La Marmotte

Mooie toertocht in het verschiet of zojuist gereden? Deel je bevindingen hier.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Animine
La Marmotte

Bericht door Animine » di nov 11, 2003 5:51 pm

Ik weet dat deze tocht meer voor racefietsen is, maar heeft iemand hem al eens gereden? Lijkt me 5 keer doodgaan onderweg ==> "Elevation : 5000 m - Runs through Isere, Savoie and the Alps, climbing over mythical passes such as the Croix de Fer (2068m),the Telegraphe(1570m), le Galibier(2642m), le Lautaret(2057m), and the famous 21 hairpins of the Alpe d"Huez(1495m) to the finish " Rit van 175 km...

Greetz,
Animine

Pino

Re:La Marmotte

Bericht door Pino » di nov 11, 2003 6:19 pm

Al een paar keer.
Het is een heel eind, maar de Grand Raid Cristalp is lastiger (want die heb ik nooit uitgefietst :"( }

Myake

Bericht door Myake » wo nov 12, 2003 2:50 pm

Ben nu al in training voor volgend jaar...

Wel alle cols (behalve de "legendarische" berg Alp D"Huez) al gehad!

Pino

Bericht door Pino » wo nov 12, 2003 3:25 pm

Animine schreef:
Animine

Je gaat maar één keer dood, en wel op de Galibier.
De eerste is een eitje, want als je gezond bent heb je met 1 col geen moeite.
De tweede wordt zweten, wat je hebt er dan al 3-4 uur op zitten.
De Galibier is een absoluut k.. ding waar je doodgaat, maar je moet wel doorfietsen, anders kom je niet thuis.
De Lautaret is in de afdaling en is uitsluitend belastend voor de remblokjes.
En die Alpe doe je dan ook automatisch zonder teveel bij na te denken, die 10km maken dan ook niet zoveel meer uit.

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo nov 12, 2003 7:34 pm

Ik heb hem ook een keer gereden. Dat was in 2001. Het weer was echt kut, regen storm, -4 graden op de galibier met kortebroek is niet slim.
Met halve kracht de alp op gereden want mijn rechter voet deed het niet meer ;D ::).
Ik wil hem nog een keer rijden maar dan met een fiets die betere remmen heeft want racefiets remmen zuigen zwaar in de alpen.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » wo nov 12, 2003 7:49 pm

Mooie tocht!!!

Heb hem in 201 gereden, en er ondanks het hondeweer (regen, mist, wind en 2 meter sneeuw op de Galibier) echt van genoten. En niet echt kapot gegaan. Gewoon in een lekker, redelijk relaxed tempo gereden

Pino heeft overigens wel gelijk: Cristalp is zwaarder (en nog mooier) Ik reed een kleine 9,5u over de Marmotte en maar liefst (ik was slecht, slap excuus hahaha) 11 uur over de Cristalp. Cristalp is ook veel strenger qua tijdslimieten. Ik was 20 minuten voor sluiting onderaan pas de Lona (dat was na 9 uur), terwijl je over de Marmotte zeker 12 uur mag doen geloof ik.

Als je gaat rijden: Veel plezier!

Groet, Lars.

Pino

Bericht door Pino » wo nov 12, 2003 10:34 pm

De Lars Cuevas schreef:

Pino heeft overigens wel gelijk:

Wat is dat nu voor volstrekt overbodige opmerking ;D ;D

Myake

Bericht door Myake » do nov 13, 2003 9:37 am

Dat bedoelde ik met "legendarisch"

Iedereen heeft het altijd over de Alp D"huez

Maar kijk eens naar de bergen als Mont Ventoux, Galibier en de col de la Bonette (2800 metertjes ;) )

En off road vind ik de Parpillon een toppertje!

Animine

Bericht door Animine » vr nov 14, 2003 12:33 pm

Zit er aan te denken om volgend jaar met een groep Spinning instructeurs La Marmotte te rijden... ff tandje bijschakelen met trainen dus ;D

Greetz,
Animine

Myake

Bericht door Myake » ma nov 17, 2003 9:12 am

Animine schreef:
Zit er aan te denken om volgend jaar met een groep Spinning instructeurs La Marmotte te rijden... ff tandje bijschakelen met trainen dus ;D

Greetz,
Animine

Meen je dit echt?

Want ik heb ook wel eens mee gedaan met spinning en RPM, maar als mijn instructeur 175 km moet fietsen met een gruwelijk aantal hoogte meters.....
Een van de instructeurs is mijn maatje en is mee gegaan alleen de Mont Ventoux op, en die moest er toch echt meerdere malen vanaf. Dus bedenk je goed dat spinning in geen enkel geval lijkt op echt fietsen en dat een gedegen weg/duur training een vereiste is voor het uitrijden van een dergelijke tocht!

Ga eerst eens een rondje ijsselmeer met ze fietsen of een leuke voorjaars klassieker van zo"n 200 km. En dan bepalen of ze er nogsteeds zin in hebben.

Steulen

Bericht door Steulen » ma nov 17, 2003 9:33 am

Bij mij zit de Marmotte wel in mijn achterhoofd voor komend jaar. Ik denk dat ik de beslissing af laat hangen van de lengte van mijn tong aan de finish van Limburgs Mooiste ;D

Animine

Bericht door Animine » za jan 31, 2004 10:10 pm

Myake schreef:
[
Animine schreef:

Greetz,
Animine

Meen je dit echt?

Want ik heb ook wel eens mee gedaan met spinning en RPM, maar als mijn instructeur 175 km moet fietsen met een gruwelijk aantal hoogte meters.....
Een van de instructeurs is mijn maatje en is mee gegaan alleen de Mont Ventoux op, en die moest er toch echt meerdere malen vanaf. Dus bedenk je goed dat spinning in geen enkel geval lijkt op echt fietsen en dat een gedegen weg/duur training een vereiste is voor het uitrijden van een dergelijke tocht!

Ga eerst eens een rondje ijsselmeer met ze fietsen of een leuke voorjaars klassieker van zo"n 200 km. En dan bepalen of ze er nogsteeds zin in hebben.

Ik weet dat spinning niet te vergelijken is met het "echte" fietsen, ik heb 9 jaar XC gereden. Train nu voor spinning ook op de weg, het enigste waarvoor ik spinning gebruik is om mijn conditie op een flink peil te houden. Ik ben ondertussen zelf spinning instructeur, een duur training kan je ook perfect doen op een spinning fiets, zolang je maar weet met wat je bezig bent, het klimwerk doe ik natuurlijk ook veel liever buiten in de natuur, zalig genieten van zo"n lange klim.

Greetz,
Animine

Myake

Bericht door Myake » ma feb 02, 2004 8:57 am

Ik spin ook, om toch een hoog rendement te kunnen halen uit een training terwijl ik niet echt heel veel tijd heb!

Ben benieuwd of er veel spinners op dit forum zitten.

Het valt me wel op dat er een hoop posers tussen zitten tijdens de spinning lessen.
Vorige keer moesten we van fiets wisselen, ik heb me ziek gelachen toen die vent naast me met zijn complete race outfit (en bandana) op mijn fiets moest gaan zitten en de benen gewoon niet rond kreeg!

Het is wel belangrijk wat voor een instructeur je hebt tijdens de spinning lessen.

En zijn er nog mensen die de Marmotte gaan rijden?

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » do feb 19, 2004 7:52 pm

Myake schreef:
En zijn er nog mensen die de Marmotte gaan rijden?

Als ik in Willingen de 130 uitrij en ik nog geld heb tegen die tijd dan wil ik "m wel rijden.

Plaats reactie