natuurlijk ook een topvork, veel plezier ermee.

Grtzzz.....Shark

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo nov 30, 2003 1:55 pm

Ik vind Pace vorken zeer mooi maar het is jammer dat elke keer als ik weer een test lees in een magazine, er wel iets aan de hand is met de luchtdichtheid. Het is vloeken in de kerk maar ik las laatst in de Fiets ook een test over deze vork. Als ik me niet vergis was dat weer een lekke vork.
Jammer is alleen dat er zo weinig tests zijn in de bladen of je moet de MBUK openslaan ;) dus erg representatief zijn de tests niet eens.

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo nov 30, 2003 3:50 pm

Op een Engels forum kwam ik ook wat mensen tegen die niet zo enthausiast waren over de 2003 Pace modellen!
Met name de luchtdichtheid was een groot probleem, en er liepen nogal wat mensen rond die dat zelf meegemaakt hadden.
En omdat het in Nederland toch lastig is door wat weinig dealers als je problemen hebt ben ik blij dat het dus toch geen Pace gaat worden.
Ze mogen er dan mooi uit zien, als ze niet werken is het nog niks!

Cubeman

Oh wat ben ik blij dat ik een Fox vork heb genomen ipv die P

Bericht door Cubeman » zo dec 28, 2003 7:19 pm

Ohhh, wat ben ik blij dat ik een Fox heb genomen!!!
In het begin was hij vrij stug, maar nu na zo"n 20 uur gebruik echt super soepel!!!
Echt de beste vork te koop als je mij vraagt!

Old Manitou

Re:Blij met m"n Fox Float 100RLC

Bericht door Old Manitou » zo dec 28, 2003 7:25 pm

over de pace vorken met lucht kan ik niets zeggen maar ik heb een goei 4jaar lang met een gereden met stalen veren
dat was een supervork nooit problemen mee gehad op tijd een wat vet in de smeernippels gedaan 1maal per jaar de boel opendoen en no probs
en voor een vork met stalen veren was ze vrij licht 1550gr voor 90mm veerweg vondt ik niet slecht en ze zijn idd vrij stijf (zeker tov van een sid)
maar gefeliciteerd met uw fox nog niets dan lof over deze vorken gehoord
het zal wel niet voor niets zijn dat in het iets betere segment van specialezed ze fox vorken gebruiken

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo dec 28, 2003 7:28 pm

Ik geloof dat de problemen met Pace vorken ook alleen de luchtvorken betrof.
Problemen met seals en luchtdichtheid ed.

Ik vraag me alleen wel eens af of ik niet beter een F100X had kunnen nemen.
Niet dat ik het gevoel heb dat ik iets mis, maar ik vraag het me gewoon af:)

Shark

Bericht door Shark » zo dec 28, 2003 10:22 pm

Ik heb nu 2 ritjes gereden met de Fox vork (F80X) en ik durf wel te stellen dat je een goede keus hebt geedaan t.o.v. de Pace. Ik blijf van mening dat de Pace een absolute topvork is en ik heb na een eenmalige lekkage probleem er daarna geen last meer van gehad.

Echter de werking van de Fox is echt super, de autom. lockout/terralogic techniek voelt gewoon perfect aan. De vork is lekker stijf. Kortom naar mijn idee beter dan de Pace.

Shark

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma dec 29, 2003 3:18 pm

Ik zit na te denken om in 2004 een hardtail op te gaan bouwen met een Ghost HTX Scandium frame en wat oude onderdelen zoals m"n oude Chris King Classic/CX-ray/X618 ceramic wielen en m"n zwarte HS33"s.
Ik heb nog een boel onderdelen liggen en wil er een hardtail bij voor de "smooth-ere" routes.
Ik denk dat daar een F80X vork onder gaat komen!
Ik heb eens zitten rekenen en rond de 9kg moet goed mogelijk zijn met de juiste onderdelen! (Tune, Syntance etc.)

Plaats reactie