welke hartslagmeter?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Tommy
welke hartslagmeter?

Bericht door Tommy » do nov 20, 2003 4:03 pm

Ik wil een hartslagmeter aanschaffen,
Gewoon iets eenvoudigs, met: tijdsaanduiding, gem. en max. hartslag.
Via www.hartslagmetershop.nl polar A1, A3 en Sigma Sport PC800, PC3 bekeken.
Hoe zit het met de kwaliteit van deze merken...iemand ervaring met deze hartslagmeters of andere van rond de 50 a 75 euro.
Is het aan te bevelen om er een via bovengenoemde online shop aan te schaffen?
Ben dus op zoek naar iets heel eenvoudigs.

Kortom ik ben een leek op dit gebied, dus kom maar op met adviezen en tips.

Tommy

dr. Koen
Contacteer:

Re:welke hartslagmeter?

Bericht door dr. Koen » do nov 20, 2003 6:21 pm

Waarom wil je er een aanschaffen. Zomaar een hartslagmeter omdoen en kijken hoe hoog deze is heeft weinig zin. Als je weet hoe het werkt en wat je ermee kan dan heeft het nut, anders is het weggegooid geld.
Polar staat bekent als het beste (maar ook vaak duurtste) merk. Dit merk is vaak ook te combineren met fitnessapparatuur.
Als je hem ook als horloge wil gebruiken kan je beter een iets duurdere nemen (m serie). Ik heb zelf de A1 gehad, deed het goed en gaf alleen tijdsduur en hartslag aan. Momenteel heb ik de M91ti en gebruik deze ook soms als horloge. Hier zitten een heleboel functies op die ik niet gebruik, maar ik heb het horlge gekregen.
Als je dus alleen je hartslag wilt weten en de tijdsduur, dan is de A1 goed
Derks-wielersport is ook wel goedkoop. (www ervoor, .nl erachter)
groeten Koen

Zand er over

Bericht door Zand er over » do nov 20, 2003 10:41 pm

plus punt van polar is dat ze ook goed te fixen zijn. polar heeft een eigen reparatie afdeling. je kunt er zelf nix aan doen maar als er wat mee is kunnen hun hem vaak maken. die sigma dingen zijn veel goedkoper maar daar gaat dat dus niet mee. ik zou zeker voor een polar gaan

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr nov 21, 2003 8:58 am

In dit geval (Alleen voor een Polar hartslagmeter dus) kun je bij een online shop kopen, omdat, zoals Zand er Over al zei, de directe service van Polar aan particulieren top is. Voor andere merken zou ik toch naar een sport/bikeshop gaan, voor het geval je problemen mocht krijgen.

Tommy

Bericht door Tommy » vr nov 21, 2003 10:37 am

Bedankt, kan ik wat mee.

Tommy

RobinHood

Bericht door RobinHood » vr nov 21, 2003 5:17 pm

Deze zal wel niks zijn neem ik aan ???
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/OFF07.HTM

Afbeelding

viperke

Bericht door viperke » za nov 22, 2003 5:56 pm

ik heb een pc 1600 gekocht voor 50€ met daarop max. , gem. , boven/onder waarde, tijd, calloriemeter, rondetijden, chronometer enz. wel geen software meegeleverd, maar prijskwaliteit = TOP
grz

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo nov 23, 2003 1:31 pm

ciclosport p10 hartslagmeter, koste 40euro en werkt prima. geen gem hartslag en max hartslag. onder en bovengrens zijn wel instelbaar.
Afbeeldingdit is de opvolger van degene die ik heb. deze heeft o.a. als extra verlichting

Bericht door Avatar » do nov 27, 2003 9:33 am

Ik heb zelf de Sigma PC 1300, gekocht bij Hartslagmetershop. Ik kreeg de meter de volgende dag na bestelling binnen.

Brum.

Bericht door Brum. » do nov 27, 2003 4:21 pm

Die van de Aldi werkt goed. Zelf heb ik een VDO HC12.6 computer met hartslagfuncties, werkt ook goed, als ik de band draag tenminst (komt nie zo vaak voor)...

Plaats reactie