nieuwe bike
Moderators:JJ, Beheerders
Ik wil een nieuwe bike kopen en ongeveer 2000 Euro uitgeven.
Mijn vorige bike was een Cannondale F 700.
Ik twijfel alleen nog of het een full of alleen met voorvering moet worden.
Ik fiets zowel op de weg met slicks als in het terrein.
Kan iemand mij advies geven?
Mijn vorige bike was een Cannondale F 700.
Ik twijfel alleen nog of het een full of alleen met voorvering moet worden.
Ik fiets zowel op de weg met slicks als in het terrein.
Kan iemand mij advies geven?
Re:nieuwe bike
Eerst moet je voor jezelf uitmaken of je full wilt rijden of niet
en als je op de weg en in het bos rijdt, denk ik dat je beter voor een hartail kunt gaan! ;D
en als je op de weg en in het bos rijdt, denk ik dat je beter voor een hartail kunt gaan! ;D
Nog een mooie XTC Team kopen

Scott pro racing kopen? (maat L)
nog geen jaar op gereden, 1500 euro!
voor meer info: bosscha56@zonnet.nl
nog geen jaar op gereden, 1500 euro!
voor meer info: bosscha56@zonnet.nl
Kijk nou, Ingrid Bosscha joins the party!
Heb een ATX Team! 1200 euro!
Btw: Cornell van de Cornell Univ?
Btw: Cornell van de Cornell Univ?
-
Koop een mooie Santos hardtail. Fully"s zijn voor mensen met een (te) groot ego of last van aambeien hebben.
johnny heeft nooit een goed afgestelde fully gereden denk ik.
Myake schreef:
Nog een mooie XTC Team kopen![]()
ot geveerde xtc? welke maat?
Fully heeft veel voordelen t.o.v. een hardtail. Ik zou zelf een hardtail nemen dan heb je een mooiere zo niet betere fiets voor hetzelfde geld. Bovendien hoeft het niet zo heftig. Ik weet dat ik nu vloek in de kerk en dat de tendens een fully voorschrijft maar bekijk het eenvoudig. Hoe meer ingewikkeldere mechaniek hoe groter de kans is dat je teleurgesteld wordt in het product. Bovendien weet je wat je krijgt met een hardtail.
Ik heb zelf momenteel een santos scc02, ben ik zeer over te spreken, vind alleen de wat lange diepe zit niet super maar prijs/kwaliteit is eenvoudig fantastisch. Veel mogelijkheden. Cannondale blijft mooi maar vind dat je veel voor het merk betaalt en de headshok en lefty laten weinig aan de verbeelding over. Mooie fietsen maar alles is zo standaard. Ook super is Cube ,eigenlijk hetzelfde als santos. Spezialized blijft ook een klassieker in mijn ogen
Ik heb zelf momenteel een santos scc02, ben ik zeer over te spreken, vind alleen de wat lange diepe zit niet super maar prijs/kwaliteit is eenvoudig fantastisch. Veel mogelijkheden. Cannondale blijft mooi maar vind dat je veel voor het merk betaalt en de headshok en lefty laten weinig aan de verbeelding over. Mooie fietsen maar alles is zo standaard. Ook super is Cube ,eigenlijk hetzelfde als santos. Spezialized blijft ook een klassieker in mijn ogen
-
Goed gesproken Binker. Als je net als ik alleen maar fietst in Nederland, en gaat voor snelheid en rendement, kan niemand mij wijsmaken dat een een fully (hoe goed ook afgesteld ....) sneller is. Sterker nog, ik heb mijn Specialized FSR ingeruild voor een Santos hardtail. Een fiets die m.i. gemaakt is voor de Hollandse omstandigheden. En die diepe lange zit is inderdaad niet altijd comfortabel, maar wel snel.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=114492
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=114492
Verdomme Johnny, je hebt mijn fiets alleen ik heb een mindere voorvork erin. Moet inderdaad toegeven dat hij sterk en snel is alleen die diepe zit wil niet wennen. Vandaar mijn nieuwe fiets (zie item RM vertex 70) en de vrouw ( die even lang is als ik) gaat op de santos. Kids uitgerust met een Cube ltd1 en een Viper 2.0 tr kids iedereen blij en fietsen maar. Ga regelmatig ook nog zelf spelen natuurlijk.
Dan hebben jullie alleszins 2 originele fietsen. Waarschijnlijk zijn er nog wel een tiental met zo"n fiets in Nederland.
Natuurlijk gaat hij daar niet slechter van rijden, maar toch.... ;D
Natuurlijk gaat hij daar niet slechter van rijden, maar toch.... ;D
-
Het gaat mij niet om het stickertje op het frame, maar om mijn plaats in het eindklassement.
Klopt El Florio maar ja goed is nu eenmaal goed en een fiets is en blijft een fiets. 2 wielen ,frame,stuur trappers en ga zo maar door. Maar nu serieus Ik ga nu die Rocky kopen juist omdat ik die (nog) niet zoveel heb gezien is weer eens apart. Verder ben ik wel een hollander ik ga liever voor degelijkheid dan voor een gok. Ik wil dus weten wat de kwaliteit is en Santos is goed hoe je het ook wend of keert.
Kan er maar een zijn; Specialized Stumpjumper Comp (disc). De Comp heeft al voor 2180 euri een Fox Float F80X (brain fork) en XT bijna all the way. De disc uitvoering is goedkoper maar heeft ook een Fox vork. Super frame.