singende schijfremmen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
volcomjerk
singende schijfremmen

Bericht door volcomjerk » za okt 25, 2003 2:55 pm

Hey medemonteurs en sleutelfreaks

K zit ff met het volgende, k rijd al geruime tijd met Magura Gustav M brakes en na het monteren van een set nieuwe remblokken beginnen mn schijfen een hoogst irritant singend geluid te maken door het aanschuren denk ik.
Wat kan ik hieraan doen..

En vertel me niet dat ik de remvoering op de blokjes moet aanschuinen want dat hebt ik al gedaan. Tevens heb ik nieuwe spreitveertjes gemonteerd(veertje tussen de blokjes).

ander leuk feitje is dat het zowel met EBC blokken als met Org. Magura blokken gebeurt.

Dank voor um medewerking

Latorrr
Roy

Brum.

Re:singende schijfremmen

Bericht door Brum. » za okt 25, 2003 4:32 pm

Vrees dat je er weinig aan kunt doen, ze hebben 1 zwevende zuiger. Aldus magura zelf:

"with the floating caliper system of a Gustav M a slight drag between rotor and pads is absolutely normal. Correct installation will reduce this to a strict minimum."

HOME

Bericht door HOME » za okt 25, 2003 6:29 pm

Ik heb dit probleem bij magura marta`s gehad.Dit toen opgelost door koperpasta aan de achterkant van de remblokjes te smeren.

Brum.

Bericht door Brum. » za okt 25, 2003 7:22 pm

RIghhhtttt...... Als je ze eerst eens fatsoenlijk uitlijnd/ontlucht en anti-sticky-piston behandeling geeft!

Dit is geen probleem bij een Gustav, het hoort zo. Bij een Marta hoort het niet en is het te verhelpen, ook zonder smerende (?/?/!) middelen ed erop te smeren :-X

legion
Contacteer:

Re:zzzzzzzingende schijfremmen

Bericht door legion » zo okt 26, 2003 12:39 am

Koperpasta is niet smerend

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » zo okt 26, 2003 8:22 am

Dat doen ze gewoon...

ramon73

Bericht door ramon73 » ma okt 27, 2003 8:49 pm

Wat is de "anti-sticky-pston behandeling" ??

Brum.

Bericht door Brum. » ma okt 27, 2003 10:09 pm

Typical Magura problem; het komt voor dat één van de twee zuiger minder/niet beweegt t.o.v. de ander. Diegene die niet/weinig beweegt, is "sticky". Je kunt dit oplossen door de goede bewegende zuiger tegen de houden met een schroevendraaier/bandenlichter (wel/geen remblokken erin) en dan te pompen zodat de ander loskomt. De "sticky" terugduwen en de behandeling herhalen totdat beide pistons weer evenveel bewegen. Maar dit is allemaal niet van toepassing op de Gustav.

Crash

Bericht door Crash » ma dec 01, 2003 11:58 am

ik had dat ook met mn gare louise is ckrs irritant tijdens t biken
ik overal tussen de bevestigingspunten een likje vet gedaan :P en dan goed uitgelijnd met die o,2 mm revetjes ;)

Plaats reactie