Loskomende Hayes remhendel

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
Loskomende Hayes remhendel

Bericht door Gast » ma nov 03, 2003 9:22 am

Lap, de remhendel van mijn achter Hayes schiet altijd met het "bolletje" los en hangt dan wat de flapperen. Erg vervelend. Iemand een oplossing? Lock-tite aan het "bolletje"???

Grobbebol

Re:Loskomende Hayes remhendel

Bericht door Grobbebol » ma nov 03, 2003 4:51 pm

Boutje/moertje...niet de mooiste oplossing, wel zeker dat het blijft zitten waar het hoort en dat is wel zo handig als je ineens bedenkt dat je je rem wilt gebruiken ;D

Er zijn mooi afgeronde alu-boutjes te koop, die zien er best wel oke uit.

Gast

Bericht door Gast » ma nov 03, 2003 7:20 pm

Eh, bedankt, maar waar moet dat ding dan wel komen ???

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma nov 03, 2003 7:37 pm

Ik geloof dat we het over twee verschillende dingen hebben...ik heb het over het pennetje dat met enige regelmaat uit het remgreepdeel trilt, ik begrijp nu dat je het over iets anders hebt. Leg het nog eens uit, misschien weet ik nog wel een truuk ;D

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma nov 03, 2003 8:59 pm

Dat ga je niet redden met lock-tite want wat jij bedoeld is het kogelgewricht in de remhendel. Als je deze zou vastlijmen met lock-tite gaat de hele functie weg. Wat je moet doen is naar de dealer gaan en vragen om een spherisch glijlager voor de Hayes remhendel. Ik weet niet wie de importeur is van die dingen maar ik denk dat je het daar wel moet zoeken. ;)

Gast

Bericht door Gast » wo nov 05, 2003 5:41 pm

Sufkut heeft gelijk, da"s het probleem. En ik had intussen ook al bedacht dat lock-tite de functie van het kgelgewricht zou verpesten, stupid me... Afijn, dat wordt dus even zoeken.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » wo nov 05, 2003 7:35 pm

AGU in Alkmaar heeft Hayes exclusief in Nederland (zeggen ze ;))
Kan je dus bij vrijwel elke fietsenwinkel bestellen.

BLRacing

Bericht door BLRacing » do nov 06, 2003 6:23 pm

Kijk anders even op de website van Hayes naar technische tekeningen (exploded-view), misschien dat je daar ziet wat voor een onderdeel je nodig hebt en noteer het bestelnummer van dit onderdeel. Succes.

Plaats reactie