Re:turkse letters in het alfabet?
Moderator:Beheerders
tja ik hoorde het op de radio, niet echt duidelijk want ik ben aan het werk maar
ja, wat moet je daar van denken......
ik vind het niks, ik ben al zo slecht in nederlands!!!
en wat the f+u+c+k moet je nou met turkse letters in nederland???
ik vraag me dan af of zij ook zoiets voor ons zouden doen, zoals
een christelijke kerk en dat soort dingen plaatsen in turkse steden.
denk het niet.
zeg het als ik het fout heb, geef je mening........
groetjes,
peter
ja, wat moet je daar van denken......
ik vind het niks, ik ben al zo slecht in nederlands!!!
en wat the f+u+c+k moet je nou met turkse letters in nederland???
ik vraag me dan af of zij ook zoiets voor ons zouden doen, zoals
een christelijke kerk en dat soort dingen plaatsen in turkse steden.
denk het niet.
zeg het als ik het fout heb, geef je mening........
groetjes,
peter
Die kerk moet je er nou "s niet bij betrekken!
suçuk
suçuk
wat maakt dat nou uit ???
ik zocht gewoon even naar een voorbeeld
en kom ook niet zeuren over racisme enzo wat dat heeft er helemaal niks mee te maken.
ik ben 5x in turkije geweest en het zijn allemaal hele aardige mensen daar, thee drinken met ze terwijl je ze niet eens kent enzo, allemaal erg leuk ( en goedkoop ;D )
dusss.....
ik zocht gewoon even naar een voorbeeld

en kom ook niet zeuren over racisme enzo wat dat heeft er helemaal niks mee te maken.
ik ben 5x in turkije geweest en het zijn allemaal hele aardige mensen daar, thee drinken met ze terwijl je ze niet eens kent enzo, allemaal erg leuk ( en goedkoop ;D )
dusss.....
Beter Turks dan Chinees ;D
Castor schreef:
Die kerk moet je er nou "s niet bij betrekken!
suçuk
maar heb je verder ook nog iets te zeggen?......
heb je verder nog een mening over de letters?
Watje schreef:
Beter Turks dan Chinees ;D
die zit...
Het is natuurlijk hartstikke onzin. ::)Turkse letters in het Nederlands.Wij hebben immers een Nederlandse
taal.. daar horen geen turkse letters in. Ze krijgen immers al zat voorzieningen en dingen als ze hier in Nederland assiel aanvragen en krijgen.Dingen waar wij niet eens om hoeven te vragen, want we krijgen ze toch niet.Omdat ze bang dat ze anders de buitenlanders discrimineren.
DIKKE EDIT! Gast! Wat praat je nu voor n onzin man. Die zogenaamd kewle one liners bewaar je maar fijn voor jezelf.
KAPPEN!
zane
taal.. daar horen geen turkse letters in. Ze krijgen immers al zat voorzieningen en dingen als ze hier in Nederland assiel aanvragen en krijgen.Dingen waar wij niet eens om hoeven te vragen, want we krijgen ze toch niet.Omdat ze bang dat ze anders de buitenlanders discrimineren.
DIKKE EDIT! Gast! Wat praat je nu voor n onzin man. Die zogenaamd kewle one liners bewaar je maar fijn voor jezelf.
KAPPEN!
zane
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die graag hun naam correct gespeld zien. En als dat dan iemand van Turkse komaf is, moet dat toch ook kunnen? Ik heb twee mooie puntjes op m"n achternaam staan (ö), maar de keren dat die vergeten worden is niet bij te houden.
-
Op een dergelijke topic zit ik nou echt te wachten op een MTB-site, ...........
Afterburner schreef:
Op een dergelijke topic zit ik nou echt te wachten op een MTB-site, ...........
wel in een cafe.....
Turkse letters in het alfabet lijken me ook niet echt nodig, we hebben immers ook geen Franse, of Deense letters, waarom dan wel Turkse.
maar bij sommige opmerkingen van mensen hier riekt het wel naar LPF-stemgedrag.
v.d.Hill. schreef:
Het is natuurlijk hartstikke onzin. ::)Turkse letters in het Nederlands.Wij hebben immers een Nederlandse
Gast wat lul jij slap zeg, "ze krijgen genoeg voorzieningen als ze asiel aanvragen" Ben je echt zo dom? ze mogen jou wel es door zo"n integratiecursus heen jetzen!! dan leer je nog es wat van je land"s geschiedenis; hoe denk je dat al die turken hier komen, die hebben hier echt geen asiel aangevraagd hoor! die zijn hier gewoon naar toe gehaald in de jaren 60 en 70
Verder vindt ik het wat ver gaan om turkse letters in het alfabet te zetten, maar je kan er best wat aan doen dat de typmiepen bij de gemeente enzo wat beter hun best doen om die letters op de compu te vinden!
Ik denk dat die club van ouderen emigranten die dus die letters in ons abc willen hebben, nog nooit in MS WORD en dan INVOEGEN SYMBOOL gehoord hebben. Of sterker, dat de paspoorten makers hier nog nooit van gehoord hebben.
Het toevoegen van een paar letters aan ons alfabet omdat medelanders zo moeilijk langs de douane komen is een wel heel ver gaand idee. Moet je eens voostellen wat dat voor een gevolgen heeft voor onze maatschappij. Dan moeten alle schoolboekjes herziend worden ;D ;D ::) enz enz enz.
Nee laten we het gewoon bij symbolen houden die heel simpel met de computer ingevoerd kunnen worden
Het toevoegen van een paar letters aan ons alfabet omdat medelanders zo moeilijk langs de douane komen is een wel heel ver gaand idee. Moet je eens voostellen wat dat voor een gevolgen heeft voor onze maatschappij. Dan moeten alle schoolboekjes herziend worden ;D ;D ::) enz enz enz.
Nee laten we het gewoon bij symbolen houden die heel simpel met de computer ingevoerd kunnen worden

- cHoc
laten ze eerst maar eens allemaal eens correct nederlands leren, ik doel hier dan op de buitenlanders die bv. het niet nodig vinden dat hun vrouw nederlands hoeft te leren e.d.
praten we dan wel eens verder...............................................
praten we dan wel eens verder...............................................
face it mensen, het is nu echt al zover gekomen.
turkse leters in het alfabet, turkse les op nederlandse scholen, alemaal het resultaat van het de trage reacties van onze regering en bang zijn om te discrimineren, terwijl we met z,n alle niet willen inzien dat die gasten gewoon ons land aan het inpikken zijn.
nee geen domme reacties nu, het is gewoon zo, nederlanders zijn gewoon een laf volk wat over zich heen laat lopen.
En verhalen van "we hebben ze zelf hier een gehaald" slaan ook nergens op want dat is nu al 3 generaties geleden,en is geen goed excuus voor als je opa hier heen gehaald is.
maar steek maar gerust je kop in het zand, jullie kleindochters mogen later als het zo door gaat niet meer zonder hoofddoek over straat in Nederland
turkse leters in het alfabet, turkse les op nederlandse scholen, alemaal het resultaat van het de trage reacties van onze regering en bang zijn om te discrimineren, terwijl we met z,n alle niet willen inzien dat die gasten gewoon ons land aan het inpikken zijn.
nee geen domme reacties nu, het is gewoon zo, nederlanders zijn gewoon een laf volk wat over zich heen laat lopen.
En verhalen van "we hebben ze zelf hier een gehaald" slaan ook nergens op want dat is nu al 3 generaties geleden,en is geen goed excuus voor als je opa hier heen gehaald is.
maar steek maar gerust je kop in het zand, jullie kleindochters mogen later als het zo door gaat niet meer zonder hoofddoek over straat in Nederland
wat is daar mis mee, wordt eens wakker man het is hier toch vrijheid van meningsuiting hier.GTLTS schreef:
Turkse letters in het alfabet lijken me ook niet echt nodig, we hebben immers ook geen Franse, of Deense letters, waarom dan wel Turkse.
helaas mag je niet de waarheid zeggen want dat gaat te ver he, stem maar op een van die lakse partijen die ons land naar de klote geholpen hebben.
Je kunt niet eens meer in het Nederlands een frietje met bestellen....
monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:stem maar op een van die lakse partijen die ons land naar de klote geholpen hebben.
Lefty, je ben way out of your league !
Je loopt modder te gooien in een non-discussie; elke zichzelf respecterende firma die in dit land iets met print of media doet, ondersteund Unicode/UTF-8, Google dat maar eens op >:( Turks, Russisch, Chinees... , geen probleem allemaal ! (Maar dat zal je wel niet opgevallen zijn, wanneer was de laatste keer eigenlijk dat je een boek hebt gelezen ? )
Zou je eens moeten proberen voor je discussies probeerd te voeren over politiek, om ons land naar de kloten te helpen hebben we geen partij nodig die zichzelf niet eens kan opheffen, daar is ome-Balkenellende al volop mee bezig !
Get a live, ga een stukje fietsen of zo ! :-X
Ow sorry, zal het ff in jou spelling zetten;
Je lOpT MoD3R T3 gOiEn iN En nOn-dIsCuSi3 ElK3 zIgZ3Lf r3sPeCt3rEnDe fIrMa dIe iN DiT LaNd iEtS M3T PrInT Of m3dIa dO3T OnDeRsT3UnD UnIcOd3/UtF-8 GoGlE HaRdCoRe 43v3r!!!!!1! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* DaT MaR EnS Op tUrKs rUsSiSg hArDcOrE 4eVeR!1!11!! hIhI DuZz cHiNeS GeN PrObL3M Al3m4l (MaR DaT ZaL Je w3l nIeT OpG3V4L3N ZiJn wAnEr wAs d3 LaTsTe kEr eIgEnLiJk d4t jE En bO3K HeBt gElEzEn )
ZoU Je eNs mO3TeN PrObReN VoR J3 dIsCuS$IeS PrObErD T3 vO3ReN OvEr pOlItI3K Om oNs lAnD 8 NaR De kLoTeN T3 hElPeN H3BeN We gEn p4rTiJ NoDiG DiE ZiGz3lF NiEt eNs k4n oPh3fEn dAr iS Om3-BaLk3n3lEnD3 aL VoLoP Me bZiG
G3T A LiVe gA En $TuKjUh fI3TsEn oF Zo ;D
Je lOpT MoD3R T3 gOiEn iN En nOn-dIsCuSi3 ElK3 zIgZ3Lf r3sPeCt3rEnDe fIrMa dIe iN DiT LaNd iEtS M3T PrInT Of m3dIa dO3T OnDeRsT3UnD UnIcOd3/UtF-8 GoGlE HaRdCoRe 43v3r!!!!!1! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* DaT MaR EnS Op tUrKs rUsSiSg hArDcOrE 4eVeR!1!11!! hIhI DuZz cHiNeS GeN PrObL3M Al3m4l (MaR DaT ZaL Je w3l nIeT OpG3V4L3N ZiJn wAnEr wAs d3 LaTsTe kEr eIgEnLiJk d4t jE En bO3K HeBt gElEzEn )
ZoU Je eNs mO3TeN PrObReN VoR J3 dIsCuS$IeS PrObErD T3 vO3ReN OvEr pOlItI3K Om oNs lAnD 8 NaR De kLoTeN T3 hElPeN H3BeN We gEn p4rTiJ NoDiG DiE ZiGz3lF NiEt eNs k4n oPh3fEn dAr iS Om3-BaLk3n3lEnD3 aL VoLoP Me bZiG
G3T A LiVe gA En $TuKjUh fI3TsEn oF Zo ;D
en waarom de f**k noem je mij lefty?segunda schreef:
[monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:stem maar op een van die lakse partijen die ons land naar de klote geholpen hebben.
Lefty, je ben way out of your league !
Je loopt modder te gooien in een non-discussie; elke zichzelf respecterende firma die in dit land iets met print of media doet, ondersteund Unicode/UTF-8, Google dat maar eens op >:( Turks, Russisch, Chinees... , geen probleem allemaal ! (Maar dat zal je wel niet opgevallen zijn, wanneer was de laatste keer eigenlijk dat je een boek hebt gelezen ? )
Zou je eens moeten proberen voor je discussies probeerd te voeren over politiek, om ons land naar de kloten te helpen hebben we geen partij nodig die zichzelf niet eens kan opheffen, daar is ome-Balkenellende al volop mee bezig !
Get a live, ga een stukje fietsen of zo ! :-X
wat is daar mis mee, wordt eens wakker man het is hier toch vrijheid van meningsuiting hier.
helaas mag je niet de waarheid zeggen want dat gaat te ver he, stem maar op een van die lakse partijen die ons land naar de klote geholpen hebben.
vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je onzin mag lullen, dat halen LPF stemmers nogal eens door elkaar. En we moeten gewoon met elkaar leren samenleven, dus ook samen discussieren,...
Dat gelul over "wij Nederlanders"....waar mensen duidelijk onder verstaan "de blanke burger" dat heeft niks met op gelijke voet met elkaar communiseren en discussieren te maken.
En argumenten van; "" ze mogen dit al dus dat krijgen ze niet..." zijn kinderachtig en gaan uit van een soort opvoedrol die mensen denken te bezitten, die tijd ligt al 250 jaar achter ons. De mensen die dat dus denken moeten eens uit de modder getrokken worden om de realiteit onder ogen te zien.
Effe voor de duidelijkheid; LPF stemmers neem ik net zo serieus als Bassie en Adriaan.
die gasten hebben tot nu toe alleen maar ruzie lopen trappen in de tweede kamer en de JSF erdoor gedrukt.
Bedankt daarvoor dus, echt een nuttige besteding van onze belastingcenten.
dat mag jij vinden, maar ieder ander mag het ook eens zijn met de LPF, ik ben er ook geen voorstander van , maar dan hoef je nog niet met een vingertje te gaan wijzen, want daar ga je toch echt de fout in.
vrijheid van meningsuiting houd ook in dat je je er bij neer zal moeten leggen wat een ander denkt.
vrijheid van meningsuiting houd ook in dat je je er bij neer zal moeten leggen wat een ander denkt.
aap, wie wijst hier met de vinger?
... en arabische cijfers wil ik eigenlijk ook vanaf!GTLTS schreef: we hebben immers ook geen Franse, of Deense letters, waarom dan wel Turkse.

@peter: ik noem het geen racisme of wat dan ook, ik vond die kerk gewoon een stom voorbeeld omdat je daarmee meteen emotie en ingewikkelde bijzaken van stal haalt. No offense verder.