wat doen we nu?
Moderator:Beheerders
Wil ik graag even weten
wat doen de mountainbikers nu het seizoen is afgelopen
eerst rust dan weer trainen op mtb?
of ga je veldrijden of trainen op de weg?
of anders namelijk...
wat doen de mountainbikers nu het seizoen is afgelopen
eerst rust dan weer trainen op mtb?
of ga je veldrijden of trainen op de weg?
of anders namelijk...
-
Re:wat doen we nu?
Anders. Gewoon doorgaan waar ik mee bezig was. 2/3 keer bike in de week en wedstrijden / toertochten rijden. Vooral toertochten in de winter. Waarom zou ik binnen trainen? Ben niet voor niets een MTB"er!!
V.

V.
Net zo veel trainen, wel zullen de trainingen wat meer doelgericht zijn (eerst maar eens wat gewicht weg trainen, als dat gelukt is overgaan op kracht, sprint en wat ik maar nodig denk te hebben) bovendien ben ik in de winter meer met joggen bezig, dat kan ook heel best in "t donker en "t kost minder tijd (aan het eind van de winter gaat dat echt niet meer op, maar goed). En dan volgend jaar een serieus seizoen waarin ik ook gewoon een heel jaar echt in vorm ben...
ik heb nu ongeveer een maandje rust achter de rug al, mijn seizoen was na holten al afgelopen wegens bepaalde omstandigheden.
Begin november ga ik weer aan de bak. We beginnen dan eerst met krachttraining en 2 keer fietsen in de week ofzo. Kracht is uiteraard ook opbouwend. Daarna in blokken (vp) steeds intensiever gaan trainen maar belangrijkste is nog steeds de duur. Dan vanaf half januari gaan we echt volle bak intensief trainen, de laatste perfecties voor de goede basis vorm om aant het seizoen te beginnen.
Verder door het seizoen heen zijn er al 2 grote piekmomenten vastgesteld in overleg en daar gaat dan uiteraard ook naartoe gewerkt worden.
Massol
Begin november ga ik weer aan de bak. We beginnen dan eerst met krachttraining en 2 keer fietsen in de week ofzo. Kracht is uiteraard ook opbouwend. Daarna in blokken (vp) steeds intensiever gaan trainen maar belangrijkste is nog steeds de duur. Dan vanaf half januari gaan we echt volle bak intensief trainen, de laatste perfecties voor de goede basis vorm om aant het seizoen te beginnen.
Verder door het seizoen heen zijn er al 2 grote piekmomenten vastgesteld in overleg en daar gaat dan uiteraard ook naartoe gewerkt worden.
Massol
Als het niet regent de racefiets, anders de Tacx. En zoveel mogelijk proberen te mtben natuurlijk, moet ik alleen eerst mijn rijbewijs halen en de tijd ervoor hebben.
Afgelopen jaar niet echt intensief geweest qua trainen en wedstrijden dus wil het zo snel mogelijk gaan opbouwen. Eerst 3 keer in de week de basisconditie opbouwen, een week of 8 lang. Daarna meer gaan trainen 4/5 keer voor de kracht/conditie. Hopelijk ben ik daarna wat meer voorin te vinden de eerste wedstrijd in Berlicum.
Afgelopen jaar niet echt intensief geweest qua trainen en wedstrijden dus wil het zo snel mogelijk gaan opbouwen. Eerst 3 keer in de week de basisconditie opbouwen, een week of 8 lang. Daarna meer gaan trainen 4/5 keer voor de kracht/conditie. Hopelijk ben ik daarna wat meer voorin te vinden de eerste wedstrijd in Berlicum.
eerst 6 weken rust heb er nu 3 gehad
dan wat veldrij en tortochte rije
dan wat veldrij en tortochte rije
Skateparkskes bezoeken met de mtb! En als het vriest terug gaan downhillen!
Whieeee
Whieeee
-
- Contacteer:
Mijn seizoen = 12 maanden = goed aankleden
en door blijvenrijden in het bos op de posbank. Mijn school had afgelopen jaar en ook dit jaar weer tussen januari en februari geen vaste roosters voor ons (we werken in 4x 6 weken) dat was vorig jaar echt super. Het weer was werkelijk geweldig, wel erg koud maar geen wolkje aan de lucht, er lag ook nog eens een laag sneeuw en toen ben ik vaak naar de posbank geweest op de vroege ochtend, dat was echt super. Dus ik hoop dat dat dit jaar weer kan.

traine trainen trainen trainen... dat is wat ik doe.... t hele jaar door
na laatste wedstrijd eerst rust nemen..
daarna rustig wat toertochten gaan rijden voor de duur en spinning volgen voor kracht en snelheid..
En dan weer opbouwen naar volgende seizoen..
daarna rustig wat toertochten gaan rijden voor de duur en spinning volgen voor kracht en snelheid..
En dan weer opbouwen naar volgende seizoen..
Trails graven, jumpen indien mogelijk ,en op de weg beuken en sleuren tegen de elementen op de fixed...
Inderdation, gewoon skatepark en street rijden, verder veel scheppen en graven
Gisteravond eerste rondje joggen deze winter. Heb het kortste rondje gelopen hier in de buurt, ronderecord van mij was daar zo"n 18 minuuten. Gister in dus de eerste hardlooptraining van "t seizoen 17min12sec gelopen. Ik dà cht dat mijn HRmax 202 was, maar nadat ik daar al meer dan een minuut op had gelopen kroop hij nog een slag omhoog. Gemiddelde hartslag 188, vanuit rust. Heb me serieus moeten inhouden, in de laatste helft van "t rondje omdat ik em scheet om nog dieper te gaan (ik had het waarschijnlijk nog wel gekund).
Ik denk dat ik deze winter geregeld eens anaerobe trainingen ga doen...
Ik denk dat ik deze winter geregeld eens anaerobe trainingen ga doen...
Denk je dat het een goede training is als je alleen 18 minuten lang gaat lopen beuken? Of maakte dat rondje deel uit van een groter geheel (binnen de training dan) ?
Nee, ik weet wel beter, binnen een maand of 2 loop ik rondjes van 2.5 uur, maar ik moest even wat energie kwijt.