v- brakes naar schijf
Moderator:Beheerders
Wat heeft het voor consequenties als ik achter van v-brakes naar schijfrem wil wisselen. Ik heb nl nog een schijfrem liggen... moet iig een nieuwe achteras. maar heb ik dan andere spaken nodig? want aan de kant van de as waar de schijfrem op gemonteerd word, lijkt het op een foto zo, dat daar de ring waar de spaken op komen groter is. (ik hoop dat ik word begrepen,..) enfian, en is het uberhaupt allemaal wel de moeite waard?
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Re:v- brakes naar schijf
Andere naaf nodig en inderdaad ook nieuwe spaken. De kosten van die spaken vallen nogal mee, maar als je het inspaken moet laten doen wordt het een duur geintje. Of het de moeite waard is..... alleen achter een schijfrem heeft weinig zin, voor heb je er meer voordeel van.
ok, dan laat ik het denk ik maar zo. Reserve schijfremmetje ofzo... En ik heb vor al wel een schijfrem. ik snap dat je voor de beste rem nodig hebt idd... Enfain, bedankt voor de info...
het remt wel prettiger vind ik tweede zelfde merk en type remmen. dus als je het geld heb liggen een andere achterwiel laten maken, of zelf een nieuw wiel maken. zelf een wiel maken is niet makkelijk. (alhoewle ik sinds 2 weken op een perfect setje zelf gevlochten wielen rijdt)