Bar-ends
Moderator:Beheerders
-
Re:Bar-ends
Ik zal mijn mening onderbouwen:
Ik heb een jaar lang met bar-ends gereden. Heb ze na dat jaar eraf gehaald om eens te kijken hoe dat reed en ik rijd er een stuk rustiger door. Altijd mijn handen op het stuur.. heerlijk!
V.
Ik heb een jaar lang met bar-ends gereden. Heb ze na dat jaar eraf gehaald om eens te kijken hoe dat reed en ik rijd er een stuk rustiger door. Altijd mijn handen op het stuur.. heerlijk!
V.
Kan ik goed begrijpen.
Ik gebruik bar-ends ook maar in "noodgevallen" of om polsen uit te rusten.
Bij een échte (eens je bijna achterover valt ;D) steile helling, zijn ze onmisbaar.
Mij helpen ze ook om zeker te zijn dat mijn handvaten niet van mijn stuur afvliegen als het nat wordt (en ik heb geen goesting om Lock-Jaws te kopen...)
Dit is ook maar mijn menig...
GrtZ.
Ik gebruik bar-ends ook maar in "noodgevallen" of om polsen uit te rusten.
Bij een échte (eens je bijna achterover valt ;D) steile helling, zijn ze onmisbaar.
Mij helpen ze ook om zeker te zijn dat mijn handvaten niet van mijn stuur afvliegen als het nat wordt (en ik heb geen goesting om Lock-Jaws te kopen...)
Dit is ook maar mijn menig...
GrtZ.
vind het handig in een klim en staat gewoon cool
barends? wat zijn dat? :P :-*
Wat wil je veel weten wat de fijnste zijn, ze lijken volgens mij heel op elkaar en wat jou (op jou fiets) het lekkerste in de hand ligt zul je gewoon ff moeten uitproberen.//
Wat wil je veel weten wat de fijnste zijn, ze lijken volgens mij heel op elkaar en wat jou (op jou fiets) het lekkerste in de hand ligt zul je gewoon ff moeten uitproberen.//
tune bar ends zijn erg mooi en heeel licht 66 gram voor 2
Die Tune bar-ends zijn idd geweldig...
... de prijs ook
... de prijs ook

helemaal mee eens,The Flying V schreef: Ik zal mijn mening onderbouwen:
V.
Heb 2 jaar geleden ook bar ends op een bike gehad maar de neiging om te gaan afwisselen met je handen is veel groter. nu rij ik zonder bar ends en mis ze totaal niet. en op een riser staat het natuurlijk ook voor geen meter

Tune bar ends zijn licht, die van Extralite zijn lichter (28 gram p/stuk dus 56 gram de set)
Woodman maakt ook mooie, voor een niet te gekke prijs.
Cane Creek maakt barends die ook aan de achterkant iets uitsteken, maar daar moet je van houden. Ritchy WCS ook niet onaardig.
Woodman maakt ook mooie, voor een niet te gekke prijs.
Cane Creek maakt barends die ook aan de achterkant iets uitsteken, maar daar moet je van houden. Ritchy WCS ook niet onaardig.
Cane creek"s, goede "pasvorm"rubber bekleed steken achter iets door en hebben een goede grip
Voor mij The one
8)Angel
Voor mij The one
8)Angel

Zit met de Tune"s en die bevallen me. Hebben ze wel nog een centimeter afgedraaid en een ander uiteinde (da topselke).
Ritchey vind ik gewoon te dun.
Vincent
Ritchey vind ik gewoon te dun.
Vincent
May
"Ritchey vind ik gewoon te dun."
Ik heb een stuk van die stuurbekleding (foam achtig) gekocht bij m"n lbs en heb dat over m"n andere setje bar end"s geperst blijft goed zitten houd goed vast en is lekker dik
De foam is van Koga
8)Angel
"Ritchey vind ik gewoon te dun."
Ik heb een stuk van die stuurbekleding (foam achtig) gekocht bij m"n lbs en heb dat over m"n andere setje bar end"s geperst blijft goed zitten houd goed vast en is lekker dik
De foam is van Koga
8)Angel

zonder barend is wel un stuk mooier
maar fietst wel minder
maar fietst wel minder
heb c"dale barends, de laatste 2 cm zijn iets omlaag gebogen, ik moet zeggen, dat rijdt heerlijk.
-
ik heb er van onza skibend
deze worden niet meer gemaakt spijtig genoeg :"(
liggen ideaal in de hand
deze worden niet meer gemaakt spijtig genoeg :"(
liggen ideaal in de hand
-
Als dat de reden is om bar-ends te hebben ??? . Dan zijn lock-on grips toch echt goedkoper.Wacko schreef: Mij helpen ze ook om zeker te zijn dat mijn handvaten niet van mijn stuur afvliegen als het nat wordt (en ik heb geen goesting om Lock-Jaws te kopen...)
- Xircuit
- Contacteer:
Ik mis ze eigelijk niet, en ik vind het sturen zonder bar-ends lekkerder (lees lichter) en "t ziet er mooier uit.
maar mischien toch binnenkort eens opnieuw proberen....
maar mischien toch binnenkort eens opnieuw proberen....
Ik kan niet zonder bar-ends, Ik heb profile bar-ends en die heb ik al drie jaar.
Het fijne van barends is dat je eens van handpostitie kan wisselen. Ook is het prettig om je fiets tegen die dingen te laten aan leunen.
Ik ben ook al vaak op mijn snuffert neer gegaan en dan beschermen ze ook een beetje de fiets (stuur, handvaten, remhendels) Plus ze zakken niet zo ver weg in de modder. Ook wel handig
Ze zien er wel geschilt uit door de vele valpartijdjes. En mijn fiets ziet er agressiever uit.
mzzl
Gène
Het fijne van barends is dat je eens van handpostitie kan wisselen. Ook is het prettig om je fiets tegen die dingen te laten aan leunen.
Ik ben ook al vaak op mijn snuffert neer gegaan en dan beschermen ze ook een beetje de fiets (stuur, handvaten, remhendels) Plus ze zakken niet zo ver weg in de modder. Ook wel handig
Ze zien er wel geschilt uit door de vele valpartijdjes. En mijn fiets ziet er agressiever uit.
mzzl
Gène
Ik geef er niet om hoe ze eruit zien want ik gooi er toch stuurlint omheen
Gène schreef:
Ik ben ook al vaak op mijn snuffert neer gegaan en dan beschermen ze ook een beetje de fiets (stuur, handvaten, remhendels)
Niet te vergeten je handen als je langs bosjes fietst of tijdens een valpartij!
Plus ze zakken niet zo ver weg in de modder. Ook wel handig
Wegzakken in de modder? Leg dat eens uit?
LP.....hebben ze in Kevlar en carbon...echte beuk-barends...
-
Caramba schreef:
Ik ben ook al vaak op mijn snuffert neer gegaan en dan beschermen ze ook een beetje de fiets (stuur, handvaten, remhendels)
Niet te vergeten je handen als je langs bosjes fietst of tijdens een valpartij!
Of je blijft er juist mee achter een tak haken!

V.
GTLTS schreef:
LP.....hebben ze in Kevlar en carbon...echte beuk-barends...
Check mijn bike, of kwam je daardoor juist op het idee? "t Zijn idd. erg fijne en sterke barends.